Een type 1 turbo diesel misschien?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Rex schreef:Ach opzoek is een groot woord.
Pak nu 4X per week 80KM woon-werk-verkeer mee, maar ik mag niet klagen.
De BX rijd gemiddeld 1,16 en ben hier heel erg blij mee.Maar goed, mocht er een 5e dag bij komen dan ga ik toch eens rustig aan kijken naar een dieseltje.
En jahh, dat moet natuurlijk wel een BX worden. Misschien wel een break…???
Qua wegenbelasting kost het een boel geld.
Diesel rijden moet je ook willen zeg ik altijd maar, en ik wil het niet want ik hou er niet zo van…
Met 320 of 400 km per week zit je wel duidelijk op het omslagpunt.
Je hebt mazzel dat je 1400 lekker zuinig is
Met mijn TRD automaat deed ik ongeveer 1:17 en dan deed ik heel erg mijn best, 100 km/h op snelweg met lange afstanden. Het schijnt dat een Turbodiesel wel zuiniger kan zijn maar daar zijn de meningen over verdeeld…
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
CitroMarty schreef:Qua wegenbelasting kost het een boel geld.
Diesel rijden moet je ook willen zeg ik altijd maar, en ik wil het niet want ik hou er niet zo van…
Met 320 of 400 km per week zit je wel duidelijk op het omslagpunt.
Je hebt mazzel dat je 1400 lekker zuinig isMet mijn TRD automaat deed ik ongeveer 1:17 en dan deed ik heel erg mijn best, 100 km/h op snelweg met lange afstanden. Het schijnt dat een Turbodiesel wel zuiniger kan zijn maar daar zijn de meningen over verdeeld…
Groetjes Martijn.
Misschien dat ik met een Turbodiesel 1 op 20 kan rijden, dan weet ik niet wanneer ik goedkoper uit ben.
En ik moet zeggen dat de Cannes mij gewoon goed bevalt. Zit weinig op, en dus kan er weinig kapot.
Citroën BX Cannes // 1991
CitroMarty schreef:Qua wegenbelasting kost het een boel geld.
Diesel rijden moet je ook willen zeg ik altijd maar, en ik wil het niet want ik hou er niet zo van…
Met 320 of 400 km per week zit je wel duidelijk op het omslagpunt.
Je hebt mazzel dat je 1400 lekker zuinig isMet mijn TRD automaat deed ik ongeveer 1:17 en dan deed ik heel erg mijn best, 100 km/h op snelweg met lange afstanden. Het schijnt dat een Turbodiesel wel zuiniger kan zijn maar daar zijn de meningen over verdeeld…
Groetjes Martijn.
Misschien dat ik met een Turbodiesel 1 op 20 kan rijden, dan weet ik niet wanneer ik goedkoper uit ben.
En ik moet zeggen dat de Cannes mij gewoon goed bevalt. Zit weinig op, en dus kan er weinig kapot.
Citroën BX Cannes // 1991
Gewoon lekker blijven rijden die je Cannes zou ik zeggen
Dat we elkaar nog nooit gezien hebben Rex!
Je woont zo dichtbij!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
CitroMarty schreef:Gewoon lekker blijven rijden die je Cannes zou ik zeggen
Dat we elkaar nog nooit gezien hebben Rex!
Je woont zo dichtbij!
Klopt.!!
Ik rij vaak genoeg door Haulerwijk heen. Schoonouders wonen namelijk in Grijpskerk, en dan zweef ik lekker binnendoor via Haulerwijk. Moet altijd wel zeggen dat ik in Haulerwijk extra goed oplet op een mooie Franse dame
Citroën BX Cannes // 1991