Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een tijdje geleden kreeg ik van een GS-vriend een tip: Er stond een GS break te koop. Ik antwoordde dat ik weinig belangstelling had, al auto’s genoeg immers. De vriend stuurde toch een aantal foto’s en een beschrijving. Auto van 1974, nette staat, LPG erin, 5-bak ingebouwd (op een nette manier), trekhaak, schuif/kanteldak (elektrisch), hoedenplank (was een accessoire). Origineel Nederlands kenteken.
Auto had rondom remschijven en -blokken nodig, een achterwiellager en nog wat klein werk om door de APK te komen. Toch maar eens gaan kijken, proefrit gemaakt. Auto reed heel goed, op benzine en op LPG. Hoefde niet de wereld te kosten. Meteen maar gekocht dus. Nog steeds blij mee.
Plaatjes:
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Mooie wagen! mag dat wel, wit en zonder stootstrips, komen de lijnen mooier uit
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Mooi zeg. Mijn eerste echte auto was ook een vierenzeventiger GSpécial Break 1222 cm3.
Istietekoop?
Adri
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nog zo’n mooie break!
Enige nadeel is het plaatsen van de vulnippel in het plaatwerk, maar ja de opties zijn ook beperkt.
Houd hem netjes, ook een nette GS break zie je nog maar weinig.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DriverD schreef:5-bak ingebouwd (op een nette manier)
Dat is een enorm groot pluspunt. Mijn 73’er 1220 had dat schriele 4-bakje en man wat is dat afzien! 5000 toeren bij 120…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Prachtige GS! Veel rijplezier ermee. Ik snap nu dat de gele X2 moet wijken….
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
jaloers!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Heren, bedankt voor de leuke reacties.
@Breeze: Deze auto is niet te koop. We rijden er zelf te graag in.
@Arjan Verkade: Vulnippel had ik zelf ook niet op deze plaats gezet als ik de LPG ingebouwd had. Onder de bumperhoek kan ook namelijk.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vaak is er idd met wat moeite wel een alternatief te vinden.
Maar ja, je kan niet alles hebben
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik meen dat ik ‘m al zag staan. Mooi ding! En een break is altijd handig.
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Trouwens, een elektrisch schuifdak, dat lijkt me heel bijzonder. Is dat ook later ingebouwd?
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Dat moet haast wel, want in die tijd was een elektrisch schuifdak nog zeer ongebruikelijk en zeker een schuif/kanteldak. De mijne had een Coenen-patent schuifdak. Met een handvat trok je hem zo naar achteren en ook weer naar voren. Simpel en failsafe/studentproof. Daarna moest alles zonodig met zwengels en later met storingsgevoelige E-motortjes.
Dezelfde domme evolutie als bij de bediening van de stoelen/rugleuningen.
‘k Ben niet tegen vooruitgang, als het maar geen verandering is, grrrr.
Adri
wauw wat een plaatje! Heel veel kilometers rijplezier
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 08-08-2010
- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Breeze, ik ben het helemaal met je over die doorgedraaide elektrificering, een bron van problemen, die moeilijk en/of duur te herstellen zijn.
Liever degelijk mechanische en handmatig !
Erg mooi zo’n witte break precies de mijne, en ook nog op lpg. Gs-en doen t perfect op lpg.
Ik had ooit een 90-BU-21 oldtimer, uiteraard ook uit ‘74.
Wat voor n bekleding heb jij?
Gr. Wim.
Dit was mijn 18-NF-88. Gekocht in ‘76 en gebruikt als trouwauto in ‘79. Het regende die dag, anders waren we op de tandem naar het gemeentehuis gegaan.
Those were the days.
Adri