1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
GSA slopen: onderdelen naar de club?
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 01 september 2014 01:07 PM

Ik denk eraan om een GSA te gaan slopen, goed voor m’n kennis van de wagen, leuk (denk ik) en het levert een voorraadje reserveonderdelen op..

Maar… ik denk dat er een hoop onderdelen zullen zijn die ik niet direct zelf als reserve wil houden, die een ander ook niet elke dag nodig zal hebben, maar die te goed zijn om weg te gooien.
Ik wil voorkomen dat ik straks 2 pallets met onderdelen heb die ik moet opslaan (ik heb enige ervaring met het niet-weggooien van spullen..), dus vraag me af of ik dingen die ik ‘over’ heb aan de club kwijt kan, of komen die ook om in de dashboards, bumpers en ruiten?

De auto die ik op het oog heb heeft een lange geschiedenis als tuinmeubel, dus het plaatwerk zal waarschijnlijk zonder hartzeer naar de oudijzerboer kunnen. Dat scheelt weer Wink

Groeten,
Daan

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 01 september 2014 06:19 PM
  [ # 1 ]

Hallo,

Ligt eraan wat je wilt komen brengen. We hebben wel veel van hetzelfde wat altijd van een auto afgedraaid word.
Maak maar een lijstje en stuur me die toe. Kijken we wel even waar we belang bij hebben.

Alvast bedankt voor het aanbod.

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 11 september 2014 02:40 PM
  [ # 2 ]

is ie zo slecht dan? dat je hem gaat slopen?...

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 11 september 2014 02:48 PM
  [ # 3 ]

Hij is er allerbelabberdst aan toe. Geen enkele twijfel over of dit een project of een sloper is.

Vind het niet netjes om voordat ik een concrete deal heb met de huidige eigenaar (en dat hangt vooral af van of ik hem kan vervoeren/de onderdelen ergens kan opbergen) foto’s te gaan verspreiden, maar hij is half overgroeid met klimop, en staat al tussen de 10 en 20 jaar buiten. Enige waarvoor ie nu gebruikt wordt is dat je vanaf het dak wat makkelijker bij de bovenkant van de heg kan om te snoeien Wink.
Ik zie geen hoop voor deze auto (zie mijn huidige GSA om te weten dat het dan menens is)

Groeten,
Daan

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 11 september 2014 04:41 PM
  [ # 4 ]

Als de club het niet kan gebruiken zijn er misschien anderen die willen intekenen op spullen.

Persoonlijk kan ik wel een 5-bak gebruiken, met het blik van de koets dat erachter zit, bediening en misschien zelfs het subframe Smile

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 11 september 2014 04:48 PM
  [ # 5 ]

Als het er inderdaad van komt dan open ik hier wel een topic met sloopverslag en onderdelen!

Groeten,
Daan

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 11 september 2014 04:53 PM
  [ # 6 ]

very good
ik zoek nog een carburateur (zie markt)
suc6 in ieder geval
nice day

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 11 september 2014 04:54 PM
  [ # 7 ]

Ik zoek nog een aantal stukjes plaatwerk voor mijn service (onderandere stukje uit de daklijn) en nog wat specifieke break onderdelen.

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 11 september 2014 09:41 PM
  [ # 8 ]

Ik vraag me zelfs af of het lonen is een auto, die 10 tot 20 jaar buiten in weer en wind heeft stilgestaan, voor onderdelen te gebruiken.
Zit waarschijnlijk niet veel bruikbaars meer aan.
Wil niet negatief doen, maar ik denk dat je je de moeite kunt besparen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 september 2014 09:55 PM
  [ # 9 ]

Een carbu of een bak is nog prima te gebruiken Dirk..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 11 september 2014 10:28 PM
  [ # 10 ]

Veel verder zul je ook niet komen.

De meeste metalen delen…..roest.
Carrosserie….....in verregaande staat van ontbinding.
onderdelen met of van rubber…..verdroogd of gescheurd
interieur….......zal niet veel van over zijn.
koplampen ............reflectoren dof
kunststof onderdelen…..bros
motor….....waarschijnlijk zo vast als een huis
heeeeel veeeeeel bouten vastgeroest

Ik ben bang dat dit een grote teleurstelling gaat worden voor degene die de moeite neemt deze auto te demonteren.

Laat ik duidelijk zijn, ik ben voor het bewaren van zoveel mogelijk onderdelen.
Eens weg, voor altijd weg.

Heb zelf een paar GSA’s gedemonteerd en alleen de echt kapotte delen weggegooid.
Heb dus inmiddels een aardig voorraadje opgebouwd.

Maar, het demonteren van zo’n auto lijkt me redelijk kansloos.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 11 september 2014 10:38 PM
  [ # 11 ]
bogaard77 schreef:

Een carbu of een bak is nog prima te gebruiken Dirk..

Heb in een grijs verleden een bak in m,n handen gehad, waar alle olie (waarschijnlijk via de aandrijfaskeerringen) uit was weggelekt.

Bij openmaken van het achterdeksel kwam de roest je tegemoet.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4865
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 11 september 2014 11:08 PM
  [ # 12 ]

Tja, zonder foto’s is het natuurlijk koffiedik kijken.
Maar, het glas kan half leeg zijn, maar ook half vol.
Het is maar hoe je d’r in staat.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 11 september 2014 11:11 PM
  [ # 13 ]
DPCH schreef:

Hij is er allerbelabberdst aan toe. Geen enkele twijfel over of dit een project of een sloper is.

Vind het niet netjes om voordat ik een concrete deal heb met de huidige eigenaar (en dat hangt vooral af van of ik hem kan vervoeren/de onderdelen ergens kan opbergen) foto’s te gaan verspreiden, maar hij is half overgroeid met klimop, en staat al tussen de 10 en 20 jaar buiten. Enige waarvoor ie nu gebruikt wordt is dat je vanaf het dak wat makkelijker bij de bovenkant van de heg kan om te snoeien Wink.
Ik zie geen hoop voor deze auto (zie mijn huidige GSA om te weten dat het dan menens is)

Dit verhaaltje zegt naar mijn menig al genoeg.

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 13 september 2014 11:38 AM
  [ # 14 ]

Ok helder.
Sowieso zorgen voor voldoende slijpschijven dus.
Het gaat me in de eerste plaats niet om de winst op de onderdelen oid, maar omdat het me geen verkeerde ervaring lijkt om eens een motor uitgebouwd te hebben en dat soort klussen. En als hij toch daar uit de tuin weg moet..
Als ik het zat ben dan kan hij gewoon naar de oudijzerboer, hopelijk speel je dan net quitte met de kosten voor het ophalen en het kratje pils voor tijdens het slopen.

Groeten,
Daan

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 september 2014 06:41 PM
  [ # 15 ]

Gewoon beginnen. Wie weet valt t mee..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook