Ja, als je onderste rubbers knalhard zijn, dan dichten ze echt niet meer af, en daar heb je maximum onderdruk.Nieuwe rubbers gemonteerd, in 1992 . Ik haal dan altijd de hele injectoren brug omhoog met de injectoren nog aan de galerij.
Andere “logische” plekken: Dichtingen van de brug op de koppen ( zet er o’ringen 37x3 in, da’s net iets dikker), slechte/broze slangen tussen het spruitstuk en de lange pijpen… lekkage langs de hulpgasklepas, pijp bovenop voor de stationair verrijking, kijk ook eens naar de schroef die de carterontluchtslamng vasthoud achter in de linker inlaatpijp.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bedankt! Secundaire kleppen heb ik er uitgehaald (as was gebroken!) en afgedicht. Ik wil toch alle stukjes benzineslang vernieuwen, dan doe ik die afdichtingen ook gelijk.
Wat bedoel je met pijp voor de stationairverrijking?
Aaaaaah, ik zit op de 100!
Hoe kom jij trouwens aan een zesbak Peter?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
De pijp die bovenop de inlaatpijpen met de gaskleppen zit, waar in het midden de stationair sproeier op zit. Na 40 jaar worden ook de rubber manchetten die die pijp afdichten hard.
6 Bak van Regembeau, de laatste die hij toen had, gekocht in 1998.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ah, ok. Bedankt!
Ik neem aan dat je de startsproeier bedoelt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zo, de grootste boosdoener gevonden! Of juist niet….
Het blijkt dat het boutje dat de beugel van de carterventilatie op het spruitstuk fixeert er van door is.
Tja, een gat van 6 mm geeft wel valse lucht…
Ik ga toch ook de rubbers van de injecteurs en van het spruitstuk vervangen want ik heb hier ook nog een heel stuk benzineslang van Walter liggen dat al een tijdje stof verzamelt.
Kijk, zo doen we dat! Gewoon op de keukentafel….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Maar je ben wel buiten gezet?
Mooi dat je in elk geval iets gevonden heb!
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nou, als ik het een maand later gedaan zou hebben misschien wel. Maar dan zou ik weer geen tijd hebben….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zo, injecteurrubbers vervangen. Bij Chyparse 25% van de prijs die de SMCDF rekent. Meteen ook alle stukjes benzineslang vervangen door Gates barricade, met dank aan Walter. Starten, lopen. Maar wat is dat? Loopt op 5 poten. Nog nooit meegemaakt. Enige overdenking bracht mij er toe om maar eens te kijken of ik niet het stekkertje van de koudstartinjecteur met een reguliere verwisseld had. Meten tussen de grijze stekker van het koudstartcontact en de stekkertjes bevestigde dat vermoeden. Draait weer als een tierelier, maar nog te snel. Als ik de luchtschuif afstop is het goed. Met luchtschuif is het koud 2000rpm, dat zakt geleidelijk tot zo’n 1300. Toch maar eens naar een andere schuif uitkijken. Maar voor brand in het motorruim hoef ik de eerste jaren niet bang te zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Jan,
ik zou toch nog even bij Joris navragen wat zijn ervaringen zijn met dezelfde slangen. Ik las een bericht dat hij heel snel lekkage had, mogelijk had dat een andere oorzaak?
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ah, bedankt. Dat zal ik doen. Nu moet je bij nieuwe slangen natuurlijk wel vrij snel de klemmen wat extra aandraaien.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Een tijd geleden heb ik mijn non-functionele 123 vervangen door een vdL ontsteking. Hij heeft de originele kap gebruikt en 1 van de 2 “koperbanen” verwijderd.Ik heb het idee dat dat toch niet optimaal is. Hij zal net van de achterkant of net van de voorkant van de rotor vonken. Ervaringen met andere kappen en rotors? Uiteraard met zo weinig mogelijk aanpassingen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Niemand?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja o.a. de kap die op je 123 zit. is een volvo / reno25 unit. Dat is een echte odd fire kap. Wel zal je de opnemer moeten afstellen..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Jan, daar kan ik je van alles over vertellen. Kap van Volvo, bijbehorende rotor (ik heb wel ergens de bestelnummers) , ring tussen kap en ontsteker (heb ik misschien wel voor je). Rotor uitboren zodat hij goed past op de as van de ontsteker. Afstellen en rijden.
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
@Joris: Goed lezen.
@Piet: Graag!!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.