Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 13-09-2014
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
- Saxo 1.1i Radio 538 (Bic)
- SM 2.7 carb airco
- Berlingo 1.9 D 600
Bij de Saxo van mijn vrouw ging het watertemperatuurlampje steeds branden, bij controle bleek dat de radiateur koud bleef .
Mijn eerste reactie was dan ook de thermostaat, maar na dat ik deze (tijdelijk) verwijderd had bleef het probleem het zelfde. Dus of de boel zit verstopt of de waterpomp is defect toch. Na een en ander losgekoppeld te hebben heb ik de verschillende kanten op, de waterslang er op gezet en overal spoelde het goed door, dus bleef over de waterpomp.
Vervolgens het systeem weer gevuld tot aan de rand van de vuldop, motor gestart en iemand veel gas laten geven. Als de pomp nog goed zou zijn zou je dan het water even moeten zien zakken, maar er was niets te zien.
Dus dan maar de pomp gaan vervangen en natuurlijk ook de distributie van 6 jaar oud. Maar nu komt het, ik heb het hele spul gedemonteerd, ging overigens erg makkelijk, en nu ik de waterpomp eruit heb lijkt mij deze niet kapot. De vennen draaien gewoon mee als ik aan het tandwiel gedeelte draai, en als ik kracht zet op beide door tegengesteld te draaien geeft dit niets mee. Dus als de riem het tandwiel verdraaid gaan de schoepen ook draaien. Weet iemand van jullie wat er dan mis kan zijn of wat ik verkeerd doe? Is die pomp soms alleen kapot als de motor heet is, of is de pomp tijdelijk kapot geweest en na demontage opeens weer goed, voor mij is het een raadsel. Ik hoor graag wat jullie idee hierover is.
Citrofilie is geen ziekte maar een zegen ©
Heb je veel speling tussen de “vennen” en het huis? dan bouw je geen druk op, te veel lekkage.
Andere optie: Alle vloeistof stroom via de by-pass / verwarmingsradiator, niet logisch, maar check toch maar.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 13-09-2014
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
- Saxo 1.1i Radio 538 (Bic)
- SM 2.7 carb airco
- Berlingo 1.9 D 600
Sorry Menno, ben net nieuw op deze site, moet nog even wennen.
Beste Citroensmgz, Je eerste opmerking lijkt mij onwaarschijnlijk want voordien waren er geen problemen, het is in een keer ontstaan. Je tweede optie zou kunnen maar dan zou er een verstopping in het blok zitten. ik ga dit verder onderzoeken ik heb niet aan de verwarming gedacht, bedankt alvast.
Citrofilie is geen ziekte maar een zegen ©
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Niet naar bedoeld hoor ... ( je krijgt meer response in de juiste rubriek denk ik .. )
Welkom !
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 13-09-2014
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
- Saxo 1.1i Radio 538 (Bic)
- SM 2.7 carb airco
- Berlingo 1.9 D 600
Beset Menno, bedankt, ik heb denk ik gevonden hoe het werkt.
Ik had op c6 gereageerd en toen ik wat wou plaatsen zat ik dus nog in het c6 forum.
Ik kan alleen nog niet vinden hoe ik het hier verwijder
gr Gerard
Citrofilie is geen ziekte maar een zegen ©
Nu de waterpomp er toch vanaf is en je toch bezig bent met de distributie plaats dan een nieuwe waterpomp. Als je de oude gaat monteren gaat die gegarandeerd over een tijd lekken op de as.
Overigens komt het wel meer voor dat de pomp draait bij demontage, maar bij montage en hogere temperaturen de schoep los gaat zitten en niet meer draait.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.