Totaal aantal Berichten: 9355
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
jaco schreef:O ja, wat ik jullie nog even wil mededelen: Het botert niet echt tussen Adri en mij. Niks hand in hand dus, Rens. Vanmiddag was ik hem echt helemaal zat en heb ik hem op de trein gezet!
Is die man in dat rode shirt nu aan het ruiken of zijn oksels fris zijn?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Nog een paar foto’s van vandaag. De rit ging van Voss naar Sogndal met tussendoor een toeristisch uitstapje met de Flåmsbana (een treinrit door de bergen). Veel door de regen gereden en veel tunnels gehad (daar was het in ieder geval droog). De langste tunnel was 25 km. We hebben weer een heerlijke hytte met prachtig uitzicht.
Totaal aantal Berichten: 9355
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi die foto in die tunnel ( tenminste ik denk dat het een tunnel is )
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1929
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Mooi!
En wat zit zo’n fjord er goed uit met twee CX’en er voor.
JW
Dat stuk heb ik in 2008 met een camper gereden. Prachtig mooi daar..
F.SvM schreef:tenminste ik denk dat het een tunnel is
Ja dat is de 25 km lange tunnel. Op 3 plaatsen was er ineens een verwijding met blauwe sfeerverlichting, wellicht om de bestuurders wakker te houden?
Ik had de eer om het tunneltraject te rijden en als je na 25 km weer daglicht ziet slaak je een zucht van verlichting.
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Gelukkig valt Adri alleen in slaap als ik tegen hem praat. Dus ik houd wijselijk mijn mond onderweg.
In plaats van de tunnel te nemen ben ik daar de berg over gereden, Kom je bij Stegastein een punt tegen met een mega uitzicht….
Wegenwacht Eend schreef:In plaats van de tunnel te nemen ben ik daar de berg over gereden, Kom je een punt tegen met een mega uitzicht….
Steeds maar die keuzes, er is daar zoveel moois te zien!!
En bij Laerdal kun je heerlijke zalm bij een kwekerij eten!
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Uiteraard nog een last minute probleempje met de CX. Ik merkte in het weekend gestuiter rechtsachter. Waarschijnlijk een geklapte bol.
Geen tijd meer om haar naar de vaste garagist te brengen, dus vanochtend naar Hilversum gebracht. Inderdaad is de bol kapot. Als de boel goed los wil, dan is dit gelukkig snel verholpen. Beide kanten een nieuwe bol en dan is er weer iets dat tijdens de Raid niet meer kapot kan gaan…
Balen Peter! Maar dat komt natuurlijk goed. Wij hadden ook een probleem in Noorwegen: De houder van de TomTom brak af; metaalmoeheid…
Jullie hebben nog een verslag tegoed van gisteren. Toen reden we van Sogndal via de Jostedalbreen (gletsjer) en daarna dwars door de bergen naar Geiranger. Geen lange rit met 213 km, maar daardoor hadden we alle tijd om van al dat moois te genieten. Vaak gestopt dus voor het uitzicht en voor een fotomomentje.
Het weer is niet best en in de bergen hadden we veel mist. Maar dat levert juist mooie foto’s op. Aan het einde van de middag arriveerden we in Geiranger.
Bøyabreen
Smeltwater van de Jostedalbreen
Twee Nederlandse CX-en onderweg naar de poolcirkel kijken uit het dal
Uitzicht over Geiranger en het Geirangerfjord.
Totaal aantal Berichten: 17405
- CX 2400 Super
Mooie foto’s! De Noorwegenvakantie uitstellen tot 2024 is dus geen optie…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Nee, want dan zijn de gletsjers er niet meer!
Serieus fraaie foto’s zeg!