Hoi,
Ik heb een picasso van 2002 en vind de interval stand erg onhandig. Want waarom zou dat eerder weer moeten gaan wissen als ik harder rijd.
Bij harde regen is dit logisch, maar bij een beetje miezer rammelen de wissers er lustig op los (op de droge ruit)
Is het mogelijk om de interval variabel te maken? Of nog beter is er een regensensor in te bouwen?
Alvast bedankt,
Richard
Toen ik in 2003 voor een andere leasebak ging kijken, was er raar genoeg geen regensensor mogelijk op een Picasso
Dat zei de dealer, gek verhaal, had met de voorruit te maken
Het verhaal van aftermarket regensensoren is interessant, ik wist niet eens dat die dingen bestonden.
M&M schreef:Weaco heeft er ook één. ( staat de Picasso niet tussen ! )
Yesssss, de Xantia wel
Nu nog uitvogelen wat dat ding kost.
Dank je wel, ik zal er eens naar gaan kijken.
ik heb sinds een weekje een Picasso met regensensor, en wat mij betreft is dat waardeloos
op sommige momenten reageert ie te traag, en op andere momenten gaan de wissers zo snel dat ik zo iets heb van, huh… waar is dat nu voor nodig
ik zou eerst is een keertje met ‘n auto rijden die zo’n sensor heeft alvorens je dat zelf gaat plaatsen
bij mij maakt het deel uit van het ‘Exclusive pack’ maar op basis wat ik nu ervaren heb zou ik er alvast niet voor gaan bijbetalen of het achteraf bijplaatsen
De regensensor in mijn 306 sloeg af toe ook op die manier op hol.
In het begin is het even wennen, en voor je het weet wil je niet meer zonder.
Heb ooit een keer een plas water op mijn voorruit gekregen in een bocht op het kleinpolderplein, ik reed 50 in de binnenste baan, ik zag niets meer. Tijd om het stuur los te laten en de wisser te laten werken was er niet, gelukkig greep de regensensor meteen in, een stukje veiligheid zou ik zeggen.