BX Sport loopt warm…
Don Pedro
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 22-06-2009

- BX Break 1.9 TRI
- Berlingo 1.6
Gepost: 08 augustus 2014 02:03 PM

Hallo allemaal,

zowaar gister voor het eerst een probleem met m’n Sport waarbij ik even zo snel niet weet waar ik het zoeken moet ;

hoor sinds kort wat geborrel vanachter dashboard aan bijrijderskant, luchtbellen-effect.
Laatste tijd komt er vrij regelmatig na afzetten vd motor een golfje koelvloeistof uit het overdrukgaatje.
Nivo is niet te vol, dus daar kon het niet aan liggen.
Gister bij thuiskomst echter begint tijdens stationair draaien de warmtemeter te knipperen ; komt op dat moment ook weer wat koelvloeistof uit, niet veel. Van slaat gewoon aan, toch wordt motor warmer, uiteindelijk brandt ook de STOP-lamp.
Ik denk aan ontluchten ?? Zit ik dan goed ? weet alleen niet waar die punten zitten…

iemand ?

Have a break ...

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 08 augustus 2014 03:57 PM
  [ # 1 ]

Water achter je dashboard horen ‘‘spoelen’’ kan lucht in het systeem zijn maar bij mijn BX GTI werd het een koppakking vervangen Sad

En als ie er ook koelwater uitgooit vrees ik het ergste…

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Robert1976
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 03-02-2014

Gepost: 09 augustus 2014 06:49 AM
  [ # 2 ]

Ik vermoed dat je helaas met een kaduuke koppakking te maken gaat krijgen.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 09 augustus 2014 02:15 PM
  [ # 3 ]

Ik denk hetzelfde maar een goede ronde ontluchten kan nooit kwaad. Misschien heb je geluk en zit er ergens een klein lek in het systeem waardoor lucht wordt aangezogen bij afkoeling. Lucht kan de stroming enorm belemmeren en dan loopt de boel ook warm. Dat laatste heeft uiteindelijk alsnog een lekke kop tot gevolg, dus niet mee doorrijden.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Don Pedro
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 22-06-2009

- BX Break 1.9 TRI
- Berlingo 1.6
Gepost: 09 augustus 2014 03:35 PM
  [ # 4 ]

Waar zitten die ontluchtings punten ?

Have a break ...

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 09 augustus 2014 03:57 PM
  [ # 5 ]

Dag Don Pedro

Weet niet of koelsysteem grotendeels overeenkomt met dat van een CX want die bezit ik er 2 en heb er ook problemen mee gehad die uiteindelijk mee vielen.Bij de CX zitten de ontluchtingsnippels op de waterpomp , motorblok en sommige met een oude radiateur ook nog op de radiateur.Waterpomp en motorblok zijn met steek/ring sleutel 8 te openen.Ontluchten heb ik bij de CX gedaan met de dop van het reservoir.Motor laten warm draaien fan’s sloegen aan daarna was het even borrelen dop erop en klaar.Daarna heb ik geen last meer gehad.Bij volledig afgekoelde motor wel even reservoir nakijken en eventueel beetje navullen.Weet niet of je er bij jou BX iets aan hebt , hoop van wel natuurlijk.In elk geval succes ermee.

Groeten Patrick Kessels

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 09 augustus 2014 06:29 PM
  [ # 6 ]

Als ik me niet vergis:
- Bovenop de lus, bij de ingang van de kachelradiateur, tegen het brandschot;
- Bij de thermostaat;
- Op de radiateur;

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 10 augustus 2014 01:11 AM
  [ # 7 ]

Wat ook kan is dat je thermostaat blijft hangen, die zou ik eerst vervangen, die dingen zijn niet echt de hoofdprijs en kunnen voor een hoop ellende zorgen.

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook