Gezien op leboncoin:
http://www.leboncoin.fr/voitures/662677882.htm?ca=7_s
Volgens mij (op basis van deze fotos en info) geen verkeerde auto. Eerste eigenaar (als ik het goed begrijp).
Geen koelings problemen meer met deze regembeau
http://www.leboncoin.fr/voitures/689846135.htm?ca=12_s
https://www.youtube.com/watch?v=iPIppN3bRWE
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het zal best werken, maar of het mooi is… ?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb veel waardering voor Georges Regembeau en zijn werk.
Over de koeling: Hij monteerde een 3-rijige radiator en versterkte ventilatoren. Die extra luchtopeningen heeft hij ooit gemaakt op z’n 300PK SM, maar zelfs daarvoor vraag ik me af of dat nodig is, voor de andere SM’s was dat meer “marketing”.
-Op hoge snelheid krijgt een Sm meer dan ruim voldoende lucht door de bestaande gril, een extra opening voegt niets toe.
-Bij lagere snelheden als de luchtstroom van de rijwind niet voldoet ( en dat vooral omdat de snelheid niet hoog genoeg is, zoals in een file) helpt een extra opening slecht marginaal, alleen een paar ventilatoren met een hoger debiet helpen dan.
Daarnaast: Deze SM is in 2000 onder handen genomen, dat is al 14 jaar en 54000 km geleden, en dat waren niet bepaald de jaren dan Regembeau SR in goede gezondheid was. Fiabilisee betekend alleen dat hij de primaire kettingspanner naar het 2e model heeft omgebouwd en van nieuwe kettingen heeft voorzien, voor meer vermogen mocht je behoorlijk in de buidel tasten.
Ik zou zo’n SM daarom bekijken als elk andere SM, waarbij we hier in ieder geval een goed stuk historie kennen. Als hij verder in goede staat verkeert lijkt me me heel redelijk.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:Het zal best werken, maar of het mooi is… ?
Nee! Het is zelfs heel erg ongelofelijk lelijk!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ach, ding eruit rukken, modern ventilatorblok erin, weer een echt front erop en je hebt weer een SM. Als de auto voor de rest in goede staat is, heb je denk ik voor een goed bedrag een SM.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan zit je alleen nog met die lelijke sierstrips en de CX spiegels.
Als je pech heb kan je de hele auto overspuiten
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroensmgz schreef:Ik heb veel waardering voor Georges Regembeau en zijn werk.
Over de koeling: Hij monteerde een 3-rijige radiator en versterkte ventilatoren.
Dat is de zelfde set up die ik in mijn SM heb en dat werkt gewoon heel erg goed, vooral met de ventilatoren met twee snelheden en na-draai mogelijkheid.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nog een leuke SM te koop. Helaas geen leer en onwijs gore spiegels…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vreemd: Staat bij de RDW als type SM2CC SM BW d.w.z. dit was ooit een automaat, en die zijn zeker niet in juni 1970- geleverd.
Een tipje van de sluier: Als de RDW vroeger geen origineel kenteken had van de eerste afgifte ( een kopie was niet O.K. ), dan werd als datum eerste toelating de vroegst mogelijke datum van het type gebruikt, dat was voor een carburateur 30-06-1972. Hij is in Nederland te naam gesteld in 1991 !
Nadien is men bij de RDW veeleisender geworden, en tegenwoordig wil men een COC van de fabrikant.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Voor de invoer van een oud lijk heb je geen coc nodig tenminste, twee weken geleden niet
enne, de rdw maakt er een bende van: mijn auto staat als een IE in de boeken terwijl het een BW was… Zucht…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Die bende ken ik al uit 1991, mijn IE van eind 1974 staat op 30-06-1972. Dat COC komt er nog, is in Belgie en andere landen al nodig.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In NL is het afgeschaft en niet eens lang geleden. Het is nu alleen nodig voor moderne auto’s.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zo….de biedingen evenaren de vraagprijs. De Sm een hot item ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Deze auto stond tot voor kort in België te koop voor een beetje meer. Ik heb de auto toen bekeken met en voor een clubgenoot. Er zit veel werk aan de auto, jammer genoeg ook plaatschade. Toch vond ik het wel wat. De auto is hard en heeft een goed origineel leren interieur.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl