Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 09-07-2006
- CX GTI turbo 2
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
JanSr jij was me net voor zie ik….nog bedankt voor de hulp ga even op de site van Crooke tuning kijken. Denk dat ik toch voor origineel ga….maar kijken kan geen kwaad.
Nogmaals bedankt voor het kijken en meedenken
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 12-09-2005
- LN/LNA 1.1 Cannelle
- C5 2.0-16v Exclusive Aut
Zojuist gevonden op duitse website middendemper voor de V6 ES9J4 motor:
In NL niet meer verkrijgbaar en zij hebben er 10 (eh, nog 9 ) op voorraad!
Ze hebben ook nog een einddemper beschikbaar:
Ze hebben ook dempers voor de 2.1 TD en de ZPJ blokken.
Na contact bleek dat ze wel opsturen naar NL, kosten € 32,-, maar dat ze dan wel de uitlaat in 2 delen zagen (!) en er een klem bij leveren om er weer 1 geheel van te maken. Gelukkig blijken ze niet al te ver (1:15 uur, http://goo.gl/m6DE6L ) van Enschede in Duitsland te zitten, dus ik ga hem maar ff ophalen.
Kan ik er voor iemand anders nog 1 meenemen? Ik ga er volgende week maandag of woendag langs, dus graag snel bestellen. Alleen afhalen in Enschede, opsturen binnen NL doe ik niet.
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Deze delen waren een tijd niet leverbaar inderdaad. Maar nu weer wel via de dealer…
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 12-09-2005
- LN/LNA 1.1 Cannelle
- C5 2.0-16v Exclusive Aut
Ok, ik dacht dat het niet meer mogelijk was, maar dan scheelt het nog wel even in de prijs…
Rémon schreef:
Pijp = €657,95
Pot = €335,75
€993,70 Inc. BTW
Pijp: 565
Pot: 240
Tot: 805
Voor bijna 200 euro kun je volgens mij wel ff op en neer.
Totaal aantal Berichten: 216
Geregistreerd: 11-06-2013
- XM 2.0 TCT
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF
Heb gisteren mijn XM terug gekregen met een volledig (vanaf het spruitstuk) RVS systeem. Had ook de tip gekregen van Crooke in Bunschoten, maar Celtemp in Ridderkerk was een stuk goedkoper inclusief kat en een stuk dichterbij voor mij
Het uitlaat systeem is erg mooi geworden!
Even iets anders.. Ik heb een rammeltje in mijn achterdemper met starten en stationair lopen. Heb al gekeken of ie ergens tegenaan rammelt, maar dat is het niet. Nu is mijn vraag, zitten er schotjes in of zo die los laten en zo ja is er een manier om die weer vast te krijgen? De demper ziet er verder nog goed uit namelijk.. Het gaat om een type 2 v6 24 exclusieve (originele uitlaat)
Hoor het graag
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009
- XM 2.0 16v op LPG G3
Misschien hier ook even kijken (Frankrijk) :
http://www.piecesauto24.com/citroen/xm-y4
Voor zover ik het kan beoordelen onwaarschijnlijk lage prijzen. Ik zoek nog eens uit hoe en waar die kunnen leveren. Ik denk dat ze een depot hebben vlak bij de Belgisch-Franse grens. I’ll be back.
Zo, je kan bestellen online en er wordt ook geleverd in NL - er staat een leveringsprijs van 15 € vermeld maar of dat ook voor een volledige uitlaat is weet ik niet.
Bovenaan staan vlaggetjes waarmee je ook Nederlands kan selecteren.
Hopelijk heb je er iets aan.
Roadrunner… never been caught.
Hoi JJRoadrunner, inderdaad een mooie site, dank voor deze handige tip! De uitlaten en systemen zijn echter van Walker, dan koop ik toch liever een originele..
Zit ondertussen nog steeds met dat gerammel
Iemand een idee?
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Vergooi je geld niet aan een Walker. Rotgeluid en vlot doorgerot.
Origineel is terecht duurder. Maar Value for money is RVS. Iets goedkoper dan origineel maar wel een definitieve oplossing .
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Helemaal mee eens JanSR! En zo veel scheelt het niet eens.. RVS is toch een keuze denk ik, een originele uitlaat gaat ook zo’n 10 jaar mee schat ik en je kunt je afvragen of andere onderdelen dat nog zo lang vol houden.
Met andere woorden, dan heb je straks een heel mooie uitlaat, maar de auto wil niet meer.. (ik zal maar geen metafoor gebruiken….)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Maakt http://www.stainless-exhaust.com ze ook voor een xm? Voor een sm inclusief verzenden voor iets van €900. Maar een fractie duurder dan de originele.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Er staat een offerte aanvraag menuutje op de frontpage dus je bent er zo achter
Ouwe mopperkont
Remon,
Misschien een beetje een te late reactie voor je want ik vertoef hier niet zoveel meer
maar een rvs uitlaat is veel goedkoper.
Ik heb al 6 jaar een rvs uitlaat onder een ES9J4 en die bevalt meer dan uitstekend.
Ook onder een 2.0 16 V heb ik al 2 jaar een rvs uitlaat.
Op de uitlaat heb ik als koper levenslange garantie, hij gaat je nooit meer stuk.
Geluid is afhankelijk van het bedrijf die hem monteert en perfect op smaak te maken.
Ik heb het bedrijf gevraagd de rvs eindstukjes te hergebruiken en zo zie je als je
naast de wagen staat geen verschil.
Nooit geen gedonder meer, kortom ideaal.
Ik spreek uit ervaring mag ik wel zeggen.
Ik weet nu al dat als onder mijn CX Prestige een nieuwe uitlaat moet dan wordt dat ook
een rvs uitvoering.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën
Ik wil wel naar een compleet RVS uitlaatsysteem. Maar ik wil dat het stil is, geen gebrom. Niet en nooit (meer).
Kunnen jullie aangeven wat de ervaringen zijn voor wat betreft geluidsdemping en RVS ?
Ik ken dat gebrom niet met mijn beide rvs uitlaten.
Buiten klinkt de uitlaat van mijn twee liter iets zwaarder omdat ik dat zo wilde.
Binnen is hij stil.
Bij EPS waar ik ze hebben laten maken kun je de uitlaat zo stil krijgen als jij dat wil.
Tijdens montage wordt er getest en kun je aangeven of het goed is.
Bij allebei ben ik zeer tevreden.
Bij de twee liter is het geluid buiten iets zwaarder en tijdens proefrit was hij in eerste instantie iets te zwaar binnen na de aanpassing perfect.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën