46 van de 82
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s DS 23 IE Pallas Mécanique 1972
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7311
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 augustus 2014 07:00 PM
  [ # 676 ]

Grappig:  jullie hebben beide gelijk.  In het DS opleidingsboek van citroen mbt het injection systeem staat dat tot 25 graden het onderstaande geld

ijcobar schreef:

Tijdens het starten maar ook na het starten bij koude motor moet er een behoorlijke verrijking plaatsvinden. Om dit te regelen zit er een thermotijdcontact in de kop, die regelt de duur van de werking van de koudestartverstuiver tov. de motortemperatuur. Als die niet meer lekker is, slaat je motor gelijk na het starten af.

Daarna (= vanaf 25 graden)

maxcitro schreef:

Verrijken na bediening van de startmotor gebeurt puur door extra benzine in te spuiten via de 4 injectoren. En waarom zou de D-Jetronic dat niet kunnen. Er kan per slot van rekening genoeg benzine worden ingespoten voor een topsnelheid tegen de 200 km/h.

Dus het thermocontact (en daarme de koudestart injecteur) werkt tot zo’n 25 graden. daarna neemt o.a. de temperatuursonde het over om de ecu aan te sturen en daarmee de 4 injecteurs. De cilinderkop zal gauw meer dan 25 graden zijn waarbij de motor dus niet kan verzuipen en de koude start injecteur niet onnodig inspuit.  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7311
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 augustus 2014 07:22 PM
  [ # 677 ]

Bedoel je deze ??

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27925
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 augustus 2014 07:26 PM
  [ # 678 ]
Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7311
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 augustus 2014 07:27 PM
  [ # 679 ]

Sorry:  Kpn vraagt nu ook geld voor serverruimte (was gratis). ben nog aan het experimenteren
op “mijn album” > geduld, ik werk eraan !

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27925
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 augustus 2014 07:35 PM
  [ # 680 ]
Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7311
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 augustus 2014 07:39 PM
  [ # 681 ]

werkt het zo ???

http://www.mijnalbum.nl/Album=CYFIQDTC#YSPASY6B

zo te zien werkt post 677 nu wel halelujah

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27925
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 augustus 2014 07:42 PM
  [ # 682 ]

Jep!

Deze foto had ik:

Deze niet, geeft wel wat meer details.

Ik had nog wel een andere met allemaal nummers van de pinnen. Wat ook nog niet geheel logisch overkwam bij mij Wink

Edit ze zijn hetzelfde, maar bij mij staan er dus minder details en minder kleuren.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 19 augustus 2014 07:48 PM
  [ # 683 ]

Bij de DS zit inderdaad de het koudestartventiel aan de startmotor gekoppeld, bij andere auto’s weer niet.

Maar het kan wel een probleem zijn als tijdens de startfase te kort extra brandstof wordt ingespoten, sleutel los en afslaan. Wat je dan wel zou moeten zien dat dit probleem zich niet voordoet boven de 25 graden.

Ik zit mij trouwens te bedenken dat het ook wel eens een brandstofpomp probleem kan zijn, ik ook meegemaakt met mijn auto met Megasquirt: starten en weer afslaan. Na 3 startpogingen liep hij tenzij ik eerst 3 keer het contact aan en uit zette ( de pomp loopt dan 3 seconden) en er voldoende druk was opgebouwd. dit probleem had ik ook al toen het originele D-jetronic er nog inzat. Nadat ik de pomp vervangen had ( met een aftermarket ding) was het probleem opgelost.

Je zou dit kunnen uitsluiten door de pomp eerst 10-15 seconden te laten draaien ( stekkerverbinding op rechter schutbord) en daarna te starten.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27925
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 augustus 2014 07:51 PM
  [ # 684 ]

Als ik start laat ik zet ik eigenlijk altijd 1 of 2 keer eerst het contact aan, zodat de pomp druk op kan bouwen.
Ik kan het wel eens een keer of 7 a 8 doen, dat zal ongeveer overeen komen met 10 a 15 sec.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7311
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 augustus 2014 07:53 PM
  [ # 685 ]

Elektrisch is het niet zo bijzonder: de therminal switch legt gedurende x seconden de koude start injector aan de massa (draad 35). deze werking geld tot een max. temp van 25 graden van de cilinderkop.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 19 augustus 2014 07:56 PM
  [ # 686 ]
Arjan Verkade schreef:

Als ik start laat ik zet ik eigenlijk altijd 1 of 2 keer eerst het contact aan, zodat de pomp druk op kan bouwen.
Ik kan het wel eens een keer of 7 a 8 doen, dat zal ongeveer overeen komen met 10 a 15 sec.

Geeft dat verbetering?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27925
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 augustus 2014 07:56 PM
  [ # 687 ]

Maar waarom zitten F13 (blauw) en 18 aan elkaar vast?
18 lijkt de plus voor de koude start injector. En 35 de massa.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27925
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 augustus 2014 07:57 PM
  [ # 688 ]
ijcobar schreef:
Arjan Verkade schreef:

Als ik start laat ik zet ik eigenlijk altijd 1 of 2 keer eerst het contact aan, zodat de pomp druk op kan bouwen.
Ik kan het wel eens een keer of 7 a 8 doen, dat zal ongeveer overeen komen met 10 a 15 sec.

Geeft dat verbetering?

Dat moet ik dus even een keer testen Wink

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 19 augustus 2014 07:58 PM
  [ # 689 ]
citroen23 schreef:

Elektrisch is het niet zo bijzonder: de therminal switch legt gedurende x seconden de koude start injector aan de massa (draad 35). deze werking geld tot een max. temp van 25 graden van de cilinderkop.

Klopt, maar er zit nog een addertje onder het gras, de tijd hoelang de verstuiver werkt tijdens het starten is ook nog een temp afhankelijk. Die schaal zal ongeveer bij 25 graden eindigen.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7311
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 augustus 2014 08:01 PM
  [ # 690 ]

Dat klopt WinkVandaar die 2 elementen in de thermo switch: 60 en 38 ohm.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
46 van de 82
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook