Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
juist terug uit La Douce France.
Paar duizend mooie km’s.
Ik had mijzelf verwend met zo’n Télépeage ding. Kost geen drol, wel erg handig.
Achter de voorruit geplakt. Werkte niet.
Bij ca de vierde peage eindelijk een medewerksters naast de auto gehad. “Geef mij dat ding even”.
Hield het buiten de auto: Boom open.
“Voila”
Dat was het dan. Geen uitleg, gewoon de verkeerde auto met goed werkend warmtegevend glas. Weert kennelijk ook het signaal.
Dus telkens dak open en even wuiven met dat ding.
Wie heeft daar verder ervaring mee?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bekend probleem. Even goed uitzoeken welke zone van de voorruit signaal doorlatend is. Meestal het vlakje achter de binnenspiegel. Ik heb al 10 jaar Télépeage. Vroeger maakte het op een lange reis nog veel meer tijd goed dan nu, want nu heeft iedereen zo’n ding. Maar soit: ik heb een warmte werende ruit met verwarmingsdraden enz enz er in in mijn moderne auto. De badge doet het ook alleen in een kleine gebied. Raam open en zwaaien is nog nooit nodig geweest, ook niet in geleende C6’en waar ik Frankrijk mee doorkruiste.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dan graag even het precieze plekje voor een C6, want netjes onder de spiegel werkt echt niet:
Gelukkig heeft nog lang niet iedereen zo’n ding, want je kan er bijna altijd direct doorheen.
Wat niet iedereen weet, gelukkig, is dat je daar net zo als in alle andere poortjes een kaartje kan trekken en betalen.
Daar kwam ik achter toen het ding niet werkte.
Waar je ook achter komt is dat de lieden die achter je aansluiten ondanks alarmlichten en hulpeloze gebaren niet begrijpen dat ze even moeten wachten of een ander poortje moeten kiezen.
Dus: het zou fijn zijn als het wel werkte.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Uit dit(http://www.forumc6.com/t1380-C6-Badge-Liber-t.htm) draadje haal ik dattie hier moet links naast de spiegel (rechts op het plaatje):
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dat is mooi. In mijn aanwijzingen stond juist dat je het ding niet in die “schaduw” zones moest plaatsen.
Gewoon vlak achter de voorruit neerleggen werkte ook niet.
En in de linker bovenhoek van de voorruit ook niet.
En zelfs als ik hem boven mijn dak houd moet ik oprijden tot onder de slagboom.
Misschien gewoon een rotte transponder?
Indien ja, hoe krijg je dat dan geruild, Ik vond het een vrij autistisch klupje.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Ik heb er ook een in de Dyane, en dat werkt uitstekend. Soms sta je wel bijna stil voordat de boom open gaat, maar het werkt. Geen lange files of mensen voor je die het geld uit hun handen laten vallen oid
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanSr schreef:
Indien ja, hoe krijg je dat dan geruild, Ik vond het een vrij autistisch klupje.
Heel makkelijk: Bij een aantal halte de peages hebben ze een klein kantoortje waar zo’n super chagrijnige Marie-Claire haar nagels zit te vijlen. Daar ga je naar binnen, je legt die transponder op de balie en snauwt “Ca marche pas bien!”
krijg je een nieuwe….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste