Sanman schreef:Ik had nog even nagevraagd bij het bedrijf waar ik hem heb gekocht. En volgens hem zit er nu Total Quartz 9000 5W40 in. Dus dan gooi ik dat er nu ook maar in. Dat lijkt me dan wel het beste.
Voor een 16V met hydraulische stoters is 5W40 een prima olie.
Binnen 1 jaar stopte mijn aanjager er voor de 2e keer mee. De vorige keer had ik de beruchte F2 zekering vervangen. Het leek mij een beetje snel dat het weer die zekering was, maar ja hoor…het was hem. Alleen toen ik hem eruit trok bleef 1 pennetje in het zekeringenkastje zitten 😁 Van alles geprobeerd, maar hij is er niet uit te krijgen 😣
Wat nu????
XM 2.0i-16V SX Prestige (1996)
C5 Break 1.8-16V Différence (2003)
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Je zult de F2 zekering moeten vervangen voor een zwevende zekering ipv de plek in het kastje weer gebruiken met een nieuwe. Het probleem zit namelijk in de contacten in het kastje, die zijn te klein qua contactvlak. Op het forum van de xm club en in de AE heb ik de procedure eens beschreven met foto’s.