Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wel een erg lompe manier als je de DB riem niet vertrouwt. Geen handrem aanwezig?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Bij een GSA kun je niet echt spreken van een handrem. Het is eigenlijk een soort parkeerrem. Echt remmen doet ie niet.
Gelukkig werd het blok sowieso vervangen, en is er verder geen groot probleem.
van het huidige blok moesten alle pakkingen en rubbers vervangen. en moest dus helemaal gereviseerd. Ik heb nog een goed lopend blok staan, dus lijkt mij de kortste klap om die er in te lepelen. hierdoor bespaar ik ook weer geld, zodat ik m aan het eind van de restauratie netjes kan laten spuiten in originele blauwe kleur.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Eerst laten spuiten ook motorcompartiment dan het blok erin zou ik zeggen.
Maar goed bezig, een service redden.
Hoe is de papierwinkel nu? Traject om er platen op te krijgen al bekend?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
We gaan de motorruimte en binnenkant zelf spuiten, en dit gebeurd natuurlijk voordat ik de nieuwe motor erin ga hangen.
ik moet als de motor erin zit en het laswerk klaar is naar RDW in groningen om m te laten keuren. Kost me geloof ik een kleine 200 euro.
Ik weet trouwens niet zeker meer hoe het zit met die keuring. Moet de auto al helemaal rijklaar zijn of is dit niet nodig, en kan ik met de roestgaten in de dorpels naar die keuring toe?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Vakantie bijna afgelopen, en al een stuk verder met de Service! Het blok is eruit, de motorruimte bijna schoon, en bijna alles gedemonteerd.
Ik ben nu op zoek naar overzetdrempels, zodat we de drempels kunnen uitslijpen en weer nieuwe erin kunnen zetten in de vorm zoals het hoort. Chevronics heeft ze te koop en De Graaf automaterialen ook. alleen heb ik nog geen antwoord van de Graaf ontvangen. Als iemand ze hier nog heeft liggen houd ik me aanbevolen!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Drempels zijn zeldzaam aan het worden. Bij mijn weten heeft de graaf ze niet meer.
Ik vond nog een break service in zn gloriejaren, voor deze was dat in 1974,
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
weet iemand of Brek en berline dorpels gelijk zijn?? lijkt me wel toch?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
weet iemand of Brek en berline dorpels gelijk zijn?? lijkt me wel toch?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
De dorpels zijn gelijk. Verschillen tussen berline en break beperken zich voor het stalen casco tot het dak, C stijlen (en daarmee de raamlijsten van de achterdeuren), en natuurlijk D-stijlen met de klep.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik kan me voorstellen dat de kofferbakbodem anders is?
Maar ik heb daar verder geen inzicht in
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
is inderdaad anders.
leuke donor?
Citroen c32 Hilton XLS