28 van de 110
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »

Citroën C4 Cactus, alle nieuwtjes
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 14 augustus 2014 10:37 AM
  [ # 406 ]

Ga je gang en gebruik gerust ‘mijn’ info.

Profiel  

albveld
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84

Gepost: 15 augustus 2014 10:49 PM
  [ # 407 ]

Poekoek, dank voor de info! Ik had nog niet gezien dat er (alweer) een nieuwe brochure uit was gekomen, zondag even lekker doorneuzen ... voor wat betreft de EBS installatie, lijkt goed, maar ik vind het aardig aan de prijs. Misschien eerst ‘s het verschil beluisteren t.z.t. als zich een keer een mogelijkheid voordoet.

Leuk trouwens dat je een voorraadauto kunt kiezen, dat is inderdaad snel rijden. Wachten duurt mij nu al te lang Wink ...

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 16V MK2
Gepost: 16 augustus 2014 01:29 AM
  [ # 408 ]

Ik verwacht dat het er bij mij ‘gewoon’ in gaat komen (afhankelijk van de maandbedragen die geoffreerd worden). Wat mij betreft kun je dan best een keer komen testen. Zoveel Cacti zullen er niet direct met EBS zijn gok ik.

Profiel  

albveld
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 augustus 2014 10:46 PM
  [ # 409 ]

Dank voor het aanbod! Wellicht dient zich een keer een leuke gelegenheid hiervoor aan, meeting o.i.d. Zo niet, dan is de afstand ook niet al te groot, geloof ik. Het aantal Cactusrijders met een EBS upgrade zal inderdaad klein zijn, denk ik, kleiner dan 308-rijders in elk geval.

Ik ben inmiddels wel erg geïnteresseerd naar verschillende praktijkervaringen van Cactusbezitters, mede om mijn wachttijd te veraangenamen Wink ... heb al wel vernomen dat mijn bijpassende miniatuurtje binnen is, dat is al een begin! Het wordt sowieso tijd dat er wat afleveringen gaan plaatsvinden, het straatbeeld kan wel wat opfleuring gebruiken.

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 17 augustus 2014 12:28 PM
  [ # 410 ]

Afgeleverde exemplaren zullen waarschijnlijk enkel de demo’s zijn, klantauto’s komen geloof ik pas vanaf september binnen. Dat is het nadeel van de keuze om de introductie in Nederland naar voren te trekken; fabrieken zijn blijkbaar nog niet genoeg op stoom en daardoor is de levertijd voor de vroege beslissers vrij lang.

Overigens wordt mijn locatie niet weergegeven, maar ter indicatie: we praten hier met overdreven veel ooooo’s en aaaaa’s Wink

Profiel  

traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 508

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Gepost: 17 augustus 2014 01:14 PM
  [ # 411 ]

Mooi filmpje. ditmaal van oud naar nieuw

http://www.autoweek.nl/video/4160/geschiedenisles-citroen-bx

Profiel  

albveld
< 100 berichten
Rank

Gepost: 17 augustus 2014 02:54 PM
  [ # 412 ]

Vanochtend zitten bekijken, leuk filmpje. Persoonlijk niet echt fan van B.v.d.P., maar de BX-fan en de auto’s maken veel goed, leuk!

Poekoek schreef:

Overigens wordt mijn locatie niet weergegeven, maar ter indicatie: we praten hier met overdreven veel ooooo’s en aaaaa’s Wink

Smile

Profiel  

Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1547

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 17 augustus 2014 03:18 PM
  [ # 413 ]

Noem een Twentse frisdrank met 10 letters… coooolaaaaa
Moar ie hebt straks n mooien Caaactus.
Een keer wat anders dan al die zwarte en grijze Golfjes en Polooooos hier in Twente en de aanpalende Achterhoek.

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 17 augustus 2014 04:24 PM
  [ # 414 ]

Leuk filmpje, ook een forummer van hier trouwens (Twan43534534…). Als mede BX-eigenaar herken ik mij wel in zijn verhaal. En ook in de vergelijking BX vs. Cactus kan ik mij goed vinden, het is qua principe wel een beetje dezelfde auto (voor sommige mensen ook qua lelijkheid… Wink)

@ Willibrord: zo is het maar net.

Profiel  

yvan s
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55

Gepost: 18 augustus 2014 12:49 PM
  [ # 415 ]

Sinds vorige week trotse eigenaar van een C4 Cactus 1.6 e-HDi 92 ETG6 SHINE, zwart met zwarte airbumps en 17” zwarte velgen. Hij ziet er best wel stoer uit in deze combinatie. Ik had hem al half mei besteld, dus best wel lang moeten wachten. Het was toen een full-option (op de citroën eTouch na), maar intussen is er al een hele lijst met accessoires waar ik toen nog niets van wist. Deze lijst moet ik eens bestuderen en horen of ze na te bestellen zijn.

Ben tot nu, na 1 weekje, best wel tevreden van de auto. De gerobotiseerde schakelbak is wel even wennen (ik kom uit een Mercedes Viano 3.0 met een echte automaat). Vooral het automatisch ontkoppelen voelt toch wel wat vreemd aan. Je ervaart dit omdat de wagen op dat schakel-moment zijn power lost en dan weer herneemt. Logisch, maar toch vreemd.

Er is zeker voldoende ruimte voor alle passagiers. Ik heb de Habana nerfleder-uitvoering. Deze zetels zitten goed. Ik denk zelfs beter dan de fluwelen omdat je in die fluwelen zetels toch wel wat dieper in wegzakt.
Koffer is ook voldoende groot.
Het design binnenin is echt wat ik zocht. Mooi en strak. Geluid van de muziekinstallatie is ook best wel goed.
Verbinden met iPhone is heel simpel. Geluid klinkt prima. Op de USB-aansluitingen kan je gewoon je Apple-kabeltje inpluggen en hij begint te laden. Geen 12V-lader meer nodig dus.

