Hallo,
Weet iemand waar dit relais toe dient in mijn BX 16 TRS Automatic (Belgische auto, geproduceerd 26 maart 1990)? Het zit op de beplating onder de stuurkolom en heeft twee groene en één bruine draad. Door een ongelukje is de behuizing een beetje beschadigd en daarom zou ik het willen vervangen, maar als ik de stekker losmaak, blijft alles (?) gewoon functioneren. Ik vrees dat de doorsnee C-dealer mij niet (meer) kan helpen als ik niet weet aan te geven waar het voor dient.
Kees
Ik zou het zo niet durven zeggen. Als je de draden kan volgen, kan je kijken waar ze heen gaan/ vandaan komen.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Ja, maar die draden laten zich niet zomaar eventjes volgen.
Iets met een RC netwerk erin, dus iets met een tijdvertraging. Ik zou gokken: knipperlicht, alarmlichten of interval van de ruitenwisser (voor (of voor en achter bij een break)).
Bedankt, maar de dingen die je noemt werken ook zonder het relais allemaal.
Totaal aantal Berichten: 848
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Mijn suggestie zou zijn: de lichtverklikker. Trek het ding los, doe je lichten aan en open de deur. Hoor je iets/niets? Volgens mij zit bij een aantal BX-uitvoeringen een dergelijke verklikker aan de beplating van de stuurkolom.
Succes
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Bedankt HvdL! Het ding is geen relais, maar de lichtverklikker zelf! Probleem opgelost. Iedereen bedankt voor het meedenken.
Kees
Dat is dus de verklikker die ik mis waardoor ik met een lege accu in Kroatie stond haha
Mijn Fotosessie’s
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94