24 van de 26
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende > 
   
demuywo’s DSpecial: nieuw stuurhuis etc…
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 30 juni 2014 10:29 PM
  [ # 346 ]

ok, weten we ook weer, bedankt voor de tip!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 03 juli 2014 11:31 PM
  [ # 347 ]

Gisterenavond eventjes wat lucht gespoten in de pomp, daarna gestart en de benzine vloeide rijkelijk! Smile

Vandaag de boel dan maar weer in mekaar gezet, joepie! ze start! maareuh, ik ruik precies veeeel benzine.. het spoot er langs de klemmetjes van het filtertje overal uit. Eerst nog wat aangespannen, mocht niet baten… nouja, nieuw stukje leiding er dan maar tussen… wonder boven wonder direct een stuk gevonden, klemmetje carb gelost, idem pomp, eens goed trekken, yep, eraf aan de carb, nu nog aan de pomp, ook eraf, tiens, zit daar een stukje plastic in? go***** !! blijkbaar zit er op de pomp een plastic ‘tuitje’ waar je dan je darmpje overeen schuift en vastzet, dat is dus afgebroken…. grrrr, toch nieuwe pomp steken, en eigenlijk moest de DS vandaag even uit de garage omdat ik er moest passeren met dakplaten, die er dan maar een voor één langsgesleept… als je ergens aan begint… :s

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 08 augustus 2014 10:41 PM
  [ # 348 ]

Zo, na een deugddoende vakantie de dag na thuiskomst direct er maar een gedacht van gemaakt en volle goede moed begonnen om de benzinepomp te vervangen. Op zich geen moeilijk werkje, als is het vooral een beetje zoeken hoe je bij dat ene boutje komt net aan je oliepeilstok. Na wat gefriemel kwam de oude pomp er vlotjes uit. Blijkt dat deze ook geen originele is en dat het kapje inderdaad van plastic is. Een pakking zat er niet tussen, wel van dat vloeibaar spul, dus dat ook even mooi weggeschraapt, nieuwe pomp erin, leidingetjes aansluiten en starten, yes, motor slaat vlotjes aan. Met een pruttelende uitlaat lekker een ritje gemaakt door het dorp, zalig!

Nu nog de uitlaat, de start is al gegeven, ze staat al op blokken, hm… Wink

Afbeelding Bijlagen
SDC10167.jpgSDC10169.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 09 augustus 2014 07:27 PM
  [ # 349 ]

Al even onder madame gelegen en zo goed en kwaad als kon het flexibel stuk uitlaat een snede gegeven, maar helemaal doorschijven lukt niet. Morgen eens kijken of die moertjes van die beugels nog lossen… moet ik de tussendemper ook lossen om dat nieuwe stuk er dan tussen te plaatsen? Tips meer dan welkom (ik heb er eigenlijk gewoon geen zin in Laughing )

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 augustus 2014 07:34 PM
  [ # 350 ]

Ja, tussendemper los. Is maar 2 moertjes.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 09 augustus 2014 07:43 PM
  [ # 351 ]

En die lange dubbele pijpen naar achter ‘geven’ dan genoeg mee neem ik aan? hehe, ik moet er maar eens aan beginnen Wink Eigenlijk heb ik nog nieuwe pijpen liggen voor achter, als die flexibel wat meevalt neem ik die ook nog mee, maar ik heb slechte ervaringen met flexibele uitlaatstukken… bedankt voor de reactie!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 augustus 2014 08:45 PM
  [ # 352 ]

Ja, de rechterkant van de dwarse demper moet je wat naar achter trekken. Dat lukt wel met die pijpen er nog aan.
Zorg er wel voor dat de klem om de voorkant van het flexibele deel wel aan de steun vastgezet wordt. Anders heb je een keer een gescheurde vlampijp.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 09 augustus 2014 10:04 PM
  [ # 353 ]

Ok, bedankt voor die tip, we gaan er morgen nog eens onder ‘kruipen’.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 10 augustus 2014 10:02 PM
  [ # 354 ]

Zo, na een dik uurtje gefriemel, geslijp, gedraai en getrek onder madam haar buik is de oude flexibel eruit. Dan eens naast de ‘nieuwe’ gelegd en de diameters ook gecontroleerd (ken dat al…), lijkt alle te kloppen. De nieuwe (originele?) is ietsje korter, maar nog ruim 5cm om in de middendemper te schuiven.

Eens kijken of de nieuwe er morgen ook zo ‘vlot’ op gaat.

Afbeelding Bijlagen
SDC10181.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 11 augustus 2014 09:13 PM
  [ # 355 ]

Wat ging dat vlot zeg, zoveel vlotter dan bij de CX! In een halfuurtje zat hij erop en zat alles weer vastgebout. Ik heb wel nog een vraagje ivm die klem vooraan, is het normaal dat deze klem de pijp zelf niet strak klemt? Ik heb de indruk dat de flexibel daar nog kan bewegen tov van de vlampijp. Anders moet ik er nog een universele uitlaatklem opzetten.

Sinds de nieuwe benzinepomp erin zit start ze ook direct, gedaan met het lange demareren Smile

Afbeelding Bijlagen
uitlaat vooraan.jpguitlaat flexibel.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 11 augustus 2014 10:09 PM
  [ # 356 ]

Klem voor hoort afdoende te zijn. Misschien een paar stevige ringen op de m7 bout plaatsen, zodat de klem wat meer gaat klemmen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 11 augustus 2014 10:24 PM
  [ # 357 ]

Das nog geen gek idee, morgen wat ‘vlootjes’ zoeken en ertussen steken.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 augustus 2014 12:18 AM
  [ # 358 ]

Die voorste klem is een speciale! Die bevestigt de zaak ook aan een steun die op de motor zit.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 12 augustus 2014 04:46 PM
  [ # 359 ]

Inderdaad, ze hangt ook weer vast aan dat steuntje met dat boutje, maar de klem rond de buis van de flexibel klemt die flexibel precies niet genoeg vast aan de vaste pijp vooraan, ik kan er nog wat aan wrikken en ook van daar komt er nu nog wat gepruttel uit.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 augustus 2014 04:47 PM
  [ # 360 ]

lekker uitlaat kit er tussen en een 2de U-klem.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
24 van de 26
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook