hallo ik ben sinds begin augustus trotse bezitter van een citroen 1.4 vts van 2002 het autootje bevalt me goed rijd lekker en trekt lekker op alleen nu brand er sinds een dag een motormanagement lampje (katalysator volgens boekje) deze gaat ook niet meer uit heb de auto net en geen garantie (was de prijs ook naar) iemand een idee?? heb zelf de lambdosonde al los gehad en deze zag er niet stuk uit volgens mij heb ook het luchtfilter vervangen deze was behoorlijk ernstig vies.
ik zelf denk dat de lambdasone misschien kapot is motor gaat klein beetje heen en weer in toeren maar heb geen verliezen dus de katalysator lijkt mij goed
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Het enige zinnige wat ik je kan zeggen is dat de auto een keer uitgelezen moet worden. Misschien is het ook handig om even te vermelden waar je vandaan komt, wellicht is er iemand hier op het forum die bij je in de buurt woont en de beschikking heeft over uitlees apparatuur….
ik kom uit friesland woon tussen leeuwarden en heerenveen in
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Kijk dat bedoel ik. Ik kom uit Brabant Maar wie weet krijg je nu een reactie van iemand met een Lexia o.i.d. En anders naar een locale garage om de auto uit te laten lezen. succes!
Ik dacht dat vanaf 2000 er 2 lambdasondes in zaten, voor en na de kat.
Je kunt ze ook zelf doormeten of ze nog goed zijn of kapot met een multimeter.
ff googlen.
Gr Randy
ja dat is waar zal binnekort even doormeten
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Ik wil me verder nergens mee bemoeien, maar waarom ben je zo gefixeerd op de Lambda sensor? Als dat lampje brandt kan het tientallen zo niet een honderdtal mogelijke storingen zijn, die in de meeste gevallen helemaal niks met de lambda sonde te maken heeft. Eerst uitlezen is dan ook mijn advies, dan weet je in ieder geval wat/waar je moet meten.
Nogmaals: Succes!
Wat Jay-Jay zegt. Het KATALYSATOR tekentje geeft niks anders aan als dat er een storing in de motorzit vaak dus ook emissie gerelateerd!. Uitlezen is dus het eerste wat je eigenlijk moet doen. er zitten wel meerdere componenten op die een dergelijke emissie storing kunnen veroorzaken!
heb de auto getankt met andere soort brandstof van esso en het probleem lijkt nu weg te zijn ???
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hoeveel staat er op de teller? Als dat meer dan 150k is verdenk ik als eerste de katalysator. Die raken een keer uitgewerkt…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
er staat ong ietsje meer dan 150 op de teller dus dat zou kunnen maar hij rijd nu nog dus ga er geen nieuwe opzetten