Hallo,
Tijdens de vakantie in frankrijk is de aansluiting op de kachel kapot gegaan. Heb terplaatse (met wat hulp) een nood oplossing gemaakt.
Inmiddels een een andere aansluiting gehaald op sloop en ingebouwd. Nu wil ik er nieuwe koelvloeistof in doen en zie niet zo snel waar ik het systeem kan laten leeglopen en hoeveel koelvloeistof ik nodig heb.
Het gaat om een 1400 multispace uit 99.
Rinus
Niet allemaal tegelijk graag!!!
Darm onderaan radiator aftrekken
Dacht me nog te herinneren een 5.5 l
Wel niet makkelijk te ontluchten, auto vooraan hoger zetten, systeem vullen, kachel op max warm zetten, motor starten, ontluchten aan kacheldarmen en thermostaathuis via ontluchtingsnippel (opgelet voor die laatste, niet teveel kracht opzetten die kan afbreken)
Gaan rijden motor warm rijden nogmaals ontluchten, best om te controleren is wanneer er echt hete lucht uit de kachel komt en de temp meter niet in het rood komt (normaal gaat die tot 3/4) is hij goed ontlucht, in de garage hebben ze een speciale fles om op de radiator te zetten waardoor het ontluchten beter gaat (kachel zit te hoog om makkelijk te ontluchten).
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Bedankt Paso,
Ik zal wel met mijn neus kijken, maar ik zie geen slang (darm). Als ik voor de auto sta, zie ik rechs boven en links onder een aansluiting van hard materiaal.
Rechts onder zit ook nog iets dat op een aftapkraantje lijkt, maar als ik eraan draai gebeurt er niets.
Aan draaien en eruit trekken.
De onderste slang kun je via de wielkast losmaken.
Verder links en rechts vanuit de zitpositie bestuurder bekijken, dus linksboven aansluiting en rechtsonder
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017