Lekker gereden, de diverse boodschappen moesten gedaan worden.
WAT EEN GENOT!!!!!!!!
Geen zuchtje warme lucht meer gehad, na een kwartiertje stilstand binnen 15 seconden koude lucht.
En nog een voordeel: hij is veel stiller geworden.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Kijk - dat is loon naar werken! Kun je ook met de 2e neus aan de gang gaan?
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben eigenlijk verbaasd om te horen dat er zoveel verschil zou zijn in de verwarming/ventilatie tussen de 2e/3e neus. Beide modellen heb ik jaren dagelijks gereden (dagelijks: tussen de 30.000 en 60.000 k per jaar dus) en ik heb toch niet de herinnering dat het in m’n 2e neus warmer was dan in de 3e neuzen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Ik weet alleszins dat het in mijn derde neus bij wat zon ook snel aardig warm wordt en er ook altijd aan de bestuurderskant warme lucht binnenkomt, maar dat van die gaten in de bumper ga ik straks toch ook even bekijken…
en die derde neus slaat dus wel op mijn DS zijn neus en niet op ‘mijn’ neus btw
De tweede neuzen hier kunnen gewoon even met een zaklamp kijken of bij dat type hetzelfde aan de hand is.
Totaal aantal Berichten: 25561
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De tweede neus pakt toch lucht onder de koplamp?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zou ik niet weten, heb nooit een tweede gehad.
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:De tweede neus pakt toch lucht onder de koplamp?
Ja, dat klopt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wat ik me afvraag…Heeft iemand wel eens een zwaardere motor in het slakkenhuis gemonteerd? Want dan zou er meer lucht verplaatst worden waardoor deze koeler blijft. Op deze wijze hou je wel de orginele uitstraling. Of is dit te makkelijk gedacht?
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb in mijn DS’sen een blowermotor van een Visa gezet met 2 snelheden. Dat was wel ff werk maar werkte erg goed.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Cool Waterman! En dan voor mijn beeldvorming…hoe groot schat je de toename percentueel met een visa blower?
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
watte? Hij doet het gewoon beter. En twee standen is ook fijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
lopezdijkstra schreef:Wat ik me afvraag…Heeft iemand wel eens een zwaardere motor in het slakkenhuis gemonteerd?
Ik heb een fan motor van een volvo 144 ingebouwd, zie je niets van. Ook deze heeft de mogenlijkheid van 2 standen, ik gebruik op het moment alleen de hoogste stand. Nog geen tijd gehad om een schakelaar te vinden om 2 standen te kunnen gebruiken.
Mijn volgende stap is het inbouwen van 2 buisventilatoren. Deze schakel ik dan elektrisch in serie voor standje laag en parallel voor standje hoog. Zo heb ik aan beide kanten een basis ventilatie en extra boost tijdens warm weer.
Wat is nou de grote verbetering dan ? Het dichtmaken van de ruimte naast de luchthapper ? (aan de linkerkant)
Misschien is het inderdaad wel zo dat de rijwind graag dat gat in wil, aangezien dat geen ‘doodlopende weg’ is. De slang met kachelhuis etc (zelfs met blower aan) is toch een weerstand.
Ik ga hem ook eens dichtstoppen daar. Heb toch een lange rit dit weekend.