hallo allemaal
ik ben een trotse bezitter van een saxo 1.6 8v uit 1999
nu wil ik er een sportfilter op zetten een twister van geenstuf maar er lopen nog 2 extra slangen naar het originelen luchtfilter huis. met geel aangegeven pijl me carter ontluchting en met wit aangegeven pijl een slang die weer naar me inlaat spruitstuk gaan.
wie weet wat de doel einden zijn van deze 2 slangen zijn en hoe ik die weer kan aansluiten of afdoppen of iets anders mee moet doen want op me sport filter zitten niet die aansluitingen
ik heb gezien dat iemand de carter ontluchter op een olie tankje had aangesloten en die andere slang had hij een klein luchtfiltertje aangesloten.
wie kan me helpen
De slang bij de witte pijl zorgt voor de lucht wat de stappenmotor doorlaat. hierdoor wordt het stationair toerental geregeld.
Op de slang van de gele pijl zou je een kleine filter op kunnen zetten.
Ik heb zelf beide slangen met een T-stuk op mijn sportfilter gezet.
Deze filter heb ik:
succes
bedankt voor je reactie
maar die sportfilter had ik ook besteld alleen die past niet bij mijn auto
ik heb een 1.6 8v uit `99
welk model heb jij dan?
Ik heb ook een 1.6 8v uit 1999, wel nieuw model.
Heb alleen een beetje moeten improviseren met het “ophangen”, gewoon met kabelbinders gedaan.
Hoe past hij niet? heb je wel die blauwe slang erbij? edit: op de afbeelding zwart.
Als je wil maak ik wat foto’s
Gr Randy
ik moet wel erbij zeggen dat ik hem heb omgebouwd naar het nieuwe model misschien past hij daarom niet hij past namelijk niet tussen me radiator vul tank
een foto zal super zijn
zal morgen even kijken voor een foto. Bedoel jij de vultank van de stuurbekrachtiging? die heb ik namelijk wel iets verplaatst en schuin moeten zetten.
Gr Randy
ja die bedoel ik super ik hoor van je
Zoals beloofd de foto’s.
Ik heb in de luchtfilter een stukje uitgezaagd en vervolgens het stuurbekrachtigingsreservoir (mooi scrabble woord) iets opgeschoven.
Met kabelbinders zit hij op de juiste plek, anders leunt de luchtfilter op de bruine kvs-temperatuursensor. als deze slecht contact heeft gaat de radiatorventilator aan.
Ook nog een foto van het T-stuk. was 2 pleuro bij de automaterialenzaak Beetje kit eraan en goed laten drogen.
Zet maar wat foto;s erop als het gelukt is of juist niet lukt.
Succes!
bedankt man ik zie het, gewoon een beetje creatief zijn
mooi spruitstuk heb je daar hangen
Precies, gewoon een beetje creatief zijn.
Dankjewel! heb ook de catalysator eronderuit gehaald, samen met het spruitstuk scheelt het toch behoorlijk wat vermogen! en klinkt ook een stuk beter, Niet veel harder maar een stuk ruwer.
Succes en groet, Randy
Precies, gewoon een beetje creatief zijn.
Dankjewel! heb ook de catalysator eronderuit gehaald, samen met het spruitstuk scheelt het toch behoorlijk wat vermogen! en klinkt ook een stuk beter, Niet veel harder maar een stuk ruwer.
Succes en groet, Randy
hoe houd jij in godesnaam je blok zo brandschoon? Lijkt wel nieuw
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 28-12-2015
- BX 1.4
- BX 1.9 diesel
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.6 8V VTS
Vraag ik mij toch af: Hoe doe je dat met de keuring zonder kat? Ik zou best een spaghetti spruitstuk willen, maar ik denk dat je er niet mee door de keuring kan komen wel?
Zit de kat niet gewoon verderop?
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 28-12-2015
- BX 1.4
- BX 1.9 diesel
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.6 8V VTS
volgens mij tussen het uitlaatspruitstuk en tussendemper, maar dat bedoel ik niet, ik weet dat er wel een kat tussen kan eventueel,maar hoe doe je dat dan met keuren als je met tunen dan net dat stapje verder gaat en het er tussen uit laat, moet je dan ieder jaar al het originele er weer onder zetten?
Dat bedoel ik meer: Ik zou mn Saxo graag willen laten tunen hetzij in NL gewoonweg niet toegestaan is…Ik vraag me dan af hoe de die hard tuners dit oplossen. Zo ook, hoe krijg je een Saxo in een zelf gefabriceerd geblazen uitvoering door de keuring, want dat zou een droom voor mij zijn. Ik heb 1.8 stroker kits met stage 2 turbo kits vrij te koop gezien, helemaal afgesteld voor de 1.6 8 of 16v, ready to order uit de UK, maar ik vraag me af of je het dan überhaupt nog ooit gekeurd krijgt en als dat wel mogelijk is wat je daar voor moet doen.
Een ding weet ik zeker, Saxo valt in de V9 milieu klasse en mag daarom niet zonder goedgekeurde kat rondrijden (volgens de wet)
De echte die-hards hebben waarschijnlijk een uitlaat by-pass cq T-stuk met klep,
of een stuk met kat dat zo aangepast en al aan het spruitstuk past ter vervanging van de snelle pijp.
Of zo’n mooie inspuitcomputer die programeerbaar is welke je in verschillende modus kunt zetten.
Of je koopt een tweede standaard bakkie
Gr. Wim.