7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
   
CX eigenaar geworden
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 19 augustus 2014 01:58 PM
  [ # 91 ]

Die wartel kan er denk ik wel uit als je een grote suilring erop last.

Waarschijnlijk is je handpomp lek.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 augustus 2014 02:01 PM
  [ # 92 ]

Een M8-moer op het restje van de wartel lassen, dan wordt het ahw een bout.
En direct proberen los te draaien, dus als het nog heet/warm is.
Is mij zo een keer gelukt met een afgebroken ontluchtingsnippel in een aluminium remklauw.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 19 augustus 2014 02:48 PM
  [ # 93 ]

had ondertussen proberen te boren en heb het het nu echt wel kapot gemaakt , kan er helaas geen moer meer op lassen….

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 augustus 2014 02:53 PM
  [ # 94 ]

Het zachtere materiaal van de leiding in de wartel zit er nog in. je kan proberen er een platte schoevendraaier in te slaan en daar een tank op te zetten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 augustus 2014 02:54 PM
  [ # 95 ]

ik heb ook nog wel een veercylinder voor je liggen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 23 augustus 2014 09:05 PM
  [ # 96 ]

veerpoot en leidingen zijn vervangen…

maar nu is er het dieselprobleem , de handpomp blijkt toch te werken , wanneer ik de ontluchtingsvijs open loopt de diesel er toch langs weg bij het drukken op de pomp…

motor blijft dus draaien wanneer ik tijdens het draaien herhaaldelijk op de handpomp duw , weliswaar vrij slecht….

zou dit een probleem me de dieselpomp zelf kunnen zijn ?

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 23 augustus 2014 11:12 PM
  [ # 97 ]

weet zo goed als zeker dat niet de pomp stuk is.

probeer maar eens met een mc gyver tankje die boven het filter hangt.
een cola fles op de kop of zo, verzin maar wat.
99% kans dat hij dan wel goed start en loopt.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 24 augustus 2014 06:10 PM
  [ # 98 ]

heb dit net gedaan , maar de pomp zuigt niets aan

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 24 augustus 2014 07:49 PM
  [ # 99 ]

Dat is wat ik bedoelde iderdaad.

Heb je de wartels van de verstuivers even losgedraaid voor ontluchten?

Anders denk ik dat je probleem in de stop solonoid zit.
Je kunt het binnenwerk eruithalen om te proberen, maar dan kun je de motor niet meer uitzetten.
Wat ook wel eens wil helpen is die solonoid rechtstreeks op de accu aansluiten.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 25 augustus 2014 11:22 AM
  [ # 100 ]

Solenoid gecheckt en is ok

De wartels heb ik niet losgedraaid om te ontluchten…ik ga dit proberen, maar kan ondertussen even niet verder…wou de dieselfilter goed vastzetten en heb te hard gedraaid en die lange vijs in de filter kapotgedraaid…

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 25 augustus 2014 01:21 PM
  [ # 101 ]

Niet zonder filter gaan proberen hoor!

Ik denk dat als je ontlucht bij de verstuivers dat hij loopt.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6173
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 25 augustus 2014 09:06 PM
  [ # 102 ]
Sigmund schreef:

Solenoid gecheckt en is ok

De wartels heb ik niet losgedraaid om te ontluchten…ik ga dit proberen, maar kan ondertussen even niet verder…wou de dieselfilter goed vastzetten en heb te hard gedraaid en die lange vijs in de filter kapotgedraaid…

Daar is een mooie en niet zo dure vervanger voor, heb ik uitgevonden:

Hilko16TZI schreef:

Voor zover ik nu kan beoordelen is dit inderdaad de oplossing:

Bosch 0 450 906 172, compleet filter met ingebouwde ingang, uitgang en waterafscheider. Is eigenlijk (onder andere) voor VW LT 2.4TD ( red face ), verschillende TDi’s en ook een paar Fords en Honda’s gebruiken dit filter. Het grote voordeel is dat er géén losse O-ringen ingeprutst moeten worden die je in no-time te strak aandraait (ja, dat lag aan mij) met alle toestanden van dien.

Een (klein) nadeel zijn de kosten van dit filter. Waar een filter voor een CAV filterhuis een Euro of 4 à 5 kost doet deze er 18 inclusief, en dan heb ik nog een aardige korting. De netto adviesprijs is € 28,80 inclusief. Maar als dit eindelijk de hiks heeft opgelost is het me dat meer dan waard.

Ik ga eens proberen of het luchtgebeuren nu eindelijk normaal blijft doen, als dat zo is ga ik nog iets van een beugeltje fabrieken om de boel netjes te monteren. Vooralsnog zijn de eerste tekenen hoopgevend Very Happy

Het werkt prima, je hebt alleen een handpompje nodig (koop je bij een watersportwinkel).

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 26 augustus 2014 12:14 AM
  [ # 103 ]

http://www.filterservice-twente.nl/357.0.html?&tt;_products[product]=685&cHash=a1209fb72d2d783e6b87e325706b31ac
is dat ook wat?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 04 september 2014 11:42 AM
  [ # 104 ]

thanks, mazoutfilter is terug opgelost

Heb iemand die dieselpompen herstelt laten komen , er scheelt dus wel degelijk iets aan , hij heeft ze eraf gehaald en gaat ze helemaal uitéén moeten halen..even afwachten dus…

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 29 september 2014 09:09 PM
  [ # 105 ]

Dieselpomp is terug van dieselpompman: er zat blijkbaar ergens in het begin van de pomp een klep of een vin halfvast.

Pomp heeft een een nieuw setjes pakkingen en is grondig gekuist en nu draait hij goed:

hier het filmpje van draaiende motor:


https://www.youtube.com/watch?v=jmMd68gOLeE&feature=youtu.be

Profiel  
 
 
7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook