Beste mensen,
Enige dagen geleden startte ik mijn berlingo 1.8 uit 1998 nadat ik hem de dag daarvoor zonder problemen had gebruikt.
Bij het startte bokte de motor flink, bij het wegrijden met hakken en puffen….daarna witte rook en veel!!
En zelfs een beetje brandstoflucht in de auto.
De wegenwacht laten komen en die had alle zichtbare onderdelen nagekeken, bougies, olie,koelvloeistof, leidingen, uitlaat, zuigers ( voor zover hij dat kon)
Kortom een uur gekeken en de conclusie was…geen idee.
Naar de garage gegaan, wederom veel bekeken, uitgelezen enz….conclusie geen idee!!
Een dag of 3 later ben ik de auto toch gaan gebruiken, ik moest wel want hij stond in een betaald parkeer zone.
Gestart, gaan rijden getankt en wat denk je? Zonder rook 10 km kunnen rijden!!!!
Ik ben niet gaan overdrijven met gelijk teveel rijden maar ik vind t vreemd.
Wat ik wel ruik als ik m stil zet is verband rubberachtige geur ?
Iemand enig idee ? En zo ja hoor ik het heel erg graag!
Alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 08-08-2010
- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Kun je meer info geven ? Benzine, LPG, diesel, gereden kilometers ?
Het is een benzine met op de teller 171000
uitdagend raadsel!
Mag ik een poging wagen en iedereen uitnodigen mij zonodig te corrigeren?
Hij heeft dus een tijdje gestaan met weinig benzine in de tank.
De dag ervoor heb je ‘m nog gebruikt.
Als er water in de tank zat was de concentratie daarvan relatief hoog.
Dit mengsel heb je aangezogen en veroorzaakt het verschijnsel.
Nadat je getankt hebt is je brandstof weer ‘normaal’ en houd het op.
Ik ben héél benieuwd of ik gelijk heb.
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Dat zou mogelijk kunnen, want voor ik het probleem kreeg reed hij al op reserve, ongeveer 20 km, daarna heeft de ww ook veel gas gegeven, en inderdaad na het tanken had ik er geen last van,het zal echt fantastisch zijn als dat het probleem zou zijn dan stuur ik de mail echt naar iedereen door die heeft gekeken
rook bij benzinemotor, enkele vb:
1.onvolledige verbranding benzinemengsel: grijs-wit; niet opgelost bij volgende rit
2.joint de culasse of culasse gebarsten: veeeeel witte rook, niet opgelost bij volgende rit
3.verbruik olie: blauwe (-grijze) rook die stinkt: niet opgelost bij volgende rit.
4.vocht in leidingen naar en van de motor: witte rook, als alle condens verdampt is is ook de rook weg.
“Bij het startte bokte de motor flink, bij het wegrijden met hakken en puffen” dit is te verklaren door de condens, hierdoor wordt het mengsel slecht onbrandbaar met een te late verbranding (kloppen van de motor) als gevolg of geen ontbranding waardoor de motor stottert (op 3 of 2 cilinders loopt)
maw “carver” zit er volgens mij boenk op
kiek ‘s an.
hoor ik graag.
‘t scheelt als je 5 jaar lang zonder geld probeert mobiel te blijven in Zuid Amerika.
je komt werkelijk van alles tegen.
Waar ik zat moest je, behalve van Shell, eigenlijk je benzine minstens twee dagen laten staan in een doorzichtige can, dan afhevelen tot ‘t water én door een filter voordat je het in je met kauwgom dichtgeplakte tank gooide.
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.