Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik heb het even op gezocht in carbase van auto week. De dingen die er op zitten waren extra opties. link
My other car is a broomstick.
ZX1.4i schreef:mathijs schreef:De extra’s op deze (wat ik denk extra dat extra is) auto zijn:
electrische ramen voor, opblaasbare lendesteun (8)), hoogte verstelbaar stuur, cv op afstand, toerenteller, zonnewering op de hoedenplank, startonderbreker.
Klinkt inderdaad als een SX, gezien de lendesteun, elektrische ramen voor en CV op afstand.
De rest van de opties is standaard bij elke Xantia, CV is volgens mij ook standaard op elke Xantia.
cv is optie en de lende steun komt niet voor op een 18 16v dus waarschijnelijk de orginele stoelen
mathijs schreef:Ik heb het even op gezocht in carbase van auto week. De dingen die er op zitten waren extra opties. link
carbase klopt vaak niet met de werkelijkheid zo is mijn xantia niet bekend in het systeem en als ik hem dan indeel kloppen veel opties niet enz
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
citroenc2 schreef:carbase klopt vaak niet met de werkelijkheid zo is mijn xantia niet bekend in het systeem en als ik hem dan indeel kloppen veel opties niet enz
Dan is het wel handig dat je folders bij de hand hebt
waar de goede info is staat.
My other car is a broomstick.
mathijs schreef:citroenc2 schreef:carbase klopt vaak niet met de werkelijkheid zo is mijn xantia niet bekend in het systeem en als ik hem dan indeel kloppen veel opties niet enz
Dan is het wel handig dat je folders bij de hand hebt
waar de goede info is staat.
klopt een folder zegt zoveel meer dan een internet site
ps mooie wagen en motorrisch zo te zien het zelfde als die van mij
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Moeten we eens gaan vergelijken bij een volgende bijeenkomst/meeting hoewel ik dan gok dat je dan met de cx komt
Volgende maand doe ik ‘m voor een grote beurt. Dan komt er ook een nieuwe distributie op incl multiriem en rollen voor € 285,- incl montage. Is dat duur?
Dat laat ik doen bij Lubbers in Hengelo ov, die schijnt goed te zijn. Ik denk dat ik de maand daarna eens naar Chyparse ga, de hydrauliek nakijken.
Verder rijdt de auto als een trein!
My other car is a broomstick.
mathijs schreef:Moeten we eens gaan vergelijken bij een volgende bijeenkomst/meeting hoewel ik dan gok dat je dan met de cx komt
Volgende maand doe ik ‘m voor een grote beurt. Dan komt er ook een nieuwe distributie op incl multiriem en rollen voor € 285,- incl montage. Is dat duur?
Dat laat ik doen bij Lubbers in Hengelo ov, die schijnt goed te zijn. Ik denk dat ik de maand daarna eens naar Chyparse ga, de hydrauliek nakijken.
Verder rijdt de auto als een trein!
de kans is wel groot dat het de cx wordt maar dit is mijn xantia
en wat betreft die prijs volgens mij valt dat reuze mee let wel even op als ik het goed heb kan je ook het best je waterpomp vervangen omdat je er nu goed bij kan en deze niet al te duur is maar dit weet ik niet zeker maar er is vast iemand op het forum die hier uitsluitsel kan geven
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Oja! die heb ik al een paar keer langs zien komen op het forum, stoere bak met die velgen!
Dat over die waterpomp zal ik ook eens nakijken, daar heb ik ook het één en ander over gelezen. Het is wel pas de eerste keer dat er een nieuwe riem om gaat. Er staat nu 110.000 op de teller.
My other car is a broomstick.
mathijs schreef:Volgende maand doe ik ‘m voor een grote beurt. Dan komt er ook een nieuwe distributie op incl multiriem en rollen voor € 285,- incl montage. Is dat duur?
Is niet duur, ik krijg er zelfs twijvels bij als dat incl. een grote beurt is, dus olie+filters
Ik heb effe aan de hand van je kenteken op de Masterbase DVD gesnuffeld, een D-riemset incl. spanrol, geleiderol, 2x bout en de riem zelf, kost €128. De riem los kost €39, maar dat is niet aan te raden om enkel die te vervangen en de spanrollen te laten zitten, veel garages “vergeten” de spanrol en de eventuele geleiderol
Multi-riem, kost €30, de spanrol kost afhankelijk van de uitvoering (organr.) €36 of €70.
Komt nog bij, de kosten van de olie a €40, oliefilter a €8, luchtfilter € 10.
Een kleine rekensom leert mij dat je voor ruim €250 aan onderdelen kwijt ben, en dan zijn de genoemde prijzen nog eens ex. btw.
Ik zet grote vraagtekens bij die € 285, als ik jou was zou ik de auto naar een echte Citroen-Specialist brengen gezien de nette staat van de auto.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
een echte Citroen-Specialist
De Lubbers die ik ken uit Hengelo is wel degelijk een echte specialist trouwens. Denk dat bij het bedrag nog het arbeidsloon moet komen!
Jeroen
toniclight schreef:een echte Citroen-Specialist
De Lubbers die ik ken uit Hengelo is wel degelijk een echte specialist trouwens. Denk dat bij het bedrag nog het arbeidsloon moet komen!
Ok, dan is die €285 voor de materialen goed ingeschat door hem.
Ik denk dat je wat arbeidsloon betreft ongeveer hetzelfde bedrag moet rekenen.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
€285,- is alleen voor de distributie. Voor de beurt rekende hij €275,- Totaal dus €560,- Er komt dan nog wel APK bij maar dat kan nooit veel zijn. Ik denk dat ik hooguit €600,- kwijt zal zijn. Lubbers is idd citroen gespecialiseerd.
My other car is a broomstick.
En de multi-riem+spanrollen? zit die ook in die €285 :
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ja dat is incl d-riem, m-riem, span en geleide rollen en arbeid.
My other car is a broomstick.
Multi-riem +spanrol is het werk niet als de D-riem er toch af moet.
Blijft een nette prijs zo