Kleine update. De motor draait inmiddels. Draait mooi moet ik zeggen.
Ook geen stijgend oliepeil of dalend waterpeil.
De verdeler zit nog wel muurvast. Maar die geven we nog even de tijd.












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mooi man!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Mooi man!
Ja inderdaad. Enig idee hoe dat nou zit met het water dat in het carter zat ?
Er lijkt na meerdere keren (verhoogd) stationair draaien geen druppel bij te komen in het carter.












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Condens? Ik had een GS met een benzine tank half vol benzine en 1 kwart water..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10414
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je kunt er pas iets van zeggen als de motor echt op temperatuur geweest is. Gewoon een flinke rit van een uur of zo.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
bogaard77 schreef:Condens? Ik had een GS met een benzine tank half vol benzine en 1 kwart water..
Condens is niet groen…
Ik denk toch ook eerder aan een klein lekje in voetpakking of misschien een lek in de cilinderkop.
Of misschien toch een vlaag van verstandsverbijstering tijdens het bijvullen van de koelvloeistof…
Maar mooi dat ie loopt!
De as van de verdeler zit kennelijk niet vast?
Nog even over dat bijvullen, mijn vrouw had een busje koelvloeistof in de auto liggen dat verdacht veel weg had van een olieflacon!
Even “olie” bijvullen in het schemerdonker en zo’n foutje is zo maar gemaakt!
H@ns schreef:Nog even over dat bijvullen, mijn vrouw had een busje koelvloeistof in de auto liggen dat verdacht veel weg had van een olieflacon!
Even “olie” bijvullen in het schemerdonker en zo’n foutje is zo maar gemaakt!
Condens is niet groen inderdaad.
Ik hoop dat het zo gegaan is. Maar inderdaad, we wachtten nog even af..
Als er een lek is is het in ieder geval geen groot lek.
Ik heb jaren geleden eens een ds gekocht die ook water in de olie lekte (was bekend) maar die lekte als een trein water in de olie.
De as van de verdeler zit niet vast inderdaad. De s tand waarop die ie vastgerot daarop draait de motor.
Hij heeft al best een uurtje gedraait. En het oliepeil is exact hetzelfde.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Misschien als het blok goed heet is,kun je willigt proberen om de verdeler eruit te halen.
Maar als het blok goed loopt,waarom zul je het dan loshalen.
Met alle ellende van dien.
Keuze keuzes.
Succes VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Blijft de olie goed van kleur, zonder “mayonaise” tekenen ?
Anders te overwegen nogmaals olie te verversen.
Was het pijl zo hoog, dat er ook water zou hebben kunnen gestaan in het distributiecarter ?
Maar ik neem aan dat je voor gebruik en inbouw van de motor dit toch inspecteert samen met de gebruikelijke dingen die je meestal meteen preventief vervangt of controleert.
Bij mij was dat : distributieketting en spanner, oliekeerringen oliekoeler (injectie), oliedrukgever, motorophanging, slang ventilatie carter , keerring distributie, nokkenaslager, druklager koppeling, slang waterpomp,,waar je zo moeilijk bij kunt bij een injectie, treiterslang.
Maarten fechner schreef:Blijft de olie goed van kleur, zonder “mayonaise” tekenen ?
Anders te overwegen nogmaals olie te verversen.
Was het pijl zo hoog, dat er ook water zou hebben kunnen gestaan in het distributiecarter ?
Maar ik neem aan dat je voor gebruik en inbouw van de motor dit toch inspecteert samen met de gebruikelijke dingen die je meestal meteen preventief vervangt of controleert.
Bij mij was dat : distributieketting en spanner, oliekeerringen oliekoeler (injectie), oliedrukgever, motorophanging, slang ventilatie carter , keerring distributie, nokkenaslager, druklager koppeling, slang waterpomp,,waar je zo moeilijk bij kunt bij een injectie, treiterslang.
zonder mayo inderdaad, mooie blanke olie
Water bij de distributie kan bijna niet.gelukkig is olie lichter dan water