Jay-jay,
Nogmaals bedankt voor je vele antwoorden En tips
Kan je mij vertellen waar de vacuum slang heen gaat vanaf het t-stuk van de injectie (multipoint)
Over de distributie kap naar de zijkant get binnenscherm in? Uiteraard is get plastic t-stuk afgebroken
Tijdens her demonteren van deze slang. Ook is er been draadeind afgebroken van het uitlaatspruitstuk.
Gelukkig heb in nog genoeg draad over on er een andere moer op te draaien.
Bedankt alvast.
de slang gaat naar de koolstoffilter , deze voert de benzinedampen af van de benzinetank
Nou het is allemaal gelukt,
Ik had een afgebroken draad van de kleppendeksels.
Dat is echt mooi want dan kan je het kleppendeksel niet goed vast zetten.
Uiteindelijk goed gekomen door de originele pakking er uit te halen en vloeibaar terug te doen
Waardaar ik net genoeg draad had om er een moer op te draaien.
Verder de kleppen gesteld, ik hoefde er maar 2 te stellen de rest stond nog goed.
Wel heb ik na een aantal keer de motor voor teat starten nu een batterij lampje in me dash,
Geeft dit aan dat de accu te weinig volt/amp leverd?
Bedankt alvast
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Ik vraag me wel af of die kleppendeksel nu lekvrij blijft. Ik zou toch proberen het oude afgebroken tapeindje er uit te draaien en een nieuw tapeindje te monteren….
Hallo Jay-Jay,
Tot nu toe blijft het droog bij de kleppendeksel.
Ik heb het spatscherm er uit moeten halen om de kleppendeksel voldoende te laten zakken.
Wat ik me af vraag is, bij peugeot 106 zie ik de kleppendeksel met busjes tussen de deksel en spatscherm.
Bij deze heb ik die niet gezien, kan het zijn dat het hier niet bij zit ? het is mij namelijk niet opgevallen dat ze er tussen zaten.
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Die horen er wel tussen te zitten.
Ja dat dacht ik al,, ik ben ze echt niet tegen gekomen.
Kleppendeksel ging er samen met spatscherm af, daarna spatscherm er uit gehaald en nog niks gezien.
Ik neem aan dat als ze er in zaten dat ik ze echt wel tegen had moeten komen.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Moet met een griptang wel lukken. Anders met een tapeindverwijderaar.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Bedankt voor je reactie,
weet iemand welke maat draad er in gaat ? M6 toevallig ?
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Je kunt ook 2 moertjes op het tapeind draaien en deze strak tegen elkaar vast draaien. Vervolgens draai je de onderste los, maar aangezien deze geborgd is zal het tapeind los komen (als het goed is)
Waarom heb je het uitlaatspruitstuk gedemonteerd? Deze kan in principe gewoon blijven zitten, net zoals het inlaat spruitstuk…..
Thanks Jay-Jay,
ga ik proberen.
de rede dat ik het uitlaatspruitstuk verwijderd heb is omdat zoals je weet deze motor Wet-Liners heeft.
Door het uitlaatspruitstuk te verwijderen had ik voor mijn gevoel 100% de ruimte om de kop te kunnen kantelen naar voor en achter, ipv ineens omhoog te trekken en het risico lopen dat de Liners mee / los komen.
Her vervangen van de draadtap is gelukt. Bij Citroen Collen in Apeldoorn wooden ze me nie goes helpen
Peugeot nefkens in Apeldoorn had binnen 3 uur de juiste tapeindes klaar voor me liggen voor been tu3jp motor
Helemaal geweldig. Alles zit er were origineel op. Her motortje klinkt En loopt were helemaal zoals het hoor.
Stevens was deze koppakking niet lek op her bekende plekje maar precies bij cylinder 1. Hopelijk blijft de motor zoals deze nu is.
Bedankt voor all Julie waardevolle informatie !!