



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vet wat er komt is alleen maar goed en de remmen reiniger verdampt( niet roken zeer vlambaar)
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Roken moet je sowieso niet doen
Eén deur gefixt. Ging eigenlijk per ongeluk. Ik had de stang die vanaf de binnenste kruk loopt weer vastgezet, en toen wou de deur van binnen niet meer open en stond van buiten op slot. Stang toen iets langer gezet en voilà !
Met de kennis van nu de andere kant even bekijken en hopen dat dat ook lukt.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Leuk, toch, zo’n forum!
Volgende probleem dient zich al weer aan. Ik heb de rechter raamgeleider los gehad, een weer vastgezet. Nu gaat het raam iets te ver omhoog en komt tegen de chromen dakrand aan. Ik heb de geleider zo laag mogelijk gezet, maar nog steeds komt ie te hoog.
Is zie geen mogelijkheid om een eindstand in te stellen.
Wat te doen?














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
zit het m5 boutje wel in de geleider? Dat is de stop. Zie het WPH.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Tja dat kan hele nare gevolgen geven.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland
waterman schreef:zit het m5 boutje wel in de geleider? Dat is de stop. Zie het WPH.
Welk boutje bedoel je?














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
staat niet op dat plaatje.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Kun je íets specifieker zijn? Kan in WPH niets vinden.














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Naast de oranje plastic stukken zitten 2 m5 boutjes in het stuk ijzer waar het raam ingeklemt zit
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ah, die zitten er wel in. Maar nu snap ik tenminsten waar de eindaanslag zit, en daar is verder niks aan te verstellen zie ik.
Raamgeleider nog maar eens los gedraaid en goed op het raam gedrukt. Hierdoor zakte het geheel nog een beetje waardoor het weer past.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
eindaanslag zijn de dwarse lippen aan de geleiders (8 op plaatje)
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Gottegottegot, wat een gedoe. Ruit verwijderen en achterste geleider was geen probleem. Toen slot verwijderd, schoongemaakt met remreiniger. In de bankschroef gezet en proberen te begrijpen hoe alle palletjes samenwerken. Na veel hersengekraak was mijn conclusie dat alles goed werkt. Slot weer ingebouw en .... nee dus. Ok, los doet ie het wel, in de deur niet. Dan gaan we voor de tussenoplossing, ingebouwd maar de drie boutjes half aangedraaid. Hé, het werkt. Boutjes vast, nee werkt niet meer.
Hmmm, spiegeltje, kijken, lampje. Snap het niet. Boutjes allemaal een milimeter of 3 ingekort, en spul weer ingebouwd. En ja hoor, nu is het klaar. Snap er niks van maar goed. Misschien niet de originele boutjes er in?
Zondag stukje rijden met de vrouw, wandelingetje want ja, de auto kan nu op slot. Na de wandeling instappen, dachten we, weigeren de sloten van de voordeur, links èn rechts. Daar sta je dan, maar gelukkig was de achterklep niet op slot dus de achterbank er uitgedrukt ( arm uit de kom, maar dat is bijzaak). Binnenkort maar eens naar de voordeursloten kijken.
Nou wil ik voorin graag rolgordels, wie weet zo van welke auto ik die in kan bouwen?
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Griemer schreef:Ah, die zitten er wel in. Maar nu snap ik tenminsten waar de eindaanslag zit, en daar is verder niks aan te verstellen zie ik.
nee dit is alleen de uiterste stand, het afstellen doe je door het spietje (14 op foto boven) zo te verzetten tot de hoogte tot waar de ruit max mag komen. Dus steeds open/dicht doen na elke verstelling.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!