Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Veel GS liefhebbers in Nederland hebben het probleem dat de schuur al vol staat…..
Volgens mijn gevoel zijn gs (toekomstige)eigenaren allemaal doe het zelvers. Dus wij zijn niet van: Ik koop een hele mooie GS
bij een classic car handelaar met pand met marmeren vloeren voor 10.000(waar de handelaar ook nog eens 5-6000 op pakt) en rij er gewoon hobbymatig in, ieder jaar gaat ie naar de garage voor een 1200-1500,- ofzo. Dus eigenlijk wat bijv. ferrari eigenaren doen(alleen de bedragen zijn dan x20) Nee wij zijn van hetzelfde slag als de mensen die toendertijd de gs nieuw of tweedehands kochten. Wij weten dat als je een gs koopt voor pakweg 1500,- dat de motor voor een luttele 600,- helemaal gereviseerd is, door ons zelf uiteraard. Wij weten dat als je een gs carroserie met diverse roest gaat lassen dat het mischien 50,- euro aan ijzerplaat kost en een rol lasdraad. Strakmaken, een pot plamuur 50,- . Spuiten, cabinehuur en een pot autolak 250,- . Uiteraard moet het interieur al mooi zijn bij de aankoop. Nog wat kleinmateriaal en je komt niet boven de 3000,- en meer worden ze gewoon echt niet waard. Dat is mijn idee erover.
Nu ziet deze GS er wel ongelast subliem goed uit, als die handelaar er 5-6000 op pakt heeft hij een duizendste geluk om hem direct in deze staat te vinden of is het werk van jaren contacten leggen, hij is hem dan ook nog moeten halen, perfect opblinken….
Dan lijkt mij de prijs voor zo’n auto niet overdreven, een liefhebber die dat ervoor geeft vinden is weer wat anders.
Maar ja Duitsers zijn op dat vlak anders, zeker voor een oude franse wagen, Golfjes en mercedesjes vind je daar op elke straathoek, veel Duitse liefhebbers doen er vaak zelf ook niets aan omdat ze het niet kunnen (bureau volk), die kopen eentje in onberispelijke staat om mee uit te pakken.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
@ wim V8
Ik vraag me af of je zojuist niet jezelf beschreven heb… (en idd mogelijk nog een aantal anderen).
En ja als dat je manier is dan zullen ze niet meer dan 3000 Euro waard worden.
Ik heb toch al een aantal mooie GSen gezien, geen enkele gaat weg voor 1500 Euro.
Een mooie auto kost geld, en mooie GSen zijn schaars!
Deze heb ik op EuroCitro gezien. Nog nooit zo’n mooie gezien, alles zag er uit als nieuw. Zelfs de stoelen en de knopjes op het dash.
Mooi ding, geloof nooit dat die minder dan 3k opbrengt als die ooit verkocht wordt.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:@ wim V8
Ik vraag me af of je zojuist niet jezelf beschreven heb… (en idd mogelijk nog een aantal anderen).
En ja als dat je manier is dan zullen ze niet meer dan 3000 Euro waard worden.
Als ik Wim zijn verhaal lees krijg ik vooral het gevoel dat de GS-rijders van nu dezelfde nietsgevers zijn die 30 jaar geleden een tweedehands GS(a) afreden en daarna op de BX overstapten. Dat zijn de klanten die ik 10 jaar lang dagelijks in de garage tegenkwam, die ons op de zenuwen werkte omdat alles te duur was en die er nu (deels) voor zorgen dat een Gs nooit een gewaardeerde (in termen van waarde bovenal) klassieker zal worden.
Ik hoop dat ik het mis heb maar vrees het ergste…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ik denk dat je GS rijders niet over een kam kan scheren. De ene koopt een hele mooie in originele staat, de ander geeft niks om origineel en beunt er zelf lustig op los. Feit blijft dat de waarde van GS’en nog achterblijft op die van 2cv’s en DS’en. Of je daar mensen de schuld van kan geven…. Toch zie je wel een kentering in de markt. Ook bij Ami’s bv. Kocht ik een jaar of 8 nog een schittende Ami 8 berline van de eerste eigenaar met 40.000km op de teller in Frankrijk voor 1500 euro. Nu kun je dat vergeten. De echte mooie originele exemplaren met lage kilometerstanden worden steeds meer waard. Dit geld ook voor GS’en. Die in Duitsland is daar een voorbeeld van. En dat schuifdak is natuurlijk geniaal!
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:Arjan Verkade schreef:@ wim V8
Ik vraag me af of je zojuist niet jezelf beschreven heb… (en idd mogelijk nog een aantal anderen).
En ja als dat je manier is dan zullen ze niet meer dan 3000 Euro waard worden.Als ik Wim zijn verhaal lees krijg ik vooral het gevoel dat de GS-rijders van nu dezelfde nietsgevers zijn die 30 jaar geleden een tweedehands GS(a) afreden en daarna op de BX overstapten. Dat zijn de klanten die ik 10 jaar lang dagelijks in de garage tegenkwam, die ons op de zenuwen werkte omdat alles te duur was en die er nu (deels) voor zorgen dat een Gs nooit een gewaardeerde (in termen van waarde bovenal) klassieker zal worden.
Ik hoop dat ik het mis heb maar vrees het ergste…..
Ik ben er ook bang voor.
Deze groep gaat never-nooit investeren in het reproduceren van onderdelen, iets wat op termijn noodzakelijk zal zijn…
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Even ter info, de verreniging is druk bezig met het reproduceren van diverse onderdelen voor de GS/A!!!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
paso schreef:veel Duitse liefhebbers doen er vaak zelf ook niets aan omdat ze het niet kunnen (bureau volk)
Ik ben ook bureauvolk. Is daar iets mis mee ? Er zijn natuurlijk ook duizenden Nederlandse en Belgische mensen die gek zijn van een bepaald type auto én beschikken over het talent dat wat hun ogen zien hun handen stukmaken. Die laten ook gewoon alles doen en daar is mijns inziens niets mis mee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Daar is ook niets mis mee, die zorgen dat de prijs omhoog gaat (vaak goed), zorgen toch voor een behoud van het aantal wagens, moeten er ook zijn.
Misschien moest dat bij ons beide ook wat meer gebeuren, op dit forum staan pas nog 2 knappe GSen te koop onder de 2000 terwijl die volgens mij meer waard mogen zijn (gele en blauwe break)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:Er zijn natuurlijk ook duizenden Nederlandse en Belgische mensen die gek zijn van een bepaald type auto én beschikken over het talent dat wat hun ogen zien hun handen stukmaken.
http://link.marktplaats.nl/m848375890
Slaperige crappy (?) GSA Pallas c-matic. Wordt afgeleverd met nieuwe apk, maar kenteken is niet bekend bij de RDW. Hij zal het wel weten…
Groeten,
Daan
Hm.. alweer weg. Niets gemist volgens mij, ging om een blauwgeschilderde pallas voor 850, GK99BL.
Voor wie niet vaak in de markthoek van t forum komt:
http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/6603
Als iemand m even dichtlast wil ik m wel ruilen voor m’n draak
Groeten,
Daan
en deze dan, met origineel oud kenteken, dit zou de mijne worden als ik er al niet eentje had,
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Oei. Dat is een mooie!
Met nog een olie verwarmde carburateur…..vroege 1015.