Hallo allemaal, zelf heb ik een Citroën Saxo 1,6 vts.
Mijn stiefvader is een echte Citrofiel, heeft veel verschillende Citroëns waarme hij ook in tijdschriften heeft gestaan en postkaarten etc.
Het nieuwste project is een blok van een BMW R1200GS adventure in een 2CV bouwen.
https://www.youtube.com/watch?v=cJyS90S-8cw&list=UUxLVuTjMlLFM3TS-1UURx-A
foto’s zullen volgen.
Gr Randy
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Hoi Randy,
Heel gaaf idee. Kijk hier eens:
http://www.sparrowautomotive.co.uk/citroen2cvbmw.html
Heeft je stiefvader nog meer over de inbouw op internet staan?
Sybolt
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Heel goed idee!!! Ik loop ook al jaren met zulke gedachten voor mijn 250 en daar zal het wel bij blijven Heb al weer genoeg projecten voor de komende 5 jaar.
Ik zou dan een 1150cc versie zoeken die nog “traditionele” bekabeling heeft en niet één met can-bus of andere leuke verknoping werkt ik heb aardig wat handleidingen doorgewerkt en alles weer vergeten, maar dat aspect is me bijgebleven van de 1200cc versies!
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Nu pas de youtube link gevolgd… Letterlijk het blok gebruiken en niets van wat er op of omheen zit, hardcore!!!
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Je kunt er nog aardig hard mee ook: http://youtu.be/hAocmae9vyE
Bedankt voor de link!
Hij zit zelf veel op het internationale 2cv forum, hij heeft zelf een ontsteking ontwikkeld en gemaakt voor 2CV’s. Deze ontsteking kun je zelf afstellen met de laptop zoals de vervroeging en laadtijd van de bobine. Zijn ontsteking heet 1-2-spark. Hierover staat hel veel op de internationale 2cv site. Als hij het goed vindt zet ik hier ook wat op het forum.
Er zitten nu gewoon 2 carb’s op het BMW blok. en de ontsteking is van hem zelf dus met bekabeling is het gelukkig niet zo’n probleem
We hebben ooit een 2cv turbo gehad met injectie. Deze is helaas vastgelopen.
Heel misschien in de toekomst op het BMW blokje bouwen
Greotjes
Hier een link met een filmpje van de ontsteking:
https://www.youtube.com/watch?v=V5KCU9Uo40Y&list=UUidvYEj851bn2oYTU7uW-sA
hij heeft nog meer op zijn youtubekanaal staan.
Greotjes