Weer wat gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=6jCSXp95ANc
Chromirox is zo te zien speciaal gemaakt voor een chroomeffect door doorzichtig plastic heen. Kijk maar vanaf 9 minuten. Dat zou precies datgene zijn wat nodig is.
Misschien ben ik te ongeduldig geweest met de Motip, te weinig laagjes. Ik zal nog ‘ns wat proberen.
Ik heb één lichtbak helemaal kaal gekregen. Als het plastic al wat broos is geworden aan de oppervlakte, slaat het wat wit uit na de grote schoonmaak. Dat zou met wat polijstwerk goed moeten kunnen komen.
Wat wel leuk is, dat is dat de draadjes met schoonmaken het best blijven zitten. Dat scheelt een hoop pielwerk. Het enige wat moet worden behandeld voor het chroomeffect, dat zijn de zichtbare biezen, de zijkanten en de binnenkanten van de kupjes. Zo zou je de draadjes niet los hoeven te halen. De kern van de kupjes kun je afplakken.
Wordt vervolgd….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Wat is er mis met Alclad? Dat werkt perfect en is wel zo makkelijk.
Daar is niks mis mee. De hoeveelheden in de flesjes zijn alleen wat klein. Een spuitbus zou ook handzamer zijn. Een denkwijze kan dus ook zijn om Alclad Chrome in grotere hoeveelheden zien te krijgen en dan naar de spuiter te gaan met een hele zwik van die lichtbakken nadat die zijn schoon gemaakt.
Zie ik nu pas dat je de kleine deeltjes hebt vervangen van de glaasjes. Ik had ook nog een setje van die glaasjes waar dat nog kon worden gedaan. Ik dacht dat ik die dingen er niet uit zou krijgen….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ik heb een flesje gebruikt waarvan nog meer dan de helft over is.
Ik heb ook nog. Dat is de issue niet. Ik probeer het makkelijker te maken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Mmmm, lijkt erop dat http://www.oldtimer-electrique.de/ de gehele unit verchroomt.
(exclusief de 3 glaasje natuurlijk). Ziet er niet verkeerd uit.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Mmmm, toch liever de originele wijze met chroom van binnen. Dit glimt me net teveel. Dan liever nieuwe.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Mmmm, toch liever de originele wijze met chroom van binnen. Dit glimt me net teveel. Dan liever nieuwe.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl