Kijk eens hier
http://www.rdw.nl/.../Regelgeving LPG - LPG-inbouweisen.pdf ( zoek op rdw inbouweisen lpg).
Pagina 17: Je mag dus wel knelringen gebruiken, maar alleen de tapse die voor gas geschikt zijn.
To err is human, not to err is divine.
En een apkkeurmeester mag niets demonteren, dus hoe wil ie dat controleren?




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Ik denk dat je er in dit geval vanuit moet gaan dat die eis niet helemaal willekeurig is en met een goede reden is gesteld. Dus waarom zou je eigenwijs gaan doen en iets anders gebruiken dan voorgeschreven? Of dat nou te controleren is of niet doet dan niet meer zoveel ter zake.
Zou het niet zo zijn dat een knel koppeling in een leiding veel meer trilt en de kans op breuk net voor of na de koppeling vele malen groter is dan een knel koppeling aan een vast punt zoals tank verdamper?
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland
Volgens de regels moet je je gasleiding trillingsvrij monteren en minimaal om de 40cm beugelen.
Je kan van buiten zien of een knelkoppeling voor gas is ( giweg of ander keur), of voor water ( kiwa keur etc) en door de vorm en bouw.
Waarom zou je het niet volgens de regels doen ?
To err is human, not to err is divine.
Natuurlijk moet je het volgens de regels doen, mijn koppeling ( met uitwendige wartels) komt bij de lokale gasboer vandaan. Neem aan dat hij spul verkoopt/gebruikt die aan de eisen voldoen.
In de regels staat ook nog dit: “Het aantal verbindingen moet tot een minimum worden beperkt.”
Lekker dubieus, wat is minimaal???????














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is dus aan de rdw-meneer om te bepalen. En daar heb je dus een discussiepunt en discussie met de rdw… dat wil je niet
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ach, als dat discussiepunt er een keer komt mag de APK keurmeester die voeren…....
En als dat slecht voor hem uitvalt ( afkeur en strafpunten), beun ik er wel een nieuw leidinkje onder….