Naar aanleiding van het ‘16V gekocht topic’ van WYD, schoot mij ineens door het hoofd mijn net aangeschafte GTi (ex WYD), om te bouwen op carbs.
Iemand hier ervaring mede?
Onsteking van een Bx sport wellicht? En een paar .45 gasfabrieken??
De ideeen bus is bij deze geopend….
Test
Gewoon hetzelfde doen als bij deze BX is gedaan. Het hele zooitje van een BX sport overzetten, ook de ontsteking.
spruitstuk en nokkenas meenemen in de ombouw, ontsteking kan blijven,tenzij de vervroegingskromme teveel afwijkt.
de druk van je injectiepomp is te hoog.
dus of benzinepomp van carb versie erop schroeven, of een drukregelaar instaleren.
verder weinig extra ,en je ideeën busje kan weer dicht hihi.
mvgr wupke
Je hebt ook mensen die een Sport op vuile GTI injectie zetten! Net wat je wil.
Zoek een stel throtle bodies
4 gaskleppen icm injectie
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Niet vergeten de carterpan ivm met de dynamo.
Ajeto!!!
zoiets… : lijken me trouwens 38"ers
bij foto 2 zijn ze uiteraard iets groter
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Heb nu de carbs + spruitstuk + carterpan van een Sport overgenomen en mijn toekomstige Digit heeft al een 159B onderblok, de kans dat de Sport nokkenas er ook op zit is aanwezig.
Maar waarom zou je die nokkenas willen ipv de standaard?
En hoe kom ik er achter welke nokkenas er in zit of welke vervroegingscurve de verdeler heeft?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Thijsvandebles schreef:citroen23 schreef:
SMUL!!!
throtle bodies, met de injectoren op de verkeerde plaats
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
kakanox schreef:stoterstangen90 schreef:Thijsvandebles schreef:citroen23 schreef:
SMUL!!!
throtle bodies, met de injectoren op de verkeerde plaats
wat is er zo raar aan injectoren op de kop monteren…?
Nou ja, ik zou idd ook voor throttlebodies gaan ja…
Zaten ze maar op de kop. Ze zitten aan de throtle bodies…........
met een lang spruitstuk.
dat laatste is best lekker, voor een beetje koppel onderin, maar de injectoren zouden beter naar voren in het spruitsutk zitten.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
de injectoren zitten zo ver naar voren zodat de benzine langer de tijd krijgt om te vernevelen en te mengen met de lucht. hierdoor gaat het rendement en vermogen iets omhoog.
Er word ook veel gebruik gemaakt van 2 rijen injectoren in de DTM, ook vanwege de betere mengen van benzine en lucht.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Het mengsel heeft dus langer de tijd om neer te slaan in het spruitstuk, met als gevolg een slecht mengsel. In een recht stuk inlaatbuis zijn te weinig wervelingen om het mengsel te laten mengen.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Het mengsel heeft dus langer de tijd om neer te slaan in het spruitstuk, met als gevolg een slecht mengsel. In een recht stuk inlaatbuis zijn te weinig wervelingen om het mengsel te laten mengen.
ten dele waar.
hangt van de venturipositie af,tov de injector(en).
evenals de knaalvorm en hoek tov de inlaat klep(pen).
mvgr wupke