



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Fabrieks af werden die dingen geperst.
En daarna of misschien wel tegelijk werd er de deurbekleding om getrokken.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
erikkuiper schreef:hoe hebben ze die dingen in de fabriek gemaakt?
in elk geval niet met een 3d printer, maar hoe wel?
Die dingen worden onder druk met temperatuur gevormd in een mal.
Heb pas een fabriek van Dieppe (F) mee helpen verhuizen naar Genk (B)
Of die skai er mee op gaat weet ik niet, de gladde plastiek tegenwoordig wel.
Vloermatten vormen ze in dezelfde persen(andere mal uiteraard)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
dus bij ford (of was het daar niet?) kunnen ze cx deurpanelen maken?
wat zou een matrijs kosten per deur?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Op industriële schaal worden meerdere panelen in een spuitgietvoorgang gevormd, bijvoorbeeld vier. Voor een dergelijke mal mag je aan een prijs van €400.000 denken. Er moet namelijk een hele studie gemaakt worden van het aantal benodigde injectoren met hun kunststofkanalen en verwarmingselementen. Ook op hobbyschaal gaat het om veel geld.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gewoon je oude opnieuw laten bekleden dus
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
RensKorevaar schreef:Op industriële schaal worden meerdere panelen in een spuitgietvoorgang gevormd, bijvoorbeeld vier. Voor een dergelijke mal mag je aan een prijs van €400.000 denken. Er moet namelijk een hele studie gemaakt worden van het aantal benodigde injectoren met hun kunststofkanalen en verwarmingselementen. Ook op hobbyschaal gaat het om veel geld.
Inderdaad, spuitgiet matrijzen zijn erg duur. Moet ook worden nagedacht over koeling van je product, en hoe het te lossen moet zijn. Overigens hebben spuitgiet machines een hele grote sluitkracht nodig. Was ooit in een fabriek in Waalwijk waar ze per 8 stuks de rechthoekige Goudkuipje kuipjes maken. Die machine had een sluitkracht van 400 ton!
Het lijkt mij dat de oude CX panelen zijn gevormd door een manier van dieptrekken.
Men neme een rechthoek van ‘kartonpulp’, vochtig en doordrenkt met behangplaksel.
Hup in de machine, die vouwt het simpel in de juiste vorm. Pierre haalt met een stanley mesje de overbodige hoeveelheid pulp van het resultaat af, klaar. Drogen, cheap-ass plastic erover heen, paneel = done.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ok spuitgieten wordt um niet dus.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v



Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009
- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Had het plan om een rechterbuitenspiegel op m’n Pallas te monteren, ik begrijp nu dat ik dat beter niet kan doen omdat ik daarvoor mijn deurpaneel moet verwijderen?
Zit er nu nog redelijk recht op, alleen is mijn armsteun gedeelte slecht maar dan alleen aan de bestuurderskant.
Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….
nee het probleem zit meer in het kromtrekken op de deur.
volgens mij voornamelijk door vocht
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Inderdaad. Heb inmiddels heel wat panelen in mijn handen gehad. Het is het vocht wat het kromtrekken veroorzaakt. Er staat ook spanning op het paneel door de ‘bekleding’. Er afhalen moet je wel voorzichtig doen vanwege de plastic klemmen. Hiervoor zijn aparte tooltjes te krijgen.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Ik denk ook dat het krimpen van de bekleding een rol speelt. Ik heb een recht paneel met een scheur in de bekleding. Misschien dat een heatgun helpt.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Is deze actie/dit onderwerp nog actief.
Begrijp dat polyester wat nadelen heeft.
Ik denk dat er relatief makkelijk en goedkoop “originele” deurpanelen van karton(pulp) te maken zijn. Is relatief eenvoudige techniek.
Het vinyl, leer oid is er dan ook relatief makkelijk op te zetten denk ik.
Grootste probleem is namaken van de stiknaden.
Iets om op te starten?
Polyester op een soort schuimlaag moet ook best lukken, op een/de mal die reeds gemaakt is. Bekleden met vinyl kan via verwarmen en persen wellicht. Heb wel war ideeën hiervoor
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Ik denk dat het onderwerp door de meesten wel actief in het achterhoofd zit, wachtend op iemand die het daadwerkelijk voor elkaar krijgt. Mijn CX is op 1 jan 40 geworden, staat nu in onderdelen bij de spuiter, en kan over een week opgebouwd gaan worden. Ik verwacht er tegen de lente mee klaar te zijn, zou mooi zijn om er tzt ook mooie deurpanelen in te hangen…
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken
Frank heeft aangeboden om er zich in vast te bijten. Als hij eenmaal bijt laat hij niet meer los. . Probleem is echter dat niemand weet waar het proefmodel gebleven is.





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Robin Visser schreef:joehoe, you’ve got mail!
Het lijkt er op dat dit de laatste lead is geweest over de wherabouts. Wat-o-wat zou er in dat mailtje hebben gestaan?
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken