Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Die uitlaatkit (Bosal bij mij) valt er vroeg of laat toch af (dat hecht precies nooit, zelfs na reinigen), heb er nu op de vaste pijp gedaan voor ik de flexibel erover schoof, en gisteren nadat alles gemonteerd was en de auto eens gedraaid had nog een rand rond gelegd en met rust gelaten. Ik denk wel dat ik er inderdaad gewoon nog zo’n U klem opzet om alles goed te klemmen.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Zo, klem zit erop, ik denk wel dat de uitlaatpakkingen ook wat beginnen te lekken, maar dat is voor later. Ondertussen een klein probleempje met de deuren, van binnnenuit krijg je de achterdeuren niet meer open, van buitenaf wel. Precies of je hebt net iets te kort om ze te ontgrendelen… kan daar iets aan ‘geregeld’ als ik de binnenbekleding wegneem?
Dan wou ik ze nog smeren ook vooraan, ik denk dat er per kant 3 smeerpunten zijn, 1 onderaan, 1 waarvoor je zo’n dop in het zijpaneel moet wegnemen, maar waar zit de derde weer? Ik zie trouwens dat mijn Dspecial overal smeernippels heeft (wiellagerblok heeft er 2, fusee heeft er een, etc…, achteraf bijgezet vermoed ik?)
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Normaliter heb je er aan elke kant 3 voor de stabilisatorstang, 2 in zijpaneel, 1 onder, en 1 voor de aandrijfas. Maar de boven en onder fuseekogels en de stuurkogels kunnen ook van een nippel voorzien zijn (later). Bij mijn 21 IE was dat ook zo. Bij de fusee en stuurkogels wel uitkijken dat je er niet teveel in doet. Dan kan de rubber afdichting er af gaan.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
demuywo schreef:Zo, klem zit erop, ik denk wel dat de uitlaatpakkingen ook wat beginnen te lekken, maar dat is voor later. Ondertussen een klein probleempje met de deuren, van binnnenuit krijg je de achterdeuren niet meer open, van buitenaf wel. Precies of je hebt net iets te kort om ze te ontgrendelen… kan daar iets aan ‘geregeld’ als ik de binnenbekleding wegneem?
Je hoeft er de binnenbekleding niet voor weg te halen. Alleen de zeskant tussen je binnendeurhandel en de deur beetje losdraaien (een slag is genoeg), de handgreep een stukje naar voren schuiven en de zeskant weer aandraaien. Fluitje van een cent.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Dus gewoon de handgreep eigenlijk wat naar voren schuiven?
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
jantje1948 schreef:Normaliter heb je er aan elke kant 3 voor de stabilisatorstang, 2 in zijpaneel, 1 onder, en 1 voor de aandrijfas. Maar de boven en onder fuseekogels en de stuurkogels kunnen ook van een nippel voorzien zijn (later). Bij mijn 21 IE was dat ook zo. Bij de fusee en stuurkogels wel uitkijken dat je er niet teveel in doet. Dan kan de rubber afdichting er af gaan.
Ah, dan toch ook dat tweede gat, ik zag geen smeernippel en wist het niet meer zeker… volgende keer wiel er nog eens af en kijken, bedankt!
Nu ik tel wat jij zegt zijn dat er dus 7 per kant, hm, dacht altijd dat het er maar 3 waren… aandrijafas heb ik inderdaad ook gezien en gesmeerd, 3 voor de stabi… die nog eens goed zoeken.
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nippels voor fusees en stuurkogels zijn niet standaard. Standaard zijn alleen de 3 voor de stabi; 2 in dat stuk blik en 1 onder, en 1 voor de aandrijfas. Die voor de fusees en de stuurkogels zijn er vaak later ingezet.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ja, gewoon je handvat naar voren schuiven. Aan de binnenkant van je deur loopt er een stangetje van binnenhanvat naar het slot aan de achterkant. Door je handvat naar voren te schuiven kun je de speling afstellen. Echt heel simple. Let wel op dat dat zeskantje verkeerdom losdraaid
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
DSpecialleke staat weer thuis, achterste lekzak vervangen en er dan natuurlijk even mee gereden, straks kijken voor dat openen van die deuren en dat smeren dan morgen eens bekijken, kan ze er weer een zomertje tegenaan. Ze blijft nog steeds ‘laat’ starten, zelfs nu ik een benzinefiltertje net voor de carb eruit gelaten heb (begon te lekken), maar ze start altijd bij de eerste poging, ook al stond ze nu al een tijdje stil zonder afgekoppelde accu, dus daar maken we ons geen zorgen meer om.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
meer dan een uur zitten puzzelen aan dat handvat om de deuren terug te kunnen openen (bedankt trouwens voor de tip van het verkeerd om draaien van die zeskant!) maar het heeft niet veel zin gehad. Eén achterprtier opent weer vlot vanbinnenuit, maar sluit niet meer (!?) je kan het wel sluiten van binnenuit, maar langs buiten opent hij toch gewoon, pffft, en de andere kant doet niets meer, je kan de pin naar voor duwen zodat de deur op slot zit (en die sluit ook effectief) dan de pin naar achter om te ‘ontsluiten’, maar verder naar achter gaat dus niet, hetgeen dus moet om de deur te openen, van buitenuit opent ze wel. En aan het kinderslot ligt het ook niet, dat heb ik ook getest…het handvat aan die kant is trouwens ook op een enkele mm niet te verschuiven (eerste kant ging ook niet direct, maar na wat trekken en duwen dan plots wel)
dus, in feite is er niet veel veranderd, buiten dan dat madame rechtsachter niet meer op slot gaat :s
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Zo, nieuwe lange uitlaatpijpen gemonteerd, oliewissel, gesmeerd (ook vooraan), nieuwe batterij, nieuwe remblokken voor en de scharniertjes van die versnellingsstangen in het vooronder gesmeerd, gaat allemaal net iets soepeler, ze rijdt echt beter, zalig (en stiller!)
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Hi,
Heb je posts even doorgelopen maar kan niet zo snel vinden of je je deuren hebt gedemonteerd.
Er zit namelijk verschil in de deursloten voor en achter (bestuurderskant). Die laatste kan je normaal gesproken niet van binnenuit op slot doen. Anders zit het hem idd in de positie van de deurkruk
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
De deuren zijn er zolang ik de wagen heb nog niet af geweest, maareuh, zeg jij nu dat je de achterste deur niet van binnenuit op slot kan doen? Moet dat niet de voorste zijn? Anyway, ik zal er nog eens wat moeten aan foefelen zeker, vroeger ging het wel, daarna ging de deur moeilijk tot zelfs niet meer open van binnenuit, nu gaat ze wel weer vlot open maar niet meer op slot :p
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
ops: idd de voorste
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
zonet zat ik weer opgesloten achteraan in mijn DS, dus daar doen we nog even mee door, maar eigenlijk was ik het één en ander aan het volgend ivm een gebrekkig werkende electriciteit voor mijn aanhanger. De linker pinker en de stoplichten werken niet. Als ik de aanhanger aan een andere auto koppel, werken die wel… er is ook een nieuwe 7 polige stekker op de kont van mijn ds gekomen, maar daar ligt het probleem blijkbaar ook niet. Mijn vraag is nu eigenlijk, wordt er voor die stekkeroveral apart afgetakt (stoplichten bij de stoplichten zelf, richtingaanwijzer ook bij de pinkers zelf) of wordt er afgetapt in de tableau?