1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Weer een nep volcane!
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 25 augustus 2004 03:37 PM

Weer een nep volcane te koop:
Link

Zou je daar niets tegen kunnen doen? Kan een aardige kat in de zak kopen… Een volcane heeft geen ongespoten bumpers en heeft Volcane velgen. Geen wieldoppen! Heeft meegespoten handgrepen en spiegels en heeft een sportief biesje op de bumpers.

Dat is toch geen Volcane!!!

Edit by Lelijke Eend: omdat de link de lay out een beetje verprutst, heb ik die even aangepast

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 25 augustus 2004 03:43 PM
  [ # 1 ]

Even een mailtje sturen waarom hij geen meegespoten bumpers/lmv etc heeft?

ik dacht dat de volcane een 1.9 was en geen 2.0 Confused

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 25 augustus 2004 07:42 PM
  [ # 2 ]

Meeste zijn inderdaad 1.9, vanaf eind 1992/begin 1993 met een 2.0 motor geleverd.

Volgens mij zijn de 2.0 versies nog slechter als de 1.9 versies (een volcane is onbetaalbaar als je zelf niet bereid ben eraan te sleutelen). Deze conclusie trek ik omdat je bijna geen 2.0 versies te koop ziet staan. En als je er af en toe 1 vind dan is de motor stuk….

Voordeel van de 1.9 is dat de helft van de onderdelen ook in de 205 GTi geleverd is, en daar rijden er een heleboel van rond… De andere helft van de onderdelen is uitwisselbaar met BX of Berlingo, en uiteindelijk blijven er maar weinig onderdelen over die je duur nieuw moet kopen..
Maar met zo’n 2.0 versie moet je maar eens proberen aan onderdelen te komen! Motor is nou niet bepaald in veel auto’s geleverd geweest.

Ik kan me heel erg ergeren aan zo’n advertentie! Denk alleen niet dat het heel veel kwaad kan trouwens. Als je weet wat de term Volcane inhoud, weet je aardig wat af van Citroen en zal je niet in zo’n valletje trappen denk ik….

Wat me wel opvalt is dat de restwaarde van zo’n Volcane nog best aardig hoog is! Zeker als je bedenkt dat ik die van mij begin van het jaar voor 250 euro heb gekocht D
Maar dat geld niet alleen voor de Volcane Een 16V is ook erg duur voor zijn leeftijd. Zou de ZX dan ooit een klassieker worden?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 25 augustus 2004 09:22 PM
  [ # 3 ]

wat is dan eigelijk EXACT het verschil tussen een 2.0 16v en een volcane ? Daar zit toch ook een 16 klepper in ?

Ik dacht dat het verschil eigelijk puur in de aankleding zat en de hoeveelheid deuren.

Profiel  
 
Thrillseekah
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003

- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Gepost: 25 augustus 2004 09:48 PM
  [ # 4 ]
gompy58 schreef:

wat is dan eigelijk EXACT het verschil tussen een 2.0 16v en een volcane ? Daar zit toch ook een 16 klepper in ?

Ik dacht dat het verschil eigelijk puur in de aankleding zat en de hoeveelheid deuren.

Mijn volcane (1.9) moet het toch ook echt met 8 kleppies doen..

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 augustus 2004 10:52 PM
  [ # 5 ]

Als het goed is, dan is de volcane inderdaad een 1.9 8-kleppertje.

Wat die handelaren betreft? ja ik kom wel vaker onzin tegen op autotrader, zoals een AX met een turbo-diesel en stuurbekrachteging Rolling Eyes

Heb zo een idee dat ze lopen te kopieren & plakken van de autoweek-website, of dat het gewoon lokkertjes zijn.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 25 augustus 2004 11:03 PM
  [ # 6 ]

Lokkertje…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 26 augustus 2004 12:13 AM
  [ # 7 ]

Voor de duidelijkheid:
De Volcane en de 16V zijn beiden topmodel geweest van de ZX serie. De 16V is de vervanger geweest van de Volcane.

De Volcane was volledig uitgerust als 5 deurs (!) sporthatchback voor 1992. Hij heeft een 1900 motor met het Bosch motronic injectiesysteem. Voor die tijd was dat best heel wat: Meeste auto’s waren singlepoints en zeker geen motronic. Motor was rechtstreeks over gezet uit de 205 GTi.
Om voor mij onduidelijke reden heeft PSA vanaf eind 1992 de Volcane met 2.0 motor geleverd. Specificaties verder hetzelfde, alleen was deze ook als 3 deurs te leveren.  De motor heeft een beter koppel, en is wat zuiniger als de 1.9 motor.
Deze 2.0 is leverbaar geweest tot de ZX werd gefacelift, en toen is deze vervangen door de 16V serie.

Een Volcane is herkenbaar aan de contrasterende biesjes op de bumpers, de volcane velgen (speciaal ontwerp voor de ZX volcane) en natuurlijk de volcane logo’s aan de buitenzijde. Verder is de auto standaard verlaagd (sportonderstel) en heeft de auto standaard getinte ramen.  Aan de binnenzijde is deze herkenbaar aan de rode bies op het dashboard en op de pook, de pookbekleding is met rood stiksel afgewerkt , er zit een sportieve bekleding in en heerlijke goed verstelbare sportstoelen. Ik vind de auto geweldig!
Volgens mij was de volcane standaard bijna met alle opties uitgerust.

Ditzelfde geld voor de 16V, de vervanger van de Volcane. Ook superluxe en goed snel. Allen als 3-deurs geleverd en de pionier voor de huidige sportieve hatchbacks van Citroen.

Foto’s:

De Volcane 3-deurs

De 16V

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 26 augustus 2004 03:07 AM
  [ # 8 ]

en de furio was dus blijkbaar een beetje het wannabee model…
zo van, ik wil wel maar kan het niet betalen…


Crying or Very sad  Crying or Very sad

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 augustus 2004 05:30 AM
  [ # 9 ]

Ehh geld dat niet voor de Reflex rijders onders ons Crying or Very sad  Wink
(Als het maar een Citroen is en rijd)

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 26 augustus 2004 01:14 PM
  [ # 10 ]

ik denk dat de 16v zich duidelijk onderscheid door de bodykit er omheen, dat was ook de grootste reden dat ik er 1 kocht

je hebt volgens mij ook de 1.8 16v, weet alleen niet welk model dat was

en er zijn volgens mij meer verschillen tussen de volcane en de 16v

remsysteem, schijven achter +abs
spoiler
enz.

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
Patrick
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 20-05-2004

Gepost: 26 augustus 2004 02:11 PM
  [ # 11 ]

16v, volcane, reflex, aura.

ik heb een Avoriaz(ph2) waar hoort deze thuis in het rijtje ZX-en??

hij is naar mijn mening luxe uitgevoerd:
- mistlampen
- stuurbekrachtinging
- grepen in kleur
- getinte achterlichten

BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 26 augustus 2004 03:09 PM
  [ # 12 ]
Patrick schreef:


- grepen in kleur

oja, dit hebben maar weinig zx-en, dus denk luxe-uitvoering

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 26 augustus 2004 03:29 PM
  [ # 13 ]

de furio heeft dat niet dus hij zou in principe boven de furio en onder de volcane staan? of zelfs daar nog boven? wat voor een motor ligt er in een avoriaz dan?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Patrick
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 20-05-2004

Gepost: 26 augustus 2004 03:36 PM
  [ # 14 ]
Patrick schreef:

16v, volcane, reflex, aura.

ik heb een Avoriaz(ph2) waar hoort deze thuis in het rijtje ZX-en??

hij is naar mijn mening luxe uitgevoerd:
- mistlampen
- stuurbekrachtinging
- grepen in kleur
- getinte achterlichten

 

oh ja,mijn daklijsten zijn ook in kleur.

de blanke lak laat wel los maar ik heb gezien dat dat een veel voorkomend probleem is.

er ligt een 1.4 in, maar ik heb op marktplaats en op autoonline ook     1.6-en gezien.

BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 26 augustus 2004 05:15 PM
  [ # 15 ]

Er zijn een hoop actiemodellen geweest. Furio bijvoorbeeld is in het leven geroepen als ‘sportief model’ voor mensen die geen 16V konden betalen (en die kans was groot..)
Er is echter bij de Furio op de meest basale dingen bezuinigd, om een voorbeeld te noemen zit er geen lampje in de achterbak (!?). Over vergaand bezuinigen gesproken….

Die Avoriaz heb ik wel eens over gehoord.  In 1985 of 1986 was er een film waarin de Chevrons werden gepromoot.  Met deze promotiefil werd de eerste prijs bij Avioraz gewonnen…..

Het is een actiemodel geweest gok ik. Wellicht eentje om het oude model te verkopen na de facelift, of het reservemodel na invoering van de Xsara?

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook