En daarom kijk je raar tegen het schema aan, je mist nl een massa. Maar dat is het huis van het thermotijdcontact.
En 35 is een geschakelde massa !!!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:En 35 is een geschakelde massa !!! en geisoleerd van het thermo huis.
Niet helemaal, kijk maar eens goed naar het schema. 35 is een geschakelde massa VIA het thermocontacthuis…
Ach ja, Natuurlijk anders zou de koude start injecteur nooit een massa krijgen….: 692 hersteld
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, ik zag het nu ook.
Dat massa punt detail staat dus niet op mijn tekening! Dan kan je er dus niets van maken
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Omdat f13 en 18 aan elkaar vastzitten krijgt het contact spanning vanaf het impulsrelais; wat op zijn beurt weer bekrachtigd wordt tijdens het starten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Arjan Verkade schreef:
LET OP: dit is van de ‘DX IE’ typen, dus met hydr.bak, TS heeft een mech.bak dus de ‘DJ IE’:
het startrelais op de accu en het impulsrelais heeft een ‘DJ’ (=IE bvm) namelijk beide niet:
Startsproeier werkt als de motor koud is en zo lang als het startcontact aan is.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Precies, dus alleen als de atartmotor draait.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mits die het doet natuurlijk…;)
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
nee zolang je start met de sleutel. Of de startmotor het doet maakt voor de startsproeier niet uit
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je hebt gelijk. ops:
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké dus alleen bij het starten werkt die mee. Handig om te weten
Wel weer apart dat er verschil zit tussen een BVM en BVH.
Maar goed, ik denk toch niet dat het probleem hier in zit. Want dat zou niet verklaren waarom die bij het warme motor de eerste 10 a 20 sec niet geheel lekker loopt.
“Oké dus alleen bij het starten werkt die mee. Handig om te weten”
Zei ik toch….
Wat dat niet lekker lopen betreft in de eerste sekonden. Wellicht word er teveel verrrijkt. Kijk eens hoeveel ohm je uitleest aan de stekker bij de ECU bij de aansluiting voor de temp sonde in de kop en de temp sonde in het luchtfilterhuis. En of dat volgens spec is. Wellicht heb je ook extra weerstand in een stekker ergens tav die sondes. Dat beinvloed de temperatuur die de ECU ‘ziet’, en dus ook de verrrijking.
Het is sowieso nooit slecht even alle verbindingen langs te lopen en schoon te maken overigens.
Hoe zien je bougies eruit direkt na een warme (beroerde) start ?
Wat ook nog zou kunnen is dat je 1 of meerdere injectoren hebt die nadruppellen als de motor uit is gezet. Dan slaat de betreffende bougie nat en vonkt tijdelijk niet mee bij een herstart.
Ik dacht trouwens dat het impulsrelais in 1971 voor alle types vervallen was. Dus ook voor de bvh types.