Hmm, ik heb er geen ervaring mee. Haynes zegt dealer…
Succes!
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gewoon met een grote Bahco o.i.d. de scharnierlippen verbuigen.
Er valt niets aan te stellen.
Hoe hangt de deur te hoog, in z’n geheel of alleen aan de achterzijde?
Anders even een plaatje, dat zegt meer.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
De deur hangt in zijn geheel (2 à 3 mm) te hoog. Verbuigen van de scharnierlippen gaat dus niet helpen.
Haynes heb ik ook thuis en die zegt alleen dat je een speciaal gereedschap nodig hebt.Vraag me wel af hoe dat zou moeten werken.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
T.o.v. de bestaande sponning voor de stootstrip?
Je kan de deur iets achterover kantelen door het bovenste scharnier iets naar achter te buigen en het onderste iets naar voren en zo uitlijnen op de voorkant van de achterdeur.
En aan de voorzijde het spatbord iets hoger monteren.
Meer is er volgens mij niet mogelijk.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik kan even geen foto maken want dochterlief heeft de auto maar:
De deur hangt in feite mooi recht. De “spleet” tussen deur en spatbord en tussen deur en achterdeur is mooi recht alleen tussen onderkant en de dorpel is de speling te groot en t.o.v. de dakrand is de speling zo goed als nul.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De deur moet dus rechtstandig 2 tot 3 mm zakken.
Kan naar mijn idee alleen door dit van het scharnierlippen af te halen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik heb iemand gevonden die de oude deur wel wou lassen (MIG/TIG of zo). Nou vooruit dan maar, beter dan een deur die niet goed hangt en waarbij alleen de slijptol in de scharnieren soelaas biedt. Vertel me dan eerst maar eens hoe je dat voor elkaar moet krijgen behalve het scharnier slijp je een stuk auto mee weg in die hoek. Zo handig ben ik helaas niet.
Ik heb de deur netjes gelast en geplamuurd (!) voor 3 tientjes teruggekregen.
Vandaag weer alles teruggezet. Je wordt er zowaar bedreven in
Zo, ze is gisteren weer glansrijk door de keuring gekomen.
Voor de liefhebber staat er een zwart, roestvrij, gestript portier (rv).
Mijn dochter rijdt meestal in de AX.
Vanmorgen belde ze op het werk op met het volgende verhaal:
Ze had het autootje gestart waarna er een geratel vanonder de kap kwam. Ze voelde het trillen in het stuur.
Ze heeft meteen de motor afgezet, de sleutel uit het contact gehaald en ....het geratel bleef inclusief het trillen in het stuur!?
Het duurde enkele minuten(!) voordat het stopte.
Haar vriend heeft onder de kap gekeken en het geluid leek vanachter het blok te komen, als ik het goed begrijp ergens bij het luchtfilter.
Wat kan daar in godsnaam ratelen als de motor is afgezet????
Ik heb vanavond diverse keren gestart en weer afgezet. Niks te horen.
Spoken? Halloween?
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Startmotor die blijft hangen door rot contactslot?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ha, daar heb ik niet aan gedacht. Je gaat ervan uit dat het contact is verbroken als je de sleutel terugdraait/trekt.
Ik heb wel meegemaakt dat het ding géén contact maat als het moet (vroegere BX) maar omgekeerd is niet in me opgekomen.
Als het zich herhaalt slot wisselen dus…
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het contactslot is niet het meest betrouwbare onderdeel van een AX!
Heb er ook al eens 1 moeten vervangen.
En ook op het AX-forum is genoeg te vinden over problemen ermee.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ouderdom en of veel km (vee gebruikt), ax-zx-berlingo-saxo-.... normaal
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Keetje heeft me op veel plaatsen gebracht, door geheel Nederland en ver daarbuiten. De eerste jaren reed ik er zo’n 25d km per jaar mee. De laatste jaren hebben mijn kinderen er veel plezier van gehad.
Ze was op. Kuchte, rookte en werd steeds meer incontinent. Regulier onderhoud was niet meer voldoende.
APK zat er niet meer in.
Ze is niet meer. Ze ruste in vrede
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
RIP
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986