Ik heb nu een tijdje zonder radio aan gereden toen het echt opviel.
Bij het remmen en terugschakelen naar de 1 heb ik last van een piepend en krassend geluid wat kan het zijn?
V snaar is vervangen en heb bijna 160000 op de teller heb het ook als de auto warm is dit doet zich alleen voor bij remmen + terugschakelen naar de 1 niet in andere versnellingen.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
zijn het niet gewoon je remblokken die piepen, vaak gaat geluid weg als je harder remt, of er zit geen voering meer op je remblokken, of ja wat ook nog kan, rem slijtage indicators, weet niet of dat nog wordt gebruikt, dit is een ijzer p[laatje wat tegen je remschijf komt, als de remvoering teveel is afgesleten. het kan ook iets anders zijn maar je moet simpel beginnen.
Bedankt voor de reactie ik weet niet of het weg gaat door hard te remmen ik zal wat meer onderzoek doen ik hou u op de hoogte!
Die rem slijtage indicators (met plaatjes) zitten er niet op (maar geven ook zo’n geluid)
Dus kijken of je remblokken op zijn (laag vloeistofniveau in het rempotje is een eerste aanwijzing daarvan)
Remblokken is een 50-60€ (links+rechts), remschijven 50€/stuk (niet origineel Citroën maar wel TRW of Lucas)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Update.
Denk dat het probleem gevonden is een lekke band voor zorgde voor het geluid kwam er achter toen ik de fiets in de grage wou zetten.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
?
sorry de banden waren een ander probleem zo net weer even met volle banden gereden en het gepiep was er inderdaad nog het rare was dat er nu nog bij komt dat als ik in wil parkeren met gas plus rem en koppeling (anders slaat hij af) dat als ik stil sta zonder het gas pedaal aangeraakt te hebben hij nog even naar de 2000 toeren schiet en dat hoor je ook aan de motor. daarna bij het afzette van de motor het zelfde piepende/krassende geluid. maak me nu wel zorgen eigelijk.
Je moet zaken gaan uitsluiten, zijn het je remmen of de motor.
Zet hem stevig op bokjes en haal de wielen eraf, kijk hoe het zit met de remmen.
Komt het van de motor, er zit toch nog genoeg olie in?
Hoe werkt de koppeling?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
de remmen althans de schijven zijn mooi glad metaal niets geen roest erop wel zitten er putjes in.
olie zit ik goed in.
de rem vloeistof kon ik niet goed zien door de hard plastic reservaar ook er even aan schudden hoorde ik niets klotsen.
mocht ik geen rem vloeistof meer hebben dan zou ik ook niet meer kunnen remmen toch?
Als je de wagen op contact zet gaat het rode remlichtje branden?
Als dat lampje dus niet kapot is gaat het branden bij een te laag niveau, dus echt zonder.
Nee dop eraf halen (hou een stuk vod bij de hand want kan vloeistof van de vlotter lekken en die tast de lak aan) en dan kijken hoe het niveau is, doordat de dop eraf is valt er licht in kun je niveau bekijken (desnoods met een lampje in schijnen)
Die dingen zijn slecht af te lezen maar schudden gaat niet werken en is zelfs niet aan te raden bij zo’n plastiek potje.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
geen waarschuwingen lampjes blijven branden ja die horen te blijven branden blijven natuurlijk branden.
er zit bij mij een filter voor de dop kan ik die er niet uitpakken? want ook dan met licht is het niet te zien hoeveel er nog in zit.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
aajschonewille schreef:parkeren met gas plus rem en koppeling (anders slaat hij af)
Geen wonder dat hij piept en knarst. Het is gewoon hoog tijd voor een bezoek aan een vakkundige garage.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
waar doel je op wat kan er mis zijn?
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Waar ik op doel? Tegelijkertijd rem, gas en koppeling bedienen omdat de motor anders eerst naar 2000 t/min springt en vervolgens afslaat, is toch niet zoals het zou moeten?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Of ik heb het verkeerd in kaart gebracht of je hebt me verkeert begrepen. Dat was toen ik tot stilstand gekomen was. Toen sloeg hij eventjes naar de 2000 toeren maar had ook dikke schoenen aan dus kan ik ook zonder het gevoelt te hebben het gaspedaal een tikkeltje hebben ingetrapt. weet dus niet zeker of het aan de auto of mij lag. Gas en koppeling is vanuit stilstand om aan de rol te komen. Hopelijk schijnt dit een beetje licht op de situatie.
Opgelost! Waren de remblokjes bedankt voor het mee denken iedereen!