Enige minpuntjes die ik tot nu toe ontdekt heb;
- de achteruitrijcamera heeft geen nachtzicht. Dus op een slecht verlichte plaats is het onmogelijk om de camera te gebruiken. En het zicht door de achterruit is al niet zo heel groot, waardoor het voorlopig rijden is op gevoel, spiegels en de sensoren.
- er is geen make-up-spiegeltje voor de passagier.
- eco-modus is soms wel heel vervelend. Van het moment dat je op de rem duwt en stil staat valt de motor uit. Eventjes de rem lossen en hij start weer. Omdat de auto dan vanzelf gaat vertrekken moet je weer op de rem en valt hij weer stil. Als je in druk verkeer een weg moet oversteken is dat echt wel vervelend. Omdat er net die fractie van tijd nodig is om weer te starten en dan de vertrekken. Gelukkig kan je de eco-modus ook weer snel uitschakelen voor zulke momenten.
- regensensor moet je elke keer weer activeren.
- Mulit-city is heel traag. Het duurt soms wel 5 minuten alvorens de coyote is opgestart. Op sommige locaties werkt hij gewoon niet omdat hij hij geen satelliet kan vinden. Vreemd. Hij steekt momenteel in de usb van het handschoenkastje op aanraden van de garage. Ik had het gevoel dat de Coyote stopte met werken zodra je bv het navigatiescherm opriep, maar de coyote blijft doorwerken.

Genieten is het wel van de jaloerse en bewonderende blikken. Vrienden vinden het allemaal een toffe auto en heel mooi vanbinnen.

Profiel  

Rene E
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 174

- DS 7 opera
Gepost: 18 augustus 2014 01:36 PM
  [ # 416 ]

Mooie review Yvan, In de testauto viel mijn vrouw ook al op dat aan de bijrijderskant geen make-up spiegeltje zat en geen handgreep aan het plafon. De bestuurderskant wel, misschien is een engelse zonneklep te bestellen.
En er zit toch standard eTouch op en wat is eigenlijk Mulit city? Zit er trouwens 1 of 2 afstandbedieningen bij?
Veel plezier met je nieuwe Cactus, ik wacht nog wel even pfffff.

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 18 augustus 2014 01:44 PM
  [ # 417 ]

eTouch is een optie. Ik heb het gezien in een Cactus en vind de dakmodule er wel erg mooi door worden. Dat missende spiegeltje voor de passagier vind ik inderdaad een misser. Waarom dan wel 1 bij de bestuurder?

Heb je ook foto’s van je auto? Ben benieuwd hoe dat smoelt!

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17403

- CX 2400 Super
Gepost: 18 augustus 2014 01:52 PM
  [ # 418 ]
yvan s schreef:

eco-modus is soms wel heel vervelend. Van het moment dat je op de rem duwt en stil staat valt de motor uit. Eventjes de rem lossen en hij start weer. Omdat de auto dan vanzelf gaat vertrekken moet je weer op de rem en valt hij weer stil. Als je in druk verkeer een weg moet oversteken is dat echt wel vervelend. Omdat er net die fractie van tijd nodig is om weer te starten en dan de vertrekken. Gelukkig kan je de eco-modus ook weer snel uitschakelen voor zulke momenten.

Is dit geen kwestie van omdenken? De automatische startfunctie is verwaarloosbaar langzamer dan de tijd die nodig is om je voet van het rem- naar het gaspedaal te bewegen. Als je in het algemeen Stop & Start geactiveerd wilt hebben, maar in een specifieke situatie niet wilt dat de motor uitgeschakeld wordt, probeer dan eens de rem minder diep in te trappen of terug op te laten komen tot net voor het punt waarop de auto weer gaat kruipen. Of dit in de C4 Cactus uitschakeling van de motor voorkomt, weet ik niet, maar in veel andere auto’s met Stop & Start is dat wel zo.

Edit: welkom op Citroën-Forum.nl, Yvan!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

yvan s
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55

Gepost: 18 augustus 2014 02:38 PM
  [ # 419 ]
Rene E schreef:

Mooie review Yvan, In de testauto viel mijn vrouw ook al op dat aan de bijrijderskant geen make-up spiegeltje zat en geen handgreep aan het plafon. De bestuurderskant wel, misschien is een engelse zonneklep te bestellen.
En er zit toch standard eTouch op en wat is eigenlijk Mulit city? Zit er trouwens 1 of 2 afstandbedieningen bij?
Veel plezier met je nieuwe Cactus, ik wacht nog wel even pfffff.

Dat is wel een goed idee dat van die Engelse klep. Ik hoor er naar bij een volgende bezoek aan de garage.
eTouch is inderdaad een optie.
MultiCity is een USB-dongle die je toegang geeft to Coyote, Michelin maps, Tripadvisor, ....

Ik zal eens wat foto’s plaatsen. Wel eerst even poetsen, want zwart is supermooi maar oh zo snel vuil.

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7582

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 augustus 2014 02:46 PM
  [ # 420 ]

Zit niet gewoon de passagiers-airbag op de plaats van de zonneklep? Dan is het best logisch dat er daar geen zit. En moet Citroen een optioneel spiegeltje in het dashboardkastje ontwikkelen, net als vroeger in de Jaguar XJ.

Profiel  

28 van de 110
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook