Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is de gasklepschakelaar goed afgesteld?
Gaat die oude klep echt helemaal dicht? Als je hem kwijt wilt heb ik wel interesse.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Wanneer je dit doet/deed start hij dus wel goed ???
En het zit zoals op de onderstaande afbeelding aangesloten ???
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
jantje1948 schreef:Is de gasklepschakelaar goed afgesteld?
Gaat die oude klep echt helemaal dicht? Als je hem kwijt wilt heb ik wel interesse.
Die gasklepschakelaar heb ik pas afgesteld. Gezien er geen verandering in het gedrag is gekomen ga ik er even vanuit dat die nog goed staat.
Die klep gaat idd goed dicht, maar die houd ik zelf als reserve, degene die er nu in zit zal vast een keer stuk gaan
citroen23 schreef:Wanneer je dit doet/deed start hij dus wel goed ???
En het zit zoals op de onderstaande afbeelding aangesloten ???
Ik heb die test nu niet opnieuw gedaan, vorige keer liep die toen direct heel hoog stationair.
Dat schema is precies welke ik gevonden heb met die rozige achtergrond. Die staat in boek 639.
Zo zit het nu dus aangesloten.
Als ik nu blaas bij het de aansluiting van het luchtfilter dan komt de lucht uit die slang die op de foto los ligt. Alle slangen lijken dus gangbaar te zijn.
Wanneer je dit nu weer doet start hij dus wel goed ???
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nog niet getest…
Maar daarbij moet ik wel zeggen dat die warm eigenlijk ook niet lekker start. Altijd even 10 sec het gas erop houden totdat de auto weer op hoogte is. Dan loopt die vaak nog even net niet 100%, maar blijft dan wel gewoon lopen.
Hoe stel je de stationairloop bij een BVM af? Alleen met die schroef naast het gasklephuis? In de boeken zie ik nog een andere stelschroef, maar ik vermoed dat dit is voor een BVH is.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als je een stelschroef bedoelt in de buurt van de extra luchtschuif; die is inderdaad voor het verhoogd stationair van een BVH. Bij mijn weten is dit de enige stelschroef; eigenlijk weet ik het wel zeker. Temperatuursensor linksvoor in de kop doorgemeten?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er zit zeker een 123 in dat ding?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
jantje1948 schreef:Als je een stelschroef bedoelt in de buurt van de extra luchtschuif; die is inderdaad voor het verhoogd stationair van een BVH. Bij mijn weten is dit de enige stelschroef; eigenlijk weet ik het wel zeker. Temperatuursensor linksvoor in de kop doorgemeten?
Oké, dat dacht ik al.
Nee, daar heb ik nog niets mee gedaan. Dat kan zulke problemen veroorzaken?
waterman schreef:Er zit zeker een 123 in dat ding?
Ja klopt, op welke manier heeft die invloed?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De 123 is een mooi ding, maar bij starttoerental geeft ie een vrij zwak vonkje. Jouw problemen had ik nooit met mijn Ds 21 injection tot ik er al test een 123 in had gezet. Daarna heb ik mijn eigen, zelf gebeunde, elektronische BX ontsteking er weer ingezet en startte dat kreng gelijk!
Ik zeg niet dat de 123 een kloteding is hoor. Maar het kan wel invloed hebben
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die sensor zorgt er voor dat je bij koude motor een wat rijker mengsel krijgt. Doormeten is simpel. Stekker er af en bij ongeveer 20 graden moet de weerstand ongeveer 2,4 kiloOhm zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:De 123 is een mooi ding, maar bij starttoerental geeft ie een vrij zwak vonkje. Jouw problemen had ik nooit met mijn Ds 21 injection tot ik er al test een 123 in had gezet. Daarna heb ik mijn eigen, zelf gebeunde, elektronische BX ontsteking er weer ingezet en startte dat kreng gelijk!
Ik zeg niet dat de 123 een kloteding is hoor. Maar het kan wel invloed hebben
Houd dat in dat de 123 dan defect is of is het een product eigenschap?
Kan de bobine dan nog een rol spelen in het zwakke vonk verhaal?
Is er een manier om dit uit te sluiten? Deze zat er al in toen ik hem kocht, dus ik heb geen ander of origineel spul om erop te zetten.
Verder is alles nieuw, bougies, kabels, isolatiepijpjes. Ik heb alleen nog een verdeelkap + rotor nieuw liggen. Die kan ik er nog wel even op zetten.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
jantje1948 schreef:Die sensor zorgt er voor dat je bij koude motor een wat rijker mengsel krijgt. Doormeten is simpel. Stekker er af en bij ongeveer 20 graden moet de weerstand ongeveer 2,4 kiloOhm zijn.
Doormeten kan geen kwaad, dat kunnen we nog wel eens doen.
Maar dan zou een warme start dus altijd wel normaal moeten gaan.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Tja, als hij kapot is en de weerstand is nul denkt hij dat het ongeveer 200 graden is. Als de weerstand daarentegen oneindig is denkt hij dat het -60 is….
Meet de primaire weerstand van de bobine eens? Voor de 123 mag die 0,8 ohm zijn. Hoe lager hoe beter. Het beste is een rode Bosch en dan zonder voorschakelweerstand. Laat even weten hoeveel het is voor de jouwe zonder voorschakelweerstand?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:waterman schreef:De 123 is een mooi ding, maar bij starttoerental geeft ie een vrij zwak vonkje.
Houd dat in dat de 123 dan defect is of is het een product eigenschap?
Kan de bobine dan nog een rol spelen in het zwakke vonk verhaal?
Producteigenschap. Je kunt eens een écht nieuwe bobine monteren. Misschien scheelt dat wel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Is dat van die 123 ook van toepassing op de carb versies? Ik moet ook altijd vrij lang starten tot ze aanslaat. Ik dacht eerst dat het aan de benzinepomp lag (aflopen ofzo) maar er zit nu sinds 2 weken een nieuwe in, dusja?
(sorry voor het kapen…)