Alle betreffende stekers ?
Welke bedoel je hiermee ?
Van de fan, sensoren en de zekeringen ?
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
In ieder geval van de 3 sensoren.
Maar de overigen ook doen kan zeker geen kwaad, veel storingen op elektrisch gebied worden veroorzaakt door slechte verbindingen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 28-12-2011
- Saxo 1.1 SX
Hey Ferdy,
Ik kijk niet wekelijks op het forum maar ik denk dat ik de oplossing weet.
Aan de sensor op je thermostaat, die blauwe bovenop, te zien heeft je saxo airco toch?
Niet dat het probleem daar aan licht, het zit hem in wat veel simpelers.
Ik heb zelf ook anderhalf jaar met het zelfde probleem gestunteld en het is bij mij opgelost door die flexibele pijp vanaf het hitteschild naar de inlaat naar je luchtfilter een beetje te verbuigen. Dikke kans dat deze op die blauwe sensor leunt en dat die vanaf de verkeerde kant te warm wordt.
Ik heb dit zelf in juni ontdekt en ben daarna deze zomer gewoon naar Barcelona geweest met de saxo.
Voor je koppakking mayonaise verhaal, houd eens een brandende aansteker onder je pijlstok als je deze uit je blok trekt.
Olie drijft op water en is wat dikker. Zit er water in je olie dan gaat het knetteren. Zelfde idee als patat met te veel ijs in de frituur zeg maar.
Ben benieuwd of het wat oplevert!