Hallo,
Ik vraag me af hoe de navigatie die standaard op een C5 zit werkt.
Gaat dit met een touchscreen, of hoe bedien je die ?
werkt het schermpje ook net als bij een normale C5 ? Geeft ie ook het verbruik en radiozenders etc. weer ?
Groetjesssss.
Bedankt voor je duidelijke antwoord
Is het een beetje gebruiksvriendelijk, of is het typisch Frans.
Een Tom Tom kan een kind van 6 instellen en je komt waar je wil.
Is dit ook zo bij navigatie in C5 ?
Nog 1 klein vraagje: Is het ook stem-ondersteund ????
Ik vind de standaard C5 navigatie van VDO een aardige achteruitgang tov TOMTOM qua gebruiksgemak. Zou het nieuw nooit kopen, al is de integratie natuurlijk wel erg fraai.
TomTom heeft touchscreen, POIS en flitspalen, 3D view, automatische kaartzoom en diverse updates & cracks(er zit een hele community achter). VDO is take it or leave it en gesloten.
Je zou eigenlijk het boordcomputer schermpje van een C5 moeten vervangen door een ingebouwde TomTom One of PDA scherm. Maar dat zal wel altijd een utopie blijven.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
maeseelek schreef:ik wil er wel enkele trekken ze sebiet, ik zoek mijn camera
hier zijn ze: (als het morgen weer klaar is hier trek ik er nog wat met een betere camera, die ligt in de andere auto)
als er dingen zijn die je wilt zien, shoot it !
ziet er knap uit!! maar ik ben aan ‘t sparen voor de VDO-MS 5700 XL! is een navigatiecomputer met opbouwscherm van 7” inch scherm en de comp past gemakkelijk in het handschoen kastje!!! ziehier wat ik bedoel
M&M schreef:Die in de C5 phase I niet ... phase II weet ik niet ...
Vanaf ongeveer 2003 zit er een RT3 systeem in de C5 Phase 1 en deze heeft stemondersteuning Is vrijwel hetzelfde systeem als in de Phase II.
De bediening gaat dan ook niet meer via de middenconsole maar via toetsen op het toestel zelf (radio,telefoon, navigatie is in 1).
Totaal aantal Berichten: 459
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Blade_ schreef:M&M schreef:Die in de C5 phase I niet ... phase II weet ik niet ...
Vanaf ongeveer 2003 zit er een RT3 systeem in de C5 Phase 1 en deze heeft stemondersteuning Is vrijwel hetzelfde systeem als in de Phase II.
De bediening gaat dan ook niet meer via de middenconsole maar via toetsen op het toestel zelf (radio,telefoon, navigatie is in 1).
Verward! Wat is stemondersteuning? De NAV praat of de NAV luistert als ik praat ?
Indien het eerste heb ik toch echt stemondersteuning op de af-fabriek NAV op een 2002 V6 met knoppen bij de handrem.
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Dussssssss Wordt er niet echt duidelijker van
@Ronald_Xantia: Met stemondersteuning (of spraakherkenning) kun je met bepaalde commando’s de naviagatie, radio, telefoon bedienen zonder knoppen te gebruiken. Simpelweg door tegen het toestel te praten…..
Dit heeft alleen de RT3 (radio, telefoon, naviagatie) en niet het oude systeem wat in principe alleen navigatie is.
Wat mijn vraag was is of de navigatie stemondersteund is.
Daar bedoel ik mee net als een Tom Tom een lieve, vriendelijke vrouwenstem mij vertelt dat ik links of rechtsaf moet.
Doet die navi van de C5 dat nu wel of niet ?
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
de route wordt verduidelijkt dmv een vrouwelijke stem,
dit is wat je wil weten denk ik…
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Yep, thanx
M&M schreef:exroosje schreef:TomTom heeft touchscreen, POIS en flitspalen, 3D view, automatische kaartzoom en diverse updates & cracks(er zit een hele community achter). VDO is take it or leave it en gesloten.
Dat ligt aan PSA niet aan VDO , als je namelijk een VDO systeem hebt zijn er genoeg update’s en extra’s te verkrijgen ... ook POIS , flitspalen etc ... die zitten ook in mijn VDO systeem namelijk ( andere auto ) ... ( in het Becker systeem trouwens ook , weer in een ander ops: )
En je schrijft qua gebruiksgemak een achteruitgang , daar ga ik niet in mee , het systeem is gemakkelijk in gebruik enkel missen er wat opties , maakt het systeem daarom niet gebruiksonvriendelijk , ???
Maar misschien versta ik daar wat anders onder .Kaart inzoomen kan bij de C5 ook ...
Gelukkig wel wat mij betreft , maar wat let je om er een TT naast te gebruiken
Dat doe ik af en toe ook. Wat betreft zoom tomtom zoomt automatisch nav je snelheid in of uit. Het VDO systeem paste ik bij navigatie begeleiding vandaag de zoom aan en moest ik daarna weer kiezen voertuig centreren om de kaart weer mee te laten bewegen. Dat zijn 2 acties die tomtom in 0 acties doet!
Het touchscreen van een tomtom is ook erg handig. En alle zelf aan te passen zaken natuurlijk
Maar zo’n geintegreerd systeem is natuurlijk ook prachtig. En inderdaad, het is er altijd. Ik zal er maar aan moeten wennen.
Enfin, ik las in het franse citroen forum dat daar iemand bezig was een 8"display met een PC te integreren in de C5. Daar dus ook de boco op aanlsuiten en natuurlijk radio, telefoon, navigatie. Zelf te configureren, kun je ook onderweg sudoku spelen in file. (kofferbak stond wel vol met kasten)
Frank
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100