Zoals het er nu uitziet is deze week voorlopig de laatste week dat ik het comfort van de citroen zal ervaren. Na bijna een jaar bijna 9 jaar citroens heb ik met de laatste een xantia 1.9D SX uit 1996 veel pech gehad eerst moest er een nieuwe koppeling in, daarna een andere koppakking maar de cilinderkop was ook erg versleten dus moetst er ook een andere op. En nu is het weer een contactslot en een olieslangentje en er zit speling op de zuigerveren (als ik het zo goed zeg ops: ) Nu heb ik de mogelijkheid om een mooie Nissan Primera 1.6 te kopen met +\_ 110000 km gelopen en met een jaar garantie voor weinig geld.
Maar daana zal er ongetwijfelt weer een citroen komen .
Ik blijf het forum nog zeker volgen.
Mvg Ard
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tja, bij dagelijks gebruik gaat het over het algemeen simpelweg om op een zo goedkoop mogelijke manier van A naar B te kunnen zonder dat de betrouwbaarheid in het geding komt. En als je nu gunstig een Ni(k)ssan krijgt aangeboden om die wens in vervulling te laten gaan, dan klinkt dat verstandig. De consessies die je daarvoor moet doen (geen HP enz.) zijn pittig, maar een goeie deal kan dat natuurlijk goed maken.
Veel plezier van je Nissan, ik hoop dat hij je breng wat je er van verwacht. (En daarna snel weer aan de Citroën hè!!!)
Re: voorlopig einde citroens
manic schreef:Zoals het er nu uitziet is deze week voorlopig de laatste week dat ik het comfort van de citroen zal ervaren. Na bijna een jaar bijna 9 jaar citroens heb ik met de laatste een xantia 1.9D SX uit 1996 veel pech gehad eerst moest er een nieuwe koppeling in, daarna een andere koppakking maar de cilinderkop was ook erg versleten dus moetst er ook een andere op. En nu is het weer een contactslot en een olieslangentje en er zit speling op de zuigerveren (als ik het zo goed zeg ops: ) Nu heb ik de mogelijkheid om een mooie Nissan Primera 1.6 te kopen met +\_ 110000 km gelopen en met een jaar garantie voor weinig geld.
Maar daana zal er ongetwijfelt weer een citroen komen .
Ik blijf het forum nog zeker volgen.
Mvg Ard
Dat is echt een ENORME overgang kan ik je zeggen. Het was een primera die mij naar citroën heeft geleid. Ik was die stugge vering spuug en spuugzat (en toen kwam ik al uit andere japanse wagens en ik vond die nissan toen als stug)
Maargoed, op een gegeven moment moet je keuzes maken. Een 1.6 is denk ik wel een beetje onderbemeten, ik had een 2 liter versie en die vond ik net aan voor zo’n grote bak (was wel LPG)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Een 1.6 is denk ik wel een beetje onderbemeten, ik had een 2 liter versie en die vond ik net aan voor zo’n grote bak (was wel LPG)
Veel langzamer als een 1.9D kan het bijna niet zou ik zeggen, maar ik hoop tegen volgend jaar ofzo toch weer een citroen te hebben, en dan het liefste een XM .
mvg ard
sterkte!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Beterschap
Test
veel rijplezier met de nissan
kakanox schreef:citroenc2 schreef:veel rijplezier met de nissan
en dat vind ik een gemene opmerking!
dit is niet gemeen bedoeld een nissan kan best goed rijden en voor plezier zorgen
Thijsvandebles schreef:Beterschap
:schater
Zonder dollen…..als je maar van A naar B kunt rijden, warm, droog en een stoel hebt om in te zitten, toch ?
Ik durf het haast niet te vragen….maarreh….was een knappe bx niks voor je geweest ?
(daar bedoel ik niet die van mij mee hoor, daar blijf ik voorlopig lekker zelf in rijden)
Seat ?
Enfin, als je graag (tijdelijk) een Nissan wilt hebben is dat prima toch ? Veel plezier ermee mar ik hoop toch dat je snel weer Citroën zal rijden
Schijt aan originaliteit.
Bram schreef:Thijsvandebles schreef:Beterschap
:schater
Zonder dollen…..als je maar van A naar B kunt rijden, warm, droog en een stoel hebt om in te zitten, toch ?
Ik durf het haast niet te vragen….maarreh….was een knappe bx niks voor je geweest ?
(daar bedoel ik niet die van mij mee hoor, daar blijf ik voorlopig lekker zelf in rijden)
Ik heb ook naar bxen gekeken maar hier kreeg ik nu een jaar garantie op en dat vind toch niet nix. Hij had helaas nix van citroen in deze prijs klasse staan anders was ik daar wel voor gegaan.
mvg ard
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
ga ff zitten haal diep adem en denk even goed na…........
straks is het te laat
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN