47 van de 82
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s DS 23 IE Pallas Mécanique 1972
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 19 augustus 2014 08:04 PM
  [ # 691 ]

En daarom kijk je raar tegen het schema aan, je mist nl een massa. Maar dat is het huis van het thermotijdcontact.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 augustus 2014 08:07 PM
  [ # 692 ]

En 35 is een geschakelde massa !!!

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 19 augustus 2014 08:16 PM
  [ # 693 ]
citroen23 schreef:

En 35 is een geschakelde massa !!! en geisoleerd van het thermo huis.

Niet helemaal, kijk maar eens goed naar het schema. 35 is een geschakelde massa VIA het thermocontacthuis…

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 19 augustus 2014 08:20 PM
  [ # 694 ]

Plaatje

Afbeelding Bijlagen
thermotijd.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 augustus 2014 08:25 PM
  [ # 695 ]

Ach ja, Natuurlijk anders zou de koude start injecteur nooit een massa krijgen….: 692 hersteld Rolling Eyes

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 augustus 2014 08:45 PM
  [ # 696 ]

Ja, ik zag het nu ook.

Dat massa punt detail staat dus niet op mijn tekening! Dan kan je er dus niets van maken Confused

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 augustus 2014 09:39 PM
  [ # 697 ]

Omdat f13 en 18 aan elkaar vastzitten krijgt het contact spanning vanaf het impulsrelais; wat op zijn beurt weer bekrachtigd wordt tijdens het starten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 20 augustus 2014 03:14 PM
  [ # 698 ]
Arjan Verkade schreef:

LET OP: dit is van de ‘DX IE’ typen, dus met hydr.bak, TS heeft een mech.bak dus de ‘DJ IE’:

het startrelais op de accu en het impulsrelais heeft een ‘DJ’ (=IE bvm) namelijk beide niet:

Startsproeier werkt als de motor koud is en zo lang als het startcontact aan is.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 augustus 2014 04:04 PM
  [ # 699 ]

Precies, dus alleen als de atartmotor draait.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 augustus 2014 04:04 PM
  [ # 700 ]

Mits die het doet natuurlijk…;)

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 20 augustus 2014 06:32 PM
  [ # 701 ]

nee zolang je start met de sleutel. Of de startmotor het doet maakt voor de startsproeier niet uit

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 augustus 2014 06:37 PM
  [ # 702 ]

Je hebt gelijk.  Surprisedops:

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 augustus 2014 07:32 PM
  [ # 703 ]

Oké dus alleen bij het starten werkt die mee. Handig om te weten Wink
Wel weer apart dat er verschil zit tussen een BVM en BVH.

Maar goed, ik denk toch niet dat het probleem hier in zit. Want dat zou niet verklaren waarom die bij het warme motor de eerste 10 a 20 sec niet geheel lekker loopt.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 21 augustus 2014 12:59 PM
  [ # 704 ]

“Oké dus alleen bij het starten werkt die mee. Handig om te weten”
Zei ik toch….  Smile

Wat dat niet lekker lopen betreft in de eerste sekonden. Wellicht word er teveel verrrijkt. Kijk eens hoeveel ohm je uitleest aan de stekker bij de ECU bij de aansluiting voor de temp sonde in de kop en de temp sonde in het luchtfilterhuis. En of dat volgens spec is. Wellicht heb je ook extra weerstand in een stekker ergens tav die sondes. Dat beinvloed de temperatuur die de ECU ‘ziet’, en dus ook de verrrijking.
Het is sowieso nooit slecht even alle verbindingen langs te lopen en schoon te maken overigens.

Hoe zien je bougies eruit direkt na een warme (beroerde) start ?
Wat ook nog zou kunnen is dat je 1 of meerdere injectoren hebt die nadruppellen als de motor uit is gezet. Dan slaat de betreffende bougie nat en vonkt tijdelijk niet mee bij een herstart.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 21 augustus 2014 02:17 PM
  [ # 705 ]

Ik dacht trouwens dat het impulsrelais in 1971 voor alle types vervallen was. Dus ook voor de bvh types.

Profiel  
 
 
47 van de 82
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook