Veel gebruikerservaringen over de C4 Aircross heb ik niet gezien. Begrijp daaruit, dat deze niet veel aangeschaft wordt. Wie van u heeft ervaring met het rijden in de Aircross en kan mij de voors en tegens benoemen, zodat ik me een goed oordeel over deze MPV/SUV kan vormen.
Heb namelijk behoefte aan een wagen met hogere instap, omdat vrouwlief rugklachten heeft en natuurlijk moet het wel weer een Citroen worden….
Ik heb er serieus naar gekeken…
Het is geen citroen, maar een mitsubishi asx met citroen logo.
Prive vind ik hem te duur.
Wat ik van de garage begrepen heb is bij de diesel de 1,6 van psa betrouwbaarder dan de 1,8…
Vervolgens is de koffer klein.
Denk als je een hoge zit prefereert je beter naar een picasso kijkt, c3p of de c4p.
Wil je echt een suv…
Bij andere merken staan er fraaiere in de showroom…
Mijn volgende wordt ook een suv en ik vind het spijtig dat citroen niet het model heeft wat ik wil..
Maar mijn voorkeur gaat uit naar de nieuwe honda crv
Dank voor je reactie, ronama. Die info kende ik echter al op die van de betrouwbaarheid na.
Betrouwbaarheid is toch nog steeds eerder een Japanse auto eigenschap dan een Franse.
Mijn vorige auto was een Japanner (Mazda). Daar heb ik 0.0 problemen mee gehad. Met mijn huidige auto (DS4) ben ik al vaker buiten de onderhoudsbeurten naar de garage geweest. En op vakantie heb ik een motorstoring gehad die ik nog moet laten checken bij de dealer.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Nu weet ik inmiddels wel welke type auto ik niet zou moeten kiezen, maar de info waar ik behoefte aan heb, is nog niet verschenen. Dus….. wie helpt me echt een verder?
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Wat wil je eigenlijk en is dit je eerste Citroen?
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Nope niet zijn eerste…
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/226163/
Maar wat wil je nu horen?
Dat het een super auto is?
Het beste kan je gewoon eens navragen bij je dealer of je een ochtend met een demo mag rijden…
Bij auto’s is het vaak wat voor de een super is, is voor de ander net niet…
Mijn mening ken je dus die ga ik niet herhalen..
Mss wel een tip vergelijk de prihzen eens tussen de ASX en de Aircross en de peug variant.
Ik rijd sinds 1977 en de huidige is mijn 5-de Citroën (C4 berline). Waar ik meer duidelijkheid over wil hebben, is het feitelijke benzineverbruik van de Aircross, mogelijke mankementen, die specifiek bij dit type horen, of de fabrieksopgave co2 uitstoot van 133 g/km klopt met de realiteit. Ik vraag me namelijk af of de dealer me dat kan (of wil) vertellen…
Niets is zo wisselvallig als brandstof verbruik. De een rijdt hard de ander niet. De een rijdt veel stadsverkeer. de ander niet, etc
Een site als Spritmonitor met data van veel auto’s geeft misschien nog het beste beeld:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/31-Mitsubishi/1209-ASX.html?fueltype=2&powerunit=2
Ik heb de ASX genomen omdat de Citroen Aircross niet voorkomt in de lijst (heet anders of is noiit verkocht in Dld)
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
jep het is beter om de ASX te nemen..
omdat je hem idd niet terug vindt…
ook bij de verbruiksmonitor van autoweek staat hij er ook niet tussen…
Dank voor de reacties waarmee ik uit de voeten kan. Frie, die link was een goeie!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Co2-uitstoot is gekoppeld aan verbruik; is het werkelijke verbruik in Spritmonitor erg hoog, dan kun je er ook vanuit gaan dat de Co2-uitstoot dat is.
Je kunt op Autoweek.nl ook MyReview’s opzoeken van consumenten. Als die er niet voor de Aircross zijn, dan kun je ook daar voor de ASX kijken.