XBXG schreef:stoterstangen90 schreef:de deal kan wat gunstiger zijn als je weet te vermelden dat de bak niet heel erg zeldzaam is
Das waar.
Bedankt voor het vermelden.
Zeldzamer als een standaart BE1/3 psa bakje… (Waar ik er nog 5 van heb liggen)
Test
Hoi,
@ thijsvandebles: je voert een heele lijst waar de bak overal inzit. Het klopt ook. Nu komt het “maar” de schakelpunten zijn niet overal het zelfde! Dat heb ik een aardige menheer van ZF vertelt en die legde mij dat uit. Ik heb in de BX Diesel een bak van een 205 zitten. En die schakelt laater omhoog dan de origineele. 80 rijden is een ramp. Met die snelhijd is hij alleen maar aan het schakelen tussen 3 en 4. We rijden dan toch sneller.
Groet, Johannes
Johannes schreef:Hoi,
@ thijsvandebles: je voert een heele lijst waar de bak overal inzit. Het klopt ook. Nu komt het “maar” de schakelpunten zijn niet overal het zelfde! Dat heb ik een aardige menheer van ZF vertelt en die legde mij dat uit. Ik heb in de BX Diesel een bak van een 205 zitten. En die schakelt laater omhoog dan de origineele. 80 rijden is een ramp. Met die snelhijd is hij alleen maar aan het schakelen tussen 3 en 4. We rijden dan toch sneller.
Groet, Johannes
verander de positie van je kickdown en hij schakeld voor of na de 80 en niet OP de 80.
de jongens van ZF kunnen perfecte bakken maken, maar ze weigeren pertinent om te stunten dus…
mijn idee is , zet je kabel bij de afstelbout 2 mm strakker.,zit het alu kogeltje in de weg verweider dat dan, maar markeer (middels een dik visloodje) de nieuwe positie.
mvgr wupke:die de ZF HP 14 en 18 reviseerd met links…
Johannes schreef:Hoi,
@ thijsvandebles: je voert een heele lijst waar de bak overal inzit. Het klopt ook. Nu komt het “maar” de schakelpunten zijn niet overal het zelfde! Dat heb ik een aardige menheer van ZF vertelt en die legde mij dat uit. Ik heb in de BX Diesel een bak van een 205 zitten. En die schakelt laater omhoog dan de origineele. 80 rijden is een ramp. Met die snelhijd is hij alleen maar aan het schakelen tussen 3 en 4. We rijden dan toch sneller.
Groet, Johannes
Ik voer inderdaat een hele lijst aan. Verder vindt ik dat je beter moet lezen, want, en ik citeer mijzelf:
Thijsvandebles schreef:
Juist ja. Uiteraard verschilt het per model wat de eindreductie is.
Mijn ervaring met de 4HP14 die in de BX GTi zit is goed.
Dat zei ik dus ook….
Test
Hoi Thijs, nu zie ik het ook zonder briletje goed.
Wupke: zal ik proberen. Ik heb ook nog de oude originele bak. 250 000 km geloopen. Als hij warm is blijfd hij met het accelereeren tussen 3 en 4 hangen. Zoms ook tussen 2 en 3. Dan moet je voorzichtig weer opnieuw optrekken. Heb je toevallig ergens de overbrengingsgegevens voor andere merken waar de bak nog in zat?
Groet, Joahnnes
Johannes schreef:Hoi Thijs, nu zie ik het ook zonder briletje goed.
Wupke: zal ik proberen. Ik heb ook nog de oude originele bak. 250 000 km geloopen. Als hij warm is blijfd hij met het accelereeren tussen 3 en 4 hangen. Zoms ook tussen 2 en 3. Dan moet je voorzichtig weer opnieuw optrekken. Heb je toevallig ergens de overbrengingsgegevens voor andere merken waar de bak nog in zat?
Groet, Joahnnes
dan is (zal ik voor je nakijken zondag) het brein (hydraulische regelunit) de oorzaak.
echter als je 250,000 km met een automaat hebt gereden, en hij geeft vreemde storingen dan zou ik hem niet terug monteren.
de bronzen busjes en zuigerveren zijn dan zover ingesleten dat je interne lekkage krijgt.
die kunnen ook slecht schakelen veroorzaken.
mvgr wupke
Hoi, de bak deed dat al met 85 000 km toen we hem kreegen. De eerste heete dag naar de aanschaf alles lekker heet in Wenen, toen zat die met het wegrijden tussen een en twee. Met die tellerstand kan hij toch niet al zo versleten zijn? In de loop der jaaren verplaatste het verschijsel. De eerste eigenaar had ook de kikdown bijna eruit gehaalt. Kopeling door losse kabel?
Ik heb noch een tweede 205 bak. Mischien van twee een maaken. Maar van die weet ik nit hoeveel km hij geloopen is. Die nu in de auto zit heeft in iedergeval 35 000 km op.
Groet, Johannes
geen kickdownkabel is TE lage druk in de bak.
dus je koppelingen zullen wel deels verbrand zijn.
als de olie zwavelachtig ruikt en hij is deels zwart met wat metaaldeeltjes ,dan is hij zeker versleten.
beter te strak dan te los dus.
van 2 bakken 1 maken werkt niet, sterker dat hoef je niet eens te proberen.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
kreazyV8wuppo schreef:geen kickdownkabel is TE lage druk in de bak.
dus je koppelingen zullen wel deels verbrand zijn.
als de olie zwavelachtig ruikt en hij is deels zwart met wat metaaldeeltjes ,dan is hij zeker versleten.beter te strak dan te los dus.
van 2 bakken 1 maken werkt niet, sterker dat hoef je niet eens te proberen.
mvgr wupke
Huh??? echt wel, vaak gedaan, vooral met bakken van de XMv6, die gaan allemaal stuk. en als je twee kappotte hebt, kan je met een beetje mazzel 1 goede maken! De eerste die ik deed heb ik nog in onderhoud en die rijdt al 230.000 km met een bak die is samengesteld! Ook handbakken kan je heel goed samenstellen, dat heb ik vaak gedaan voor de DS-en waar rally’s mee gereden worden.
Ook rijden er diverse Xm’s, Bx-en en Cx-en rond met bakken die zijn hersteld met gebruikte onderdelen. Zowel handbak als automaat.
Als je goed op let, kijkt of alles mooi loopt, vrijloopt en goed past kan je best een bak maken van meerdere bakken.
In het geval van de Borg Warner automaat bak van de DS en Sm moet je zelfs wel gaan samenstellen, want daar is namelijk NIETS meer nieuw van te krijgen!
Maar, natuurliijk bleijf gelden dat je wel heel goed moet weten waar je mee bezig bent!
Groet, waterman, die de gok wel durft te nemen bij de juiste klant
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
dat is het em nu juist.
1 zuigerveertje wat niet lekker in de oude positie terecht komt, en hopla de E clutch brand eruit, en dan kom je niet van de plek, immers die zit op je 1 en 2.
dus als je gaat husselen met ZF bakken, be my geust,, im not trying it ..
mvgr wupke
waterman771 schreef:Maar, natuurliijk bleijf gelden dat je wel heel goed moet weten waar je mee bezig bent!
Groet, waterman, die de gok wel durft te nemen bij de juiste klant
Sja, als een paar keer een automaat weer uit moeten bouwen omdat het blijkbaar niet goed zat is dat toch vervelend (zeker voor de klant). Wel iets waar je mee moet uit kijken als garagehouder. Of de juiste kennis ter zake hebben.
Ik hou het persoonlijk maar bij het prutsen aan BE1/3 bakjes.
Ehh sorry ff inhaken, Wout je hebt eigenlijk al geen geld voor 1 BX/GS.
Wat je nu weer op je hals wil gaan halen zal in jou geval niet verder komen dan dromen.
Lekker dat dieseltje doorrijden (hij rijd heerlijk) en gewoon eens je bakolie vervangen.
Verkoop ander heel je zooi en ga opzoek naar een diesel automaat.
Sorry Woutje maar ondertussen weten we het wel he
Ajeto!!!
mike schreef:Lekker dat dieseltje doorrijden (hij rijd heerlijk) en gewoon eens je bakolie vervangen.
Ja, absoluut. Je zult versteld staan wat verse bakolie kan doen. Ik heb zelfs een bak met synthetisch spul erin en dat schakelt uitmuntend (was voorheen matig tot knudde). Voor die paar tientjes hoef je het niet te laten, en het werk is het ook niet echt.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
mike schreef:Ehh sorry ff inhaken, Wout je hebt eigenlijk al geen geld voor 1 BX/GS.
Wat je nu weer op je hals wil gaan halen zal in jou geval niet verder komen dan dromen.
Lekker dat dieseltje doorrijden (hij rijd heerlijk) en gewoon eens je bakolie vervangen.
Verkoop ander heel je zooi en ga opzoek naar een diesel automaat.
Sorry Woutje maar ondertussen weten we het wel he
De bak met toebehoren heeft ie al… moet ‘m alleen nog uit m’n TRS demonteren. Inbouwen in Wouter’s BX kan ik zelf.
Tis dat ik zelf niks in dieselen zie anders hield ik de bak zelf maar met benzine is het echt belachelijk duur.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Alcyone schreef:..Tis dat ik zelf niks in dieselen zie ....
Je weet niet wat je mist!!