Korrel 60!
Dat zou ik nooit durven…
Maar het komt goed zo te zien…
Wat voor schuurmachientje gebruik je daarvoor?
Ik zie daar zo’n driehoekding liggen?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik gebruik zowel dat driehoekding als een goede excentrische schuurmachine. Korrel 60 kan makkelijk: het is dik RVS. Daarna terug tot korrel 800 nat. Dat nat schuren gaat mooi met dat driehoekmachientje. Daarna nat naslijpen met 800, op een schuurkurk. Nooit zonder kruk schuren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Geweldige vooruitgang!
Hoeveel uur gaat er in totaal in zo’n bumpertje zitten?
En ja, dan heb je nog een achterbumper…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een complete bumper? O, rustig een uurtje of 6. Maar dan heb je wel wat. Heel vaak hoef je niet eens te gaan schuren maar kun je na het schoonmaken zo’n bumperdeel gewoon in 3 stappen polijsten. Mijn bumper had wat lelijke plekken opgelopen de afgelopen 9 jaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Idd, dankbaar werk.
Bovendien heb je vast jaren lang plezier van 6 uurtjes rot werk.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, het blijft zeker 10 jaar mooi als je het af en toe een keertje poetst. De kwaliteit van het rvs wat men gebruikte is ook heel erg goed dus krassen verwijderen en polijsten loont echt ook al ziet niet iedereen het nut er van in.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
En als je eenmaal bezig bent is zo’n precisie klus ook leuk om te doen. Toch…?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Helemaal waar
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo, dat is effe werk..
Men mag wel een zonnebril opzetten als de voorbumper in de zon staat..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En toch ben ik niet tevreden. Er zitten nog een paar krasjes die kennelijk dieper waren dan ik dus dacht. Kortom, opnieuw de schuurmachine er op en opnieuw beginnen. Ik heb nog wat schuurpapier korrel 1200 gehaald, daarmee kun je net even wat mooier naslijpen. Wordt vervolgd dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Had ik al gezien,de laatste foto,ter hoogte van het metalen gedeelte van de aansteker ( rechts daarvan)
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, het zal eens niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed. Ik was niet blij met het resultaat van de eerste polijstactie. Ik ben maar opnieuw begonnen. Dus de excentrische schuurmachine er weer op met korrel 60. Nu wat grondiger de krassen er uit geschuurd en vervolgens door naar korrel 80,120,180,240 en 320. Daarna over op nat schuren, begonnen met korrel 400 op de deltaschuurmachine en vervolgens met de hand naslijpen nog eens korrel 400. En dan met het handje, de schuurkurk en een spons met water slijpen met korrel 600, 800 en 1200. Dat scheelt een stuk, door het gebruik van de korrel 1200 als laatste is het bumperdeel echt perfect glad en zit er al een mooie zijde glans op het metaal. Als nu mijn nieuwe polijstspullen binnen komen kan ik het heel makkelijk tot echte hoogglans polijsten. Wordt dus vervolgd
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste