Bij apk van onze mercedes ( ops: ) was einddemper niet helemaal dicht, of we even 300 euro wouden dokken dan konden we weer naar huis. na een gesprekje met de apk man is deze mooi dicht gemaakt voor nop. Soms moet je ze even aanpakken
mpostma schreef:stel dat je je auto voortijdig (braaf 2 maanden van te voren) naar de aPK keuring brengt en hij wordt afgekeurd EN afgemeld, dan mag je formeel niet meer rijden. Als ze hem niet afmelden heb je nog 2 maanden APK. Dan is het toch wel prettig als ze hem niet afmelden. Als je auto al over tijd was maakt het natuurlijk niet veel uit, dan mogen ze hem wat mij betreft rustig afmelden.
In ons geval (handige sleutelaars) is dat inderdaad een nadeel.
Maar de meeste mensen die hun auto naar de garage brengen voor een APK denken er verder niet bij na als ze gebeld worden vanwege afkeurpunten en zeggen fix het maar. Dan heb je nog de gevallen waar opeens een flinke rekening word gepresenteerd na de keuring zonder overleg vooraf.
Zo is er een dealer die altijd wel een “uitstulping” in een band vind, m.a.w. die boort je effe €75 of meer door je neus
Heb het 2x met de Xsara en later met de Peugeot 306 gehad, bij dezelfde dealer, wel heel toevallig
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wij melde vroeger alleen een auto als afgekeurd af als er echt iets heel erg gevaarlijks mis was, bv lekke remklauwen, of staaldraad wat uit banden kwam! Verder kreeg ieder klant gewoon een lijstje mee met wat er mis was, en een offerte wat het koste om het te maken. Vaak lieten ze het bij ons doen, maar soms een deel wel en de rest deden ze zelf. Als iemand zelf had lopen klussen was dat prima, maar wij gingen die auto dan voor het afmelden zelf nog wel een keer heeeeeeel goed bekijken!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste