3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

BX 16V gekocht!
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 06 februari 2006 09:29 PM
  [ # 31 ]

Kom het maar een keer in real life beluisteren, want dan klinkt het veeeeeeeeel mooier!!!

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 06 februari 2006 09:39 PM
  [ # 32 ]
WYD schreef:

Kom het maar een keer in real life beluisteren, want dan klinkt het veeeeeeeeel mooier!!!

Ik zal eerst eens die carbs monteren op m’n Digit. Kunnen we vergelijken hoeveel dat scheelt, 8 kleppen.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 07 februari 2006 01:00 AM
  [ # 33 ]

Neem ik gewoon mijn camera mee, ff de sound opnemen en vervolgens de mpeg’jes publiceren alhier?
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 07 februari 2006 03:33 AM
  [ # 34 ]
Ijs schreef:
WYD schreef:

En het mooiste is nog dat ik 25februari nog een 16v mk1 op ga halen uit België, alleen is deze rood.  Very Happy

25 Feb is toch ook meeting in joure ?

Ik neem aan dat Eelco bedoelt dat hij in alle vroegte naar Belgie gaat, zodat hij smiddags gewoon ik Joure is met zijn slagschip op carbs….

Test

Profiel  

WYD
> 2000 berichten

Gepost: 07 februari 2006 09:07 PM
  [ # 35 ]

Dat is wel de bedoeling ja.
Ik hoopte rond 1 uur in Joure te kunnen zijn. tis helaas kiezen of delen Sad

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 07 februari 2006 09:34 PM
  [ # 36 ]

En, een 16v mist heel wat trekkracht onder de 4500rpm, met een stel 45’ers moet dat toch wel goedkomen? Wink  Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7307

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 februari 2006 09:52 PM
  [ # 37 ]
Simpele Ziel schreef:

En, een 16v mist heel wat trekkracht onder de 4500rpm, met een stel 45’ers moet dat toch wel goedkomen? Wink  Cool

voor echt meer trekkracht onderin zul je toch richting een (kleine) turbo moeten gaan:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 07 februari 2006 09:55 PM
  [ # 38 ]
citroen23 schreef:
Simpele Ziel schreef:

voor echt meer trekkracht onderin zul je toch richting een (kleine) turbo moeten gaan:

Tsja, maar dat is dan ook weer een heel project, volledig nieuwe ontsteking,  turbo, spruitstukken,  kop aanpassen etc..

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

WYD
> 2000 berichten

Gepost: 07 februari 2006 09:57 PM
  [ # 39 ]

En het feit dat dat motorblok in een 205/405 ligt en niet in een BX waar er ook nog een hydrauliekpomp op zit.

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 07 februari 2006 10:15 PM
  [ # 40 ]
WYD schreef:

Dat is wel de bedoeling ja.
Ik hoopte rond 1 uur in Joure te kunnen zijn. tis helaas kiezen of delen Sad

Lukt jou wel…

Test

Profiel  

WYD
> 2000 berichten

Gepost: 08 februari 2006 02:07 AM
  [ # 41 ]

Ik rij alleen niet vaak (lees “bijna nooit”) naar het Noorden, dus maar even vantevoren kijken waar de flitspalen staan Twisted Evil

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 08 februari 2006 05:21 PM
  [ # 42 ]
WYD schreef:

Ik rij alleen niet vaak (lees “bijna nooit”) naar het Noorden, dus maar even vantevoren kijken waar de flitspalen staan Twisted Evil

Die staan hier niet. Uiteraard hebben we wel eens last van mobiele flitsers / 3-pootjes. Maar er zijn hier geen Gatso-meters. Tenminste, niet op de A28 / A32 / A7 (snelwegen waar je overheen komt.)

Heb je al een kenteken voor de zwarte 16V dan??

Test

Profiel  

WYD
> 2000 berichten

Gepost: 08 februari 2006 09:58 PM
  [ # 43 ]

Kenteken ben ik mee bezig.
Ik kom wel allerlei nare verassingen tegen bij de 16V Crying or Very sad
Volgens de vorige eigenaar liep de linker voorband langzaam legen, ze lopen echter alle 4 langzaam leeg, hebben ook allemaal bijna geen profiel meer, de achterbanden zijn maar 165 breed, geen van de 4 zijn VR banden en het zijn ook nog eens gti 8v velgen ipv. gti 16v velgen!  Crying or Very sad
Vanmiddag dus eerst maar eens 4 velgen gewisseld voor tijdelijke gti velgen met goede banden. Accu gewisseld, want die is op, remblokken achter moet ik nog even doen, want die had ik niet liggen, maar zijn dus ook op. Stuurslot was kapot en heb ik dus vervangen. Toen kwam ik er achter dat de houder van de kappen onder het stuur helemaal verbogen was, dat was dus ook de reden dat de 2 bovenste schroeven er niet in zaten, want de lipjes waar ze ingeschroefd worden wees naar boven. Verder moeten de achterbollen en uitlaat vervangen worden, want die vergaan helemaal van de roest. Uitlaatophanging heb ik even snel provisorisch weer vast gelast. Zodra ik een brug heb maak ik em netjes vast en las ik ook alle andere gaten in de kofferbak dicht.
Had gelukkig vandaag vrij en neem morgen en overmorgen ook maar vrij, want er zit nog werk genoeg aan.
Gelukkig is er een lichtpuntje, want eind Februari haal ik een 16V op waarvan ik onderdelen kan overzetten zoals 16v velgen met goede banden, veerbollen en nog wat klein interieurspul. Vanavond of morgen ga ik ook infrarood afstandbediening inbouwen, want die heb ik nog op het schap liggen.

Kortom, blijkt meer werk te zijn dan ik had verwacht, maar ik werk eraan om em zo snel mogelijk rijdend en gekeurd te hebben en dan langzaam aan helemaal opknappen.  Very Happy

Profiel  

Erik Hannewijk
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140

Gepost: 08 februari 2006 10:22 PM
  [ # 44 ]

auw das idd meer werk als verwacht.
Ik heb hem ook maar een paar maanden gehad maar had er nietzoveel werk aan geschat.
Bandjes leegloop komt door corrosie op de velg, mede door het het stilstaan. Ik heb dan ook wel eens gehad met een set licht metaal. Banden moeten er dan af en goed schuren.
De roest komt denk ik ook wel van het stil staan, want ik heb erg goed opgelet op roest toen ik hem ophaalde en heb hem toen gekocht omdat er weinig op zat.
Iig heb je nog wat te doen voor je keuring.

mzzls
Erik Hannewijk

Profiel  

Gepost: 08 februari 2006 10:30 PM
  [ # 45 ]

Succes ermee Exclamation

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook