Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Waarschijnlijk hadden alle forummers die datum lang geleden in hun agenda genoteerd en zijn ze al helemaal op de hoogte, maar op 1 september is de inschrijving voor de 12e Le Citron Pressé weer geopend. Bij die gelegenheid is ook de site lecitronpresse.nl van verse informatie voorzien. Proloog en finish zijn in Veldhoven, bij Eindhoven. De lussen, waarvan een naar de kust, worden verreden vanuit Noyelles-Godault, bij Lens. Op zaterdag 25 april is bij Gert de Jong in Aalsmeer de technische keuring en op zaterdag 28 maart is de bekende trainingsdag. Die draagt sinds vorig jaar de welluidende naam Le Petit Pressé. De aanmeldingen komen al lekker op gang!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Nice! Peter en ik doen weer mee, misschien wel met een heel ander rallywagentje.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Adri/Michiel aka Breeze/MIGS zitten weer in de poepbruine (pardon, ik bedoel natuurlijk brun de merde métallique) GS Club Break. Het belangrijkste doel is niet om hoog te eindigen, maar om de weddenschap met Yuri en Henk te winnen.
Mooi, er doen al 3 CXen mee, dat zijn nog eens auto’s .
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wij staan ook alweer op de lijst
Waar blijft de rest!?
Is het rijden van zo’n rally een beetje te doen voor knuppels zoals ik?
Ik ga m’n broertje effe vragen of hij alle dagen kan.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Maakt toch niet uit? Als je maar lol heb
En de LCP komt bijna met garantie voor een hoop lol
Ook als je als volstrekte newbie laatste wordt is het dikke pret! Wij zijn er weer bij!
ex dyane 76, ex eend azam uit 68, ex cx 2.0 RE break, ex CX 2.0 pallas
nu: XM VSX 2.0 16v uit 98, XM V6 12v 1997, XM TCT break 1997, en XM v6 24v break 99
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
van de voorpagina
Jouw Citroën wil naar Le Citron Pressé
Twijfel je nog steeds over deelname aan Le Citron Pressé 2015? Of het wel goed voor je auto is? Of het niet te duur wordt? Wij bewijzen dat Le Citron Pressé goed is voor jouw Citroën: hij wordt gekeurd, lekker losgereden en zo nodig vakkundig door de ANWB Wegenwacht gerepareerd. We stellen je zelfs een korting op het inschrijfgeld voor!
December staat voor de deur, de tijd van plannen maken voor het volgend jaar en de tijd van verlanglijstjes. Heb je er weleens bij stilgestaan dat jouw Citroën ook een verlanglijstje heeft? Hij wil onderhoud en dat laat hij met gepiep en gekraak merken. Hij wil ook avontuur en dat laat hij merken door op lange vakantieritten de motor extra soepel te laten draaien. Jouw Citroën wil echter nog meer avontuur: hij wil naar Le Citron Pressé 2015. “Huh, wil mijn Citroën dat? Valt hij daarbij niet uit? Slijt hij daarvan niet overmatig?”
Het is een hardnekkig misverstand – jawel, dat lees je goed: een misverstand - dat Le Citron Pressé slecht zou zijn voor je Citroën. Zeker, de rally is intensief, dus je auto moet in goede conditie verkeren. Le Citron Pressé is echter geen racewedstrijd. Dat kan ook niet, want de rally vindt op openbare wegen plaats, tussen ander verkeer. Nadat het halve deelnemersveld in 2013 in de modder vastgezeten had, was Gies’ reactie: “Dachten jullie nu echt dat ik bij het uitzetten van de rally mijn C6 over zo’n weg gejaagd zou hebben?” Dat is een mooie reality check, zowel bij twijfel onderweg als bij twijfel over inschrijving. Want zeg nou zelf, als initiatiefnemers Sees en Gies er hun C6 aan wagen, de Citroën die het duurste onderhoud verlangt sinds de SM, dan kun jij toch ook meedoen met je Ami, Dyane, GS, AX, BX, ZX, Xantia of C2?
De voorgaande alinea is overtuigend, hè? Vind je van wel, dan kun je je inschrijven voor de sportklasse en zie je af en toe een kasseienstrook of een bosweg op je route. Vind je van niet, dan schrijf je je toch gewoon in voor de toerklasse? Daarbij blijf je gegarandeerd op asfalt en heb je dus helemaal niets te vrezen, nog geen spatje modder!
“Ja, maar… Ook al blijf ik op asfalt, is mijn Citroën wel goed genoeg?” Tijdens Le Citron Pressé leg je een behoorlijke afstand af en rijd je intensief, met veel draaien en keren. Eigenlijk is dat net zoals je er tijdens de zomervakantie bepakt mee door de Dordogne of door de Ardèche rijdt. Als jouw Citroën goed genoeg is voor een bergachtige zomervakantie, is hij ook goed genoeg voor Le Citron Pressé. En hoe je dat zeker weet? Op 25 april vindt bij Gert de Jong Automobielen in Aalsmeer de technische keuring plaats. ANWB-Wegenwachters Henk en Yuri zijn daar ook om je onderhoudstips te geven. Die voer je zelf uit of je laat ze bij een van de sponsoren Gert de Jong Automobielen, Harry Martens Limmen of Garage Johan Oldenhage uitvoeren. Zo begint je Citroën in de best mogelijke conditie aan Le Citron Pressé. Mocht er onderweg toch wat kapotgaan, dan moet het wel heel gek lopen, willen de magiërs van de ANWB Wegenwacht dat niet kunnen repareren. Dat je samen met andere rijders van jouw model Citroën voor voldoende onderdelen zorgt, is vanzelfsprekend. Zo heeft jouw Citroën bij de finish op zaterdag 16 mei een betere conditie dan bij de keuring op 25 april en zo is hij dus pas écht klaar voor de vakantierit die je toch al wilde maken!
Nu jouw Citroën Le Citron Pressé bovenaan zijn verlanglijstje heeft staan, wordt het tijd om deze ook op jouw verlanglijstje te zetten. Zelfs als dit het budget van Sint of Santa te boven gaat, is er een oplossing. Zoek je (co-)piloot buiten je eigen gezin, zodat het inschrijfgeld over twee verlanglijstjes verdeeld wordt! Er is nog een mogelijkheid om op het inschrijfgeld te besparen: dankzij sponsor Garage Johan Oldenhage kunnen de eerstvolgende vijf equipes zich met €100 korting op lecitronpresse.nl inschrijven, als geen van tweeën aan een van de edities 2011-2014 heeft deelgenomen en als zij hier melden waarom zij die korting verdienen. Laat die korting niet lopen, zorg dat je er snel bij bent!
tekst: waterman en RensKorevaar, foto’s: par eXeMple!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi, zo is het maar net!
Ik heb er eigenlijk wel weer zin in
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ach, het is ook alweer bijna
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat een fijne en aanstekelijke oproep. Als daar geen reacties op komen ...
Ik probeer op de site uit te vogelen wat er allemaal inclusief is bij het inschrijfgeld.
Iemand een link of een tipje van de sluier?
Many Thanks.
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Een tipje van de sluier:
- de rally zelf, dus de reglementen, routeboeken, controles, klasseringen en prijzen;
- alle maaltijden van woensdagavond tot en met het afscheidsdiner op zaterdagavond;
- alle overnachtingen van woensdagavond tot zaterdagmorgen in tweepersoonskamers.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Vergeet de goodiebag niet
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
... en de rallyschilden .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het komt er eigenlijk op neer dat je alleen nog moet tanken en de biertjes aan de bar savonds moet betalen.
Buiten dat is het wel een vrij compleet evenement