4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
BX GTi 16v—> Peilstok gezocht
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 april 2014 12:28 AM
  [ # 46 ]
Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 29 april 2014 08:31 AM
  [ # 47 ]

Ik heb dat ook eens gehad dat het lampjes steeds ging branden. Dit lag aan een slechte, gecorrodeerde verbinding bij het relais van de radiator. Als je voor de auto staat hangt er links boven aan de radiator een relais op de zijkant. Misschien is er ook hier een van de aansluitingen van gecorrodeerd.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 29 april 2014 09:45 AM
  [ # 48 ]

Die heb ik zien zitten inderdaad… vanmiddag eens even proberen

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 29 april 2014 12:26 PM
  [ # 49 ]

Stekker los op het kvs reservoir deed het lampje niet uit gaan
Linksboven bij de radiateur ook de stekker los gehad, zag er allemaal prima uit.

Het kvs lampje blijft dus branden terwijl de pot vol zit ... waar kan ik nog meer naar het probleem zoeken?

Heb de sensor nog niet schoon gemaakt, maarja als stekker los de oplossing niet is, zal het probleem hier ook niet zitten?.. die op het kvs reservoir is voor het niveau neem ik aan, of zit ik dan niet goed?

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 29 april 2014 12:55 PM
  [ # 50 ]

Geen idee of het kwaad kan voor het ‘regelprintje’ bij de radiateur, maar ik zou de twee aansluitingen op de stekker eens met elkaar verbinden, en kijken of dan je lampje uit gaat. In dat geval; sensor schoonmaken.

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 29 april 2014 06:33 PM
  [ # 51 ]

haal even de stekkers onder de accu los. Daar zitten 3 stekkers onder de plaat waar de accu op staat, waarschijnlijk zijn dat de boosdoeners. Heb het zelf ook een keer gehad. Even de stekkers schoonmaken en weer in elkaar drukken.

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 29 april 2014 08:28 PM
  [ # 52 ]

Die stekkers gaan toch alleen naar de sensoriek van de motor? Dacht dat die stekker van deze sensor direct op de kabelboom zit.

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 29 april 2014 09:41 PM
  [ # 53 ]

die gaat nog door een stekker heen onder de accu bak.

Heb ze al meerdere keren los gehaald.
Of dat bij elk model hetzelfde is….dat weet ik niet. Bij de BX keken ze niet zo nauw per model en bouwjaar ....

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 03 mei 2014 05:50 PM
  [ # 54 ]

niets heeft mogen helpen…. helaas, gelukkig weet ik dat er voldoende vloeistof in het potje zit. Laat het eerst wel zo, auto is toch voor de hobby, geen dagelijks gebruik. Weet niet waar ik het probleem nog moet zoeken maar vind het dus eerst ook wel even goed…

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 24 augustus 2014 05:26 PM
  [ # 55 ]

LHM lekkage aan de bx ...... gister avond heel snel even gekeken waar het vandaan komt, verder niet mee bezig geweest, ook niet van dichtbij bekeken. Dus ik weet nu de locatie maar weet niet echt wat het nu juist is, heb er wel even een foto van gemaakt….

Afbeelding Bijlagen
lekkage.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 24 augustus 2014 07:45 PM
  [ # 56 ]

Daar zitten toch helemaal geen LHM leidingen?

Komt het niet ergens vanaf de voorkant waardoor onder het rijden die kant op waait?

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
bx16vert
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 211
Geregistreerd: 16-10-2008

Gepost: 24 augustus 2014 09:11 PM
  [ # 57 ]

Hmm, het lijkt er op dat je remservo lekt aan de binnenzijde bij het rem pedaal.
En dat de LHM daar een gaatje heeft gevonden naar buiten.
Ik zou even onder het tapijt kijken, en natuurlijk bij de remservo.

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 25 augustus 2014 06:43 PM
  [ # 58 ]

Inderdaad bij het rempedaal de lekkage .... handig zo’n forum. Lijkt niet echt een leuke klus te zijn.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 25 augustus 2014 07:10 PM
  [ # 59 ]

Ik heb twee weken terug een remservo vervangen. Een fijne klus is het niet, maar is in een middag wel te doen.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 26 augustus 2014 12:35 PM
  [ # 60 ]

toevallig ook iemand die weet of er verschillen in de remservo’s zit? of kan ik van een willekeurige bx een servo halen….

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